دامین اتوریتی

دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه چیست

در پاسخ به سوال دامین آتوریتی چیست می توان گفت یک معیار برای اندازه گیری در موتور های جستجو است. دامین آتوریتی توسط شخصی به نام moz ایجاد شده و یک معیار برای رتبه بندی وب سایت هاست که پیش بینی می کند هر سایت در صفحه نتایج جستجو چه رتبه ای خواهد داشت. امتیاز دامین آتوریتی از یک تا صد قابل تغییر است و هر سایتی که امتیاز بالاتری در آن داشته باشد امکان این که در صفحات اول نتایج دیده شود بیشتر است.

برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق ، باید وب سایت خود را تا حد ممکن در رتبه های بالاتر موتور جستجو قرار دهید. گاهی اوقات شما واقعاً نمی دانید که سایت شما واقعاً چقدر خوب عمل می کند و حتی وقتی فکر می کنید همه کارها درست و روی روال است، همچنان در موتورهای جست و جو نتایج خوبی ندارید. در این حالت می توانید دامین اتوریتی، Domain Authority یا به اختصار DA خود را بررسی کنید تا ببینید وب سایت شما واقعاً چگونه درک می شود.

دامین اتوریتی Domain Authority نمره ای برای رتبه بندی موتور جستجو است که میزان موفقیت یک سایت را هنگام رسیدن به نتایج موتور جستجو اندازه گیری می کند. دامین اتوریتی توسط شرکت توسعه دهنده نرم افزار Moz ایجاد شده است و نمای کلی از عملکرد احتمالی موتور جستجو را ارائه می دهد.

دامین اتوریتی به سایتها نمره ای بین 1 تا 100 می دهد که عدد بالاتر مقیاس نتیجه بهتری دارد. دانستن امتیاز سایت کسب و کارتان به شما کمک می کند تا برندینگ درستی انجام دهید و وب سایتی ایجاد کنید که می دانید مشتریان خواهان تعامل با آن هستند. همچنین به شما کمک می کند مناطقی را که خوب عمل می کنند، مشاهده کنید.

دامین اتوریتی یا DA جایگزینی محبوب برای PageRank Google است. از این آدرس می توانید دامین اتوریتی هر وبسایتی را ببینید.

Domain Authority

دامین اتوریتی چگونه محاسبه می شود

دامین آتوریتی بر اساس داده های فهرست وب لینک اکسپلور است و فقط به آن وابسته نیست و ده ها عامل دیگر نیز هستند که دامین آتوریتی از آن برای انجام محاسباتش استفاده می کند. حال این سوال پیش می آید که مبنای محاسبات دامین آتوریتی چیست و چگونه کار می کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دامین آتوریتی در واقع از یک مدل هوش مصنوعی برای پیدا کردن الگوریتم (بهترین نتیجه) استفاده می کند که بیشترین ارتباط را با داده های پیوند ما با رتبه بندی هزاران نتایج جستجوی دیگر دارد که از آن به عنوان یک استاندارد برای مقیاس بندی نیز استفاده می شود. در ادامه مقاله بیشتر به محاسبات دامین آتوریتی می پردازیم.

40 عامل وجود دارد که Moz در محاسبه دامین اتوریتی در نظر می گیرد. این موارد شامل مواردی مانند دامنه ریشه یا لینک های ورودی است. مورد دوم به ویژه در محاسبه امتیاز مهم است ، چرا که سایتی با تعداد زیادی پیوند ورودی از دامنه های معتبر و مرتبط، نمره بالاتری خواهد گرفت.

وقتی وب سایت دارید. فقط صحبت کردن در مورد محصولات کافی نیست، شما باید لینک های ورودی به پست های وبلاگ ، صفحات محصول و موارد دیگر داشته باشید تا به شما در گرفتن امتیاز بالاتر کمک کند. سایت های فاقد هرگونه لینک ورودی معمولاً دارای دامین اتوریتی حدود یک هستند.

 

مشکلات مربوط به دامین اتوریتی

یک مسئله در سیستم امتیازدهی Moz این است که وقتی نمره اعتبار دامنه بالایی می گیرید ، بالا رفتن نمره به نسبت سطح پایین خیلی سخت تر می شود. برای مثال رسیدن از 30 به 50 خیلی راحت تر از رسیدن 50 به 60 است.

برای افزودن به عدد دامین اتوریتی، باید تلاش کنید بک لینک به دست بیاورید. این اتفاق زمانی می افتد که یک سایت محبوب جهانی مانند Twitter تعداد زیادی بک لینک دریافت کنید. البته باید حواستان باشد بک لینک خود را از سایت معتبری دریافت کنید و برای سایت شما ارزش ایجاد کند.

به دلیل محدودیت هایی که اعتبار دامنه ایجاد می کند، شما نباید از نمره DA خود به عنوان تنها شاخص موفقیت سایت خود استفاده کنید. باید از یک اندازه گیری مقایسه ای استفاده شود تا یک اندازه گیری مطلق.

یکی از مواردی که باید به خاطر داشته باشید این است که نمره DA کسب و کار جدید همیشه یک خواهد بود. بنابراین ، اگر یک شرکت نوپا هستید و سعی در بالا بردن نمره دامین اتوریتی خودتان دارید، کار زیادی پیش رو دارید.

دامین آتوریتی چیست و در آپدیت های مختلف چگونه بوده ؟ از زمان بروزرسانی دامین آتوریتی 2.0 در اوایل سال 2019 ، اساس محاسبات دامین آتوریتی استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی در مورد اینکه گوگل چقدر از آن در دامنه جستجوی خود استفاده می کند بوده است. مثلا در دو سایت A و B برای این که احتمال دیده شدن لینک سایت A در صفحه اول نتایج جستجو بیشتر از دیده شدن لینک سایت B باشد، باید امتیاز دامین آتوریتی سایت A از سایت B بیشتر باشد.

 

چگونه بهترین امتیاز ممکن را بدست آوریم

به دلیل پیچیدگی های موجود در پشت نمرات DA ، در واقع سطح مشخصی وجود ندارد که نمره خوب یا بد را تعریف کند. با این حال ، اگر می خواهید از رقابت پیشی بگیرید، باید هدفتان کسب نمره بالاتر از دامنه آنها باشید.

دامین اتوریتی

سه روش اصلی برای بالا بردن دامین اتوریتی وجود دارد.

  1. سئوی مناسب و ریدایرکت پستهای معیوب.

اول از همه باید سعی کنید تمام موارد برای بهینه سازی و سئو را رعایت کنید. در وهله بعد باید لینک های معیوب را پیدا کنید و به یک محتوای مناسب ریدایرکت کنید. برای اینکه نمره شما بیشتر شود ، اگر لینکها از سایتهای دارای نمره بهتری باشند، گوگل آنها را ترجیح می دهد. استفاده از یک ابزار جستجوگرها به شما کمک می کند تا بفهمید کدام پیوندها سالم هستند و کدام یک از آنها باید تغییر کنند و ریدایرکت شوند.

  1. محتوای جذاب ایجاد کنید.

معیارهای تعامل ، مانند نرخ تعامل یا ترافیک ارگانیک، می تواند تفاوت زیادی در نمره دامنه اعتبار شما ایجاد کند. بنابراین ، برای افزایش رتبه خود ، باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید تا افراد را به سایت خود جذب کرده و در آنجا نگه دارید. تولید محتوا اساس همه نیازها در رتبه بندی است.

  1. بک لینک با کیفیت بالا بدست آورید.

داشتن بک لینک یک قسمت اساسی در افزایش نمره DA شما است. سعی کنید روی محتواهای قدیمی خود کار کنید و برای بالا رفتن چند مطلب اصلی خود تلاش کنید. استفاده از رپورتاژ می توانید به بک لینک کمک کند، گرچه در اصل بخاطر دریافت ترافیک از رپورتاژ استفاده می شود. حواستان باشد حتما از سایت هایی بک لینک بگیرید که دامین اتوریتی بالایی داشته باشند، وگرنه ارزشی ندارد و به ضرر شما تمام می شود.

  1. در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

حضور در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که محتوای خود را به نمایش بگذارید و از این درگاه به محتوای سایت خود لبنک بدهید. با حضور در این بستر افراد بیشتری با شما در تعامل خواهند بود و احتمال بک لینک گرفتن بیشتر می شود.

 

چگونه امتیاز دامین آتوریتی سایت خود را بررسی کنیم؟

چگونه امتیاز دامین آتوریتی سایت خود را بررسی کنیم؟

حال که تا حدودی متوجه شدیم دامین آتوریتی چیست این سوال پیش می آید که اصلا چگونه امتیاز دامین آتوریتی خود را بررسی کنم. می توان به راحتی از طریق moz link explorer از نوار moz bar (یک نوار ابزار رایگان در حوزه seo) یا در بخش تجزیه و تحلیل SERP در جستجوگر کلمات کلیدی میزان امتیاز ، اعتبار و دیگر موارد آن سایت را ببینید. معیار های دامین آتوریتی در سراسر وب موجود می باشد.

دامین آتوریتی چیست و حد امتیاز خوب و متوسط در آن چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که سایت های شناخته شده و معتبری مثل ویکی پدیایا گوگل که تعداد بسیار زیادی لینک خارجی با کیفیت بالا دارند در راس امتیاز و رتبه دامین آتوریتی قرار دارند و در مقابل آن کسب و کارهای کوچک و یا وب سایت های با لینک ورودی کمتر امتیاز بسیار کمتری نسبت به سایت مطرح گفته شده دارند. سایت های تازه ساخته شده نیز همیشه با امتیاز یک دامین آتوریتی شروع می شوند و در طول زمان با افزایش لینک های معتبر امتیازشان افزایش خواهد یافت.

دامین آتوریتی چیست و حد امتیاز خوب در آن به عنوان یک پیش بینی کننده در توانایی سایت شما برای رقابت با سایت های رقیب است. همیشه به امتیاز های دامین آتوریتی سایت های رقیب نگاه کنید، یعنی در برابر همان هایی که  برای کسب نتیجه SERP بهتر رقابت دارید. سپس سعی کنید امتیاز دامین آتوریتی خود را نسبت به آنها افزایش دهید و از آنها بالاتر باشید. این روش یکی از بهترین روش ها برای مقایسه و پیدا کردن رقیب ها در صفحه SERP هدف است. آنهایی که نسبت به شما پروفایل قوی تری دارند رقیب اصلی شما هستند. باید سعی کنید تا لحاظ دامین آتوریتی از آنها جلو بزنید.

اما دامین آتوریتی چیست و معیاری برای مشخص کردن یک سایت کاملا (خوب)، کاملا (متوسط) یا به شدت (ضعیف) وجود دارد؟ باید در جواب سوال گفت که خیر. امتیاز در دامین آتوریتی یک چیز کاملا نسبی است. هرگز نمی توان در آن یک سایت را کاملا خوب یا یک سایت دیگر را کاملا ضعیف خواند. بلکه این مورد خوب یا بد بودن کاملا بستگی به این دارد که موقعیت شما در برابر سایت هایی که با آنها رقابت دارید چگونه است. اگر در بین رقبا امتیاز شما نسبت به بقیه بیشتر است می توان گفت سایت شما سایت خوبی دارید و بالعکس اگر سایتی با امتیاز پایین تر نسبت به رقبا دارید باید گفت نسبت به آنها عقب مانده اید و برای ارتقای امتیاز و رتبه باید تلاش خود را بیشتر  کنید.

نتیجه

یک شبه نمی توانید به یک امتیاز دامنه بالا دست پیدا کنید. اما با تحقیق، آزمون و خطا و تلاش سر وقت خودش حتما نمره دامین اتوریتی شما بالا می رود. وقتی توانستید دامین اتوریتی خوبی به دست آورید، امتیاز مهمی در زمینه رقابت به دست می آورید. حواستان باشد نمره دامین اتوریتی فقط یک معیار مستقل از سمت MOZ است و هدف شما بالا آمدن در نتایج موتور جست و جوی گوگل است.

 

 

نظرات کاربران