سئو پادکست

سئو پادکست چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

حتی اگر به تازگی وارد بازاریابی دیجیتال شده باشید، احتمالا می دانید که یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال سئو است. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو است. سئو سایت در واقع چیزی است که به وسیله آن موتور های جست و جو می توانند صفحه و محتوا شما را پیدا کنند و بازدید کنندگان جدیدی را به سایت شما هدایت کنند. سئو اشکال بسیار مختلفی دارد و یکی از اشکال سئو که معمولا نادیده گرفته می شود و کمتر شناخته شده است، سئو پادکست است. در این مقاله در مورد نکاتی که لازم است در این زمینه بدانید توضیح خواهیم داد.

سئو پادکست چیست؟

قبل از این که درمورد سئو پادکست توضیح دهیم خوب است که ابتدا با پادکست ها آشنا شوید. پادکست ها در واقع فایل های صوتی دیجیتالی هستند که به صورت آنلاین برای استریم آنلاین یا دانلود در دسترس قرار می گیرند و هر قسمت آن در مورد موضوعی به خصوص است.

یک کسب و کار ممکن است که برای موارد زیر از پادکست استفاده کند:

  • توضیح اطلاعات مهم برای مخاطبان
  • مصاحبه با کارشناسان صنعتی و پخش به صورت فایل های صوتی
  • بررسی موضوعات مختلف و اغلب مرتبط به کسب و کار شرکت

پادکست ها به دلیل این که راحت در دسترس هستند و در هر موقعیتی می توان به آن ها گوش داد، بین مخاطبان محبوبیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل است که سئو پادکست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما در مورد سئو پادکست باید گفت بهینه سازی موتور جست و جو همان چیزی است که باعث می شود بازدید کننده به وب سایت شما نیز سر بزند. اگر مخاطب در مورد موضوعی جست و جو کند و صفحه شما برای آن عبارت به خصوص بهینه شده باشد، احتمال این که فرد به سایت شما سر بزند نیز افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که سئو فایل های صوتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا می تواند ترافیک ورودی سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

چرا گوگل، پادکست ها را در صفحه نتایج جست و جو نشان می دهد؟

سئو پادکست

اکثر مخاطبان برای گوش دادن به پادکست ها به اپلیکیشن هایی نظیر اسپاتیفای مراجعه می کنند یا یک کانال مخصوص برای پادکست دارند. اما با اعلام گوگل این روند قرار است تغییر زیادی کند. چرا که گوگل از ابتدای سال 2019 اعلام کرد که از این به بعد پادکست ها را نیز به صورت مستقیم در صفحه نتایج جست و جو به نمایش خواهد آورد و از این رو سئو پادکست از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

آمدن پادکست ها به صفحه نتایج جست و جو به این معنی است که اگر شخصی یک عبارت خاص را جست و جو کند و سپس به قسمت مربوط به پادکست آن مراجعه کند، می تواند نتایج مختلفی را ببیند و در صورتی که پادکست شما بر اساس استاندارد های گوگل بهینه شده باشد، می تواند در صدر نتایج قرار بگیرد.

چگونه پادکست خود را برای موتور جست و جو بهینه کنیم؟

نحوه انجام سئو پادکست

برای بهبود سئو پادکست خود می توانید چند راهکار ساده را امتحان کنید. برخی از این راهکار ها عبارتند از:

  • استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در پادکست ها نیز نقش مهمی را دارند. برای این که نتایج خوبی را کسب کنید، بهتر است که در پادکست های خود نیز از کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی در واقع عبارات یا اصطلاحات خاصی هستند که در حین جست و جو در گوگل وارد می شوند. گذاشتن کمی زمان برای انجام تحقیق برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین اصطلاحات را برای پادکست خود پیدا کنید.

  • دنبال کردن ترند ها

راه بعدی برای بهبود سئو پادکست دنبال کردن ترند ها است. پادکست هایی که تولید می کنید باید بر اساس مهم ترین ترند های صنعت و موضوعات نوظهور و الگوریتم های گوگل باشد. ایده داشتن برای موضوعات مختلف بسیار خوب است؛ اما تمرکز روی موضوعات ترند و به طور کلی عباراتی که افراد بیشتر در مورد آن ها جست و جو می کنند می توانند شانس موفقیت شما برای جذب مخاطب را افزایش دهند.

  • تولید پادکست با کیفیت

گوگل به دنبال محتوای با کیفیت و ارزشمند است. به همین دلیل است که همیشه در نتایج جست و جوی خود سعی می کند بهترین و معتبر ترین محتوا های ممکن را نمایش دهد. به همین دلیل برای سئو پادکست خود و کسب نتایج بهتر لازم است که پادکستی با کیفیت داشته باشید.

 پادکست های بی کیفیت و نامعتبر چندان بازدیدی دریافت نمی کنند؛ چرا که اصلا برای مخاطبان جذاب نیستند و اطلاعات درستی نیز به آن ها ارائه نمی کنند. اما پادکست هایی که با توجه به منابع معتبر تولید می شوند، کیفیت بالایی دارند. به خصوص اگر در مورد موضوع جذابی توضیح دهند، به عنوان محتوایی با کیفیت شناخته خواهند شد و می توانند به کسب رتبه بهتر در نتایج جست و جو به شما کمک زیادی کنند.

تولید محتوا برای سئو پادکست

  • استفاده از ابزار مخصوص

گوگل تقریبا برای هر نوع کسب و کاری یک ابزار مخصوص دارد تا به کار های شما سرعت ببخشد. گوگل دارای یک ابزار به خصوص برای سئو پادکست به نام Google Podcasts Manager است که به شما کمک می کند تا پادکست های خود را فهرست بندی کنید و در پلتفرم گوگل آن ها را تایید کنید.

در صورتی که از این برنامه استفاده کنید و تاییدیه کانال پادکست خود را به دست آورید، احتمال این که گوگل پادکست شما را در صفحه نتایج خود نشان دهد و آن را در رتبه مناسبی نیز قرار دهد، بیشتر است.

نتیجه گیری

پادکست همیشه یکی از محبوب ترین انواع تولید محتوای صوتی بوده است که مخاطبان زیادی دارد. خیلی از برند ها برای کسب و کار خود پادکست های مختلفی تولید می کنند که می تواند به شناخته شدن هر چه بهتر برندشان کمک کند. اما با توجه به محبوبیت بالای پادکست و وجود رقبای زیاد، سئو پادکست در اینجا اهمیت زیادی پیدا می کند. برای این که بتوانید نسبت به رقبای خود در حوزه پادکست در نتایج گوگل رتبه بهتری به دست بیاورید، لازم است که پادکست و محتوای خود را بهینه سازی کنید. در این مقاله در مورد سئو پادکست و نکاتی که لازم است در رابطه با آن بدانید توضیح داده شد.

نظرات کاربران