سئو چه کاربردی دارد ؟

احتمالا صد بار شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو یک ابزار حیاتی برای بازاریابی دیجیتال است. اما حتی اگر یک متخصص در این حوزه باشید باز هم سوال سئو چه کاربردی دارد برای شما و مخاطبان شما مطرح خواهد شد و ما در این مطلب قصد داریم به بررسی این سوال و پاسخ آن بپردازیم.

سئو از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است و دانستن اینکه آنها چه هستند و چگونه کار می کنند کلیدی برای پاسخ به اینکه سئو چه کاربردی دارد، است. به طور خلاصه سئو مهم است زیرا سایت شما را بیشتر نمایان می کند و این به معنای بازدید بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل یک کاربر به یک مشتری است. فراتر از آن یکی از مهمترین کاربردهای سئو این است که همچون یک ابزار ارزشمند برای تبلیغ برند و ایجاد تعامل با کاربر با چشم اندازهای طولانی است.

سئو چه کاربردی دارد

سئو چه کاربردی دارد

عناصر مهم سئو

قبل از اینکه به طور مفصل به پاسخ سوال سئو چه کاربردی دارد بپردازیم بد نیست در مورد عناصر مهم سئو حرف بزنیم.

  1. کلمه کلیدی

روزهایی که کلمات کلیدی تنها تکنیک مهم سئو بودند گذشته است اما این بدان معنی نیست که آنها دیگر مهم نیستند. تفاوت در این است که امروزه برای انتخاب کلمات کلیدی باید به خوبی تحقیق شود، با دقت انتخاب شوند و در محتوای شما به طور منطقی مورد استفاده قرار گیرند تا موثر واقع شوند. اما دقیقا کلمات کلیدی چه چیزهایی هستند؟ کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن محتوای مورد نظر خود از آنها در موتورهای جستجو استفاده می کنند و سپس کسب و کارها می توانند از آنها در محتوای خود برای برقراری ارتباط با مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند استفاده کنند.

هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی مهم است که به دنبال کلماتی باشید که دارای نرخ جستجو بالا و رقابت کم هستند و در انتخاب کلمات کلیدی باید سه فاکتور کوتاه (مانند سگ)، بلند (مانند توله سگ های تریر برای فروش) و محلی (مانند توله سگ برای فروش در تهران) را در نظر داشته باشید تا محتوای شما بیشتر در موتورهای جستجو دیده شود. همچنین می توانید از کلمات کلیدی برای بهینه سازی همه عناوین، URL ها و سایر عناصر سئو درون صفحه ای خود استفاده کنید.

  1. محتوا

برای اینکه بدانیم سئو چه کاربردی دارد باید عناصر مهم آن را بشناسیم و محتوا یکی از مهمترین عناصر سئو است زیرا وسیله ای است که برای جذب مخاطبان از آن استفاده می شود. به عنوان مثال اگر یک باغچه ی کوچک دارید و می خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید می توانید یک سری مطلب در مورد باغبانی، انتخاب گونه های مناسب گیاهان، نکات مربوط به رشد و موارد دیگر در سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید. وقتی شخصی که می خواهد در مورد باغبانی اطلاعاتی کسب کند به دنبال آن اطلاعات در موتورهای جستجو می گردد، وبلاگ شما را می یابد و شما می توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند با مخاطب جدید خود تعامل برقرار کنید. این تعامل در نهایت منجر به فروش خواهد شد زیرا پس از مدتی وقتی مخاطب شما قصد خرید گیاهی را داشته باشد شما اولین جایی هستید که به ذهن او خطور می کند. محتوای شما باید آموزشی، جالب، مرتبط، جذاب و قابل اشتراک گذاری باشد. البته قالب های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد که شما می توانید در یک یا چند قالب مناسب خود محتوا تولید و منتشر کنید:

محتوای نوشتاری

فیلم

اینفوگرافیک

پادکست

کتابهای الکترونیکی

پست های شبکه های اجتماعی

  1. سئو برون صفحه ای

سئو خارج از صفحه شامل بهینه سازی های خارجی است که به جای سایت خود در سایت دیگران اتفاق می افتد. تکنیک اصلی مورد استفاده در سئو برون صفحه ای ایجاد بک لینک است زیرا بک لینک های باکیفیت از سایت های خارجی به سایت شما، به موتورهای جستجو می گویند که سایت شما با ارزش و با کیفیت است و این باعث جلب اعتماد می شود. تاکتیک های زیادی برای ایجاد بک وجود دارد و بهترین روش آن انتشار یک مطلب به عنوان مهمان در یک سایت معتبر و تولید اینفوگرافیک ها با قابلیت به اشتراک گذاری است.

  1. سئو محلی

امروزه بیشتر افراد از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند و شما می توانید از این قابلیت برای معرفی کسب و کار خود به افرادی که در نزدیکی شما هستند، استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما یک رستوران دارید سئو محلی به شما کمک می کند زمانی که مردم منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند با سایت و آدرس شما مواجه شوند.

  1. بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو (SEM) به تلاش های بازاریابی پولی اشاره دارد و شامل مواردی مانند تبلیغات بومی، Google AdWords، تبلیغات رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای هر کلیک، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر می باشد. اگرچه SEM معمولا مولفه اصلی یک استراتژی جامع سئو نیست اما جایگاه خود را دارد زیرا می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید و هدفمند کمک کند.

سئو چه کاربردی دارد

سئو چه کاربردی دارد

پاسخگویی به سوال: سئو چه کاربردی دارد

اینکه سئو چه کاربردی دارد سوال اصلی ما در ابتدای این مطلب بود و ما قصد داریم در ادامه به اختصار به کاربردهای مهم سئو در پیشرفت کسب و کارهای دیجیتال بپردازیم.

  1. قابلیت مشاهده و رتبه بندی

یکی از مهمترین کاربردهای سئو افزایش قابلیت مشاهده است به این معنی که در هنگام جستجو افراد می توانند شما را راحت تر پیدا کنند. و این قابلیت مشاهده مستقیم با رتبه بندی شما در موتورهای جستجو ارتباط دارد. هرچه در یک صفحه، نتیجه موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشید احتمال دیده شدن شما و کلیک بر روی سایت شما بیشتر است.

  1. افزایش ترافیک سایت

یکی از اهداف اصلی سئو افزایش بازدید و رتبه بندی است. در واقع هر چه شما ترافیک سایت بیشتری داشته باشید رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب خواهید کرد و هرچه رتبه بهتری داشته باشید ترافیک سایت شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.

  1. ارائه یک تجربه کاربری خوب

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای سئو این است که استفاده از سایت شما را بهبود می بخشد. این باعث ایجاد یک تجربه یکپارچه و مثبت برای کاربران شما می شود.

  1. رشد

در پایان برای پاسخ به اینکه سئو چه کاربردی دارد، باید گفت سئو می تواند به شما در دستیابی به بسیاری از اهداف خود کمک کند. علاوه بر این کمک می کند روابط بهتری با مخاطبان خود ایجاد کنید، تجربه مشتری را بهبود ببخشید، اقتدار خود را افزایش دهید، افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید، در رقابت با رقبا برتری داشته باشید و همه ی اینها به معنای فروش بیشتر، جذب مشتریان وفادار و رشد بیشتر کسب و کار شما است.

نظرات کاربران