سئو کلاه خاکستری

چرا از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده نکنیم؟

در بین تکنیک های سئو با سه نوع رویکرد مواجهیم. سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه و در این بین سئو کلاه خاکستری را داریم. تکلیف سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه معلوم است، اما سئو کلاه خاکستری چیست ؟

سئو کلاه خاکستری چیست

عموما تصور  می کنند که سئو کلاه خاکستری مابین سیاه و سفید قرار دارد. در واقع تعریف سئو کلاه خاکستری همان تکنیک های کلاه سیاه است و اگر گوگل بفهمد باز هم امکان دارد که سایت جریمه شود و عواقب سنگینی در نظر بگیرد. اما این تکنیک های طوری است که یک متخصص می تواند به نفع خودش از آن استفاده کند. در واقع هر تکنیکی خارج از قوانین بازی با آتش است و ممکن است عواقب بدی داشته باشد.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری چیست :

  • پنهان کاری
  • خرید دامنه های قدیمی
  • محتوای تکراری
  • خرید لینک
  • اتوماسیون شبکه های اجتماعی و خرید فالوور

بیایید به نوبه خود به هر یک از اینها نگاه کنیم.

سئو کلاه خاکستری

گول زدن

پنهان کاری ، گول زدن یا هر مفهوم دیگری که برای کلمه cloaking می توان به کار برد. این پنهان کاری شامل عملی است که نتیجه متفاوتی از موتور جستجو را به کاربر نشان می دهد. گوگل این موضوع را پرخطر محسوب می کند و مغایر با قوانین آن است. این گزینه را می توان جزو گزینه های سئو کلاه سیاه در نظر گرفت ولی گاهی پیش می آید که موجب سقوط وب سایت نمی شود و میتوان به عنوان سئو کلاه خاکستری در نظر گرفت.

در این پنهان کاری محتوایی که به مخاطب نشان می دهید و محتوایی که توسط گوگل کراول می شود محتوای متفاوتی است و عموما برای کلم دیگری کاربر را به سمت سایت می کشاند.

دامنه های قدیمی

دامنه هایی قدیمی که رها شده اند و دامنه هایی که مالکان زیاد از آنها استفاده نمی کنند جزو سئو کلاه خاکستری محسوب می شود. این دامنه ها اغلب به عنوان راهی برای ایجاد بک لینک برای بهبود رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرند.

محتوای تکراری

محتوا…. این شاهرگ اینترنت  که مقصد و مامن همه جستجوهاست. برنامه های مختلفی به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید یک صفحه از محتوا را وارد کنید ، کمی مطلب را بچرخاند و سپس جملات مقاله به هم ریخته و دوباره سازماندهی می شوند.

عموما تصور می کنیم که این تغییر چیدمان محتوای جدیدی برایمان به ارمغان می آورد. با این حال، بیشتر این نرم افزارها محتوای نامفهوم و دست و پا شکسته ای تحویل می دهند. این ترفند جزو روش های سئو کلاه خاکستری دسته بندی می شود.

تمام مطالب شما باید جدید و تازه باشد. الگوریتم های گوگل به اندازه کافی هوشمند هستند که می توانند در هنگام بی کیفیت بودن محتوا بررسی کنند و محتوایی را که به احتمال زیاد به عنوان تکراری شناخته می شود را علامت گذاری کنند.

سئو کلاه خاکستری

خرید لینک

یک توصیه: این کار را نکنید. اگر گوگل متوجه شود، جریمه خواهید شد ، به همین سادگی است و تمام سرمایه گذاری که برای سایت خود کرده اید صفر می شود. با این وجود ، می توانید سایت خود را در فهرست صنعت مربوطه فهرست کنید زیرا این مورد تأیید شده است.

اتوماسیون رسانه های اجتماعی و خرید فالور

اگر با نرم افزارهایی سایت خودتان را به شبکه اجتماعی لینک کرده اید فالوور فیک نخرید.

اول هر کاری به ذهن هر کسی می رسد که خرید فالوور ایده خوبی است که به نظر برسد با جمعیت زیادی درگیر هستید ، اما در واقع به معنای عدم تعامل و خطر آلوده کردن فالورهای واقعی با بدافزار در برخی موارد است. هیچ نکته مثبتی در خرید فالور وجود ندارد.

جمع بندی

نکته ای که در مورد سئو حتمی و قطعی است، استفاده از راه درست برای بالا بردن سئو سایت است. استفاده از تکنیک های کلاه سیا و سئو کلاه خاکستری شاید در کوتاه مدت نتایج جالبی برای شما دربر داشته باشد، ولی کافی است گوگل از این ماجرا باخبر شود، به سرعت شما را جریمه می کند و با این کار ضربه بزرگی به بدنه کسب و کارتان وارد می شود. احتمال دارد که برای همیشه از لیست گوگل حذف شوید و این موضوع برایتان گران تمام می شود.

سعی کنید با استفاده از تکنیک های درست سئو و تولید محتوای متنی حرفه ای سایت خود را خوش آوازه کنید. برای تحقق این هدف با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران