شماره مجازی چیست

شماره مجازی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

احتمالا تاکنون زیاد از همکاران و دوستان خود شنیده اید که از شماره مجازی برای کسب و کار خود استفاده می کنند. امروزه داشتن یک شماره مجازی می تواند مزیت بزرگی برای کسب و کار کوچک و بزرگ مختلف داشته باشد؛ اما این شماره مجازی چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟ نگران نباشید ما اینجا هستیم تا  تمام نکات مربوط به شماره تلفن های مجازی و آنچه که باید در مورد نحوه عملکرد آن ها بدانید، در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات کامل تر در این زمینه و یادگیری ساخت شماره مجازی، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شماره تلفن مجازی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم شماره تلفن های مجازی، شماره هایی هستند که  به یک مکان ثابت متصل نیستند و تنها کد های مناطق انتخاب شده توسط تماس گیرنده را نشان می دهند. این شماره تلفن ها اغلب برای فروش و پشتیبانی از مشتری ها مورد استفاده قرار می گیرند و حریم خصوصی خوبی دارند.

با فعال کردن یک شماره تلفن مجازی، برای سیستم تلفن کسب و کار خود، می توانید در عرض چند دقیقه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

شماره های مجازی به مکان فیزیکی خاصی مرتبط نیستند و این یعنی شما می توانید از یک شماره تلفن محلی با هر کد منطقه ای که دوست دارید، استفاده کنید. درواقع زمانی که شخصی با یک شماره مجازی تماس برقرار می کند، شماره ای را می گیرد که توسط یک سیستم تلفن مجازی مدیریت می شود. در این حالت تماس به سرعت با استفاده از اینترنت به گیرنده مورد نظر ارسال شده و برقرار می شود.

دارندگان شماره مجازی می توانند تماس گیرنده را به پست صوتی منتقل کنند یا تماس های ناخواسته را به طور کامل مسدود نمایند.

مزیت استفاده از شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی چیست

در پاسخ به این سوال که مزیت استفاده از شماره مجازی چیست، می توان دلایل متفاوتی را بیان کرد؛ اما مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • افزایش امنیت حریم خصوصی: با مخفی ماندن شماره واقعی، امنیت حریم خصوصی شما بیشتر می شود.
  • انعطاف ‌پذیری: می توانید مسیر تماس ‌های خود را حتی در سفر به هر تلفنی و در هر مکانی منتقل کنید.
  • داشتن کد دلخواه: می توانید بدون حضور فیزیکی، یک شماره محلی در شهر یا کشور دلخواه خود داشته باشید.
  • تجهیزات کم: برای انتقال تماس های خود به دستگاه یا گوشی مورد نظر فقط به اینترنت احتیاج دارید.
  • کاهش هزینه ها: هزینه خرید یک شماره مجازی به مراتب کمتر از هزینه گرفتن یک خط تلفن جدید است.
  • مدرن کردن پست صوتی: با داشتن یک شماره مجازی می توانید سیستم پست صوتی شرکت خود را مدرن کنید.
  • افزایش رضایت تماس گیرندگان: از آنجایی که شرکت های فروشنده شماره های مجازی خدمات مختلفی را ارائه می دهند، استفاده از آن می تواند باعث افزایش رضایت مشتریان شود.
  • امکان راه اندازی کمپین های تبلیغاتی: یکی از بهترین کاربرد های شماره های مجازی استفاده از آن ها در کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی است.

به طور کلی با استفاده از یک شماره مجازی می توانید تماس های خود را به دستگاه های مختلفی از جمله تلفن های رومیزی، همراه یا حتی تلفن های نرم افزاری وصل کنید.

علاوه بر این، شماره‌ های مجازی همیشه ناشناس هستند و افراد نمی توانند آن ها را در راهنمای آنلاین پیدا کنند؛ به این ترتیب امنیت کسب و کار شما بالا می رود و اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

انواع شماره تلفن های مجازی

انواع شماره مجازی

حال که می دانیم شماره مجازی چیست، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شویم.

به طورکلی می توان شماره های مجازی را به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • شماره های مجازی محلی: این شماره ها معمولا در مناطق جغرافیایی خاصی قرار دارند و به عنوان مراکز اصلی یا کد های منطقه محلی شناخته می شوند.
  • شماره ‌های مجازی رایگان: شماره های مجازی رایگان با یک کد ویژه شروع می شوند و بدون پرداخت هزینه خاصی می توان با آن ها تماس گرفت.
  • شماره‌ های مجازی بین‌ المللی: این مدل شماره تلفن ها اغلب برای سازمان ‌هایی که در سطوح جهانی فعالیت می کنند، مناسب هستند و اغلب تحت عنوان شماره های تجاری شناخته می شوند. شماره های تجاری به شما این امکان را می دهند که بدون ترک شرکت خود تماس های بین المللی برقرار کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید شماره فعلی خود را به یک سیستم تلفن مجازی منتقل کنید و در نهایت با رشد شرکت آن را عوض یا بیشتر کنید.

بهتر است برای انتخاب بهترین نوع شماره  مجازی، ابتدا با یک شرکت ارائه دهنده سرویس های مجازی مشورت کنید و گزینه ای انتخاب کنید که تمام نیاز های شما را برآورده می کند.

نحوه دریافت شماره تلفن مجازی

دریافت شماره مجازی

مطمئنا شماره تلفن های مجازی از تلفن های ثابت سودمند تر هستند. همان طور که گفته شد این شماره ها می توانند مزیت های زیادی برای مشاغل کوچک و بزرگی که مجبور به مدیریت کارکنان و مشتریان خود از راه دور هستند، به همراه داشته باشند.

بنابراین بعد از دانستن این موضوع که شماره مجازی چیست، باید نحوه دریافت آن را نیز بدانید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 1: یک کد منطقه محلی برای شماره مجازی مورد نظر خود انتخاب کنید. این کد ها در هر کشور و منطقه ای متفاوت است.

مرحله 2: قیمت شرکت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و باتوجه به بودجه خود گزینه مناسبی انتخاب نمایید.

مرحله 3: شماره تلفن مجازی خود را انتخاب و از یک شرکت معتبر خرید خود را تکمیل کنید.

جمع بندی

اکنون که می دانید شماره مجازی چیست و چه مزیت هایی دارد، زمان آن رسیده است که تصمیم بگیرید که آیا کسب و کار شما به این نوع شماره نیاز دارد یا خیر؟ همان طور که در طول مقاله گفته شد استفاده از شماره تلفن های مجازی مزایای بسیاری به همراه دارد. این شماره ها محدود به مکان فیزیکی خاصی نیستند و می توان آن ها را به دستگاه های مختلف همچون تلفن های رومیزی، همراه و یا حتی تلفن های نرم افزاری متصل کرد. همچنین با داشتن یک شماره مجازی می توانید علاوه بر برقراری تماس با مشتریان، کارمندان  خود را نیز به راحتی مدیریت کنید.

نظرات کاربران