دورکاری

4 نکته برای مدیریت موثر کارکنان حین دورکاری

مزایای زیادی برای دورکاری کارکنان وجود دارد، مخصوصا برای استخدام نیروی دورکار و فریلنسر. در شرایطی مثل بیماری های همه گیر و شیوع کرونا دورکاری به یکی از عمده مسائل کسب و کارها تبدیل شد و بیشتر کسب و کارها برای مدیریت این شرایط دچار مشکل شدند. نیروی دور کار باعث کاهش هزینه و افزایش بازدهی کسب و کار شما است اما برخی از چالش های ناشی از مدیریت کارمندان دورکار وجود دارد، از جمله:

کار از راه دور

  • عدم توانایی در نظارت فیزیکی بر آنها
  • یادگیری روش های جدید برای درگیر کردن کارمندان
  • یادگیری ارتباط موثر با نیروها و گرفتن بازخورد از انجام کارها

 

اگر سیاست کار از راه دور را در نظر دارید، یا قبلاً کارمندانی را استخدام کرده اید که کار در منزل دارند و دورکاری  می کنند، در اینجا چهار نکته برای مدیریت موثرتر آنها آورده شده است:

کار از راه دور

  1. نیازهای فردی آنها را در نظر بگیرید

هر شخصی به برخوردهای متفاوتی از مدیر خود احتیاج دارد و این خصوصاً در مواردی بیشتر صادق است که اعضای تیم مشغول دورکاری هستند.

به عنوان مثال، ممکن است برخی از کارمندان با در خانه ماندن احساس انزوا و تنهایی کنند، بنابراین به دنبال راه هایی برای ایجاد احساس امنیت بیشتر در این دسته از کارمندان باشید. با این حال، افراد دیگری ممکن است از کار در منزل و دورکاری لذت ببرند، بنابراین چک لیست های منظمی را تعیین کنید، اما سعی کنید خیلی وقت نیروی کاریتان را نگیرید. برخی از کارکنان شما ممکن است ساعت کاری آزاد داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تنظیم مرزها و برنامه های معمول به برنامه ریزی دقیقی از جانب شما نیاز داشته باشند.

دورکاری

  1. به وضوح ارتباط برقرار کنید

کارکنان از راه دور باید مسئولیت های خود را درک کنند. این بدان معناست که برای هر کاری که از آنها می خواهید را انجام دهند. در این مسیر باید ضرب الاجل ها و پارامترهای مشخصی تعیین کنید. برای کمک به تسهیل روند دورکاری، یک چک ایست بازبینی منظم را برای هر پروژه بلند مدت در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر کارمندی نیاز دارد که ظرف دو ماه چیزی را به مشتری ارائه دهد، از او بخواهید که از این به بعد چندین بار با شما هماهنگ شود. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که آنها در مسیر درست حرکت می کنند و می توانید سوتفاهم ها را قبل از موعد مقرر برطرف کنید.

برای برقراری ارتباط موثر با تیم دورکاری، تصمیم بگیرید که چند وقت یک بار می خواهید آنها را چک کنید. شاید لازم باشد که گزارش های هفتگی پیشرفت را برای شما ارسال کنند. حتی می توانید ماهانه یک بار یک جلسه ویدئویی را برنامه ریزی کنید.

برای کمک به شما در برقراری ارتباط بهتر، از یک ابزار فنی مانند اسکایپ برای گفتگو در زمان واقعی با تیم خود استفاده کنید. می توانید یک گروه کاری در تلگرام درست کنید تا افراد در حین دورکاری بتوانند با همکاران خود مکالمه های گاه به گاه داشته باشند و با همکاران خود دوستی برقرار کنند، حتی ممکن است که این افراد هر کدام یک سر کشور باشد.

دورکاری

 

  1. وظایف را با نقاط قوت هماهنگ کنید

درست مانند کاری که با یک کارمند سنتی انجام می دهید، وقت بگذارید و نقاط قوت کارمندتان را از راه دور را بشناسید. با اختصاص مشاغلی که با آن نقاط قوت مطابقت دارند، اعتماد به نفس آنها را تقویت کنید – که به تولید و بازدهی بیشتر آنها کمک می کند. در حالی که آنها کار خود را با شما ادامه می دهند ، اهداف طولانی مدت آنها را دریابید و به آنها کمک کنید مهارتهای لازم برای موفقیت را یاد بگیرند. این موضوع باعث پیشرفت دوجانبه می شود. هم کارهای شما به نحو احسن در این دورکاری به مقصد می رسد و هم نیروی کاری شما می تواند در جهت رشد نقاط قوتش اقدام کند.

 

  1. در دورکاری یک اعتماد دو طرفه ایجاد کنید

وقتی کارمندان دورکار استخدام می کنید، یعنی به آنها اعتماد دارید که کار خود را به طور مستقل به خوبی انجام می دهند. به همین ترتیب ، آنها باید بتوانند به شما و همکارانشان اعتماد کنند. با وفای به وعده های خود ، برقراری ارتباط منظم و اطلاع دادن به آنها که در صورت نیاز به کمک یا سوال به چه کسی مراجعه کنند ، اعتماد ایجاد کنید.

با برنامه ریزی مدت زمان زیادی در هنگام حمل اولیه، با کارگر از راه دور خود یک پایه محکم کاری ایجاد کنید. این ممکن است به معنای آوردن آنها برای چند روز به محل کار شما برای ملاقات با همکارانشان یا تعیین وقت کنفرانس های ویدیویی اضافی در ابتدا باشد. همچنین ممکن است سعی کنید حداقل سالی یک بار همه را شخصاً دور هم جمع کنید. در طول این جلسات ، زمان زیادی برای معاشرت و فعالیت های تیم سازی اختصاص دهید تا کارکنان از راه دور شما بتوانند روابط محکم با همکاران خود برقرار کنند.

 

 

 

نظرات کاربران