فروشگاه اینستاگرامی

راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان، اینستاگرام است که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این تعداد از کاربر فعال و همچنین قابلیت های این شبکه اجتماعی، آن را تبدیل به محلی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار های اینترنتی می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی می گیرند. راه اندازی یک فروشگاه در اینستاگرام کار چندان پیچیده ای نیست و شما نیز می تواند با راه اندازی یک فروشگاه، محصولات خود را در این شبکه اجتماعی محبوب به فروش برسانید.

فروشگاه اینستاگرامی چیست؟

فروشگاه اینستاگرامی یکی از قابلیت های بسیار محبوبی است که توسط این شبکه اجتماعی در اختیار فروشندگان آنلاین قرار گرفته است. در این فروشگاه شما می توانید یک کاتالوگ دیجیتال قابل اشتراک ایجاد کنید و به مشتریان نشان دهید. کاربران می توانند به صورت مستقیم در اینستاگرام از محصولات شما دیدن کنند و پس از بررسی محصولات برای خرید اقدام کنند.

اصطلاحات مهم در فروشگاه اینستاگرام

فروشگاه اینستاگرامی

برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی باید ابتدا با یک سری اصطلاحات مهم این قابلیت اینستاگرام آشنا شوید. برخی از مهم ترین اصطلاحات عبارت اند از :

  • صفحه جزئیات محصول

همان طور که از نام آن نیز پیداست در صفحه جزئیات محصول، توضیحاتی مانند قیمت محصول و عکس آن ها و جزئیات مربوط به آن ها قرار می گیرد. جزئیات محصول به شکل یک برچسب در زیر محصول نمایش داده می شود.

  • کالکشن

کالکشن یا همان مجموعه، در واقع به شما کمک می کنند تا دسته بندی های مختلف محصولات خود را منظم کنید. برای مثال اگر یک فروشنده لباس هستید، می توانید لباس های خود را در کالکشن های لباس های زیبای بهاری یا لباس های زمستانی دسته بندی کنید.

  • برچسب خرید

بعد از راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی قابلیتی در اختیار شما قرار می گیرد که برچسب خرید نام دارد. از برچسب خرید می توانید در استوری ها و پست های اینستاگرام خود استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند در صورت علاقه به راحتی با کلیک روی برچسب خرید اطلاعاتی را درمورد محصول شما به دست آورند.

  • تب فروشگاه

تب فروشگاه قابلیتی است که به صورت اختصاصی برای بررسی محصولات طراحی شده است. به کمک این قابلیت افرادی که شما را دنبال نمی کنند، می توانند به سرعت برخی از محبوب ترین محصولات شما را مشاهده کنند.

چگونه برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام تایید صلاحیت شویم؟

تایید صلاحیت

برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی ابتدا باید مطمئن شوید که برای راه اندازی فروشگاه مجاز هستید. برخی از شرایطی که برای استفاده از قابلیت های فروشگاه اینستاگرام وجود دارد عبارت اند از:

  • قابلیت فروشگاه اینستاگرام باید برای ناحیه شما در دسترس باشد.
  • شما باید یک محصول فیزیکی و واجد شرایط اینستاگرام را بفروشید.
  • کسب و کار شما با توافقنامه های تجاری و سیاست های تجاری اینستاگرام مطابقت دارد.
  • شما خودتان مالک کسب و کار هستید.
  • شما در اینستاگرام پروفایل تجاری دارید. ( برای تغییر اکانت از حالت شخصی به حالت کسب و کار کافی است که به نمایه و سپس تنظیمات مراجعه کنید و آن را به راحتی تغییر دهید.)

مراحل راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی باید چند مرحله را پشت سر بگذارید :

مرحله اول: تبدیل حساب شخصی به حساب تجاری

اولین قدم برای راه اندازی فروشگاه، تبدیل حساب شخصی به حساب تجاری است. با این کار می توانید علاوه بر فروشگاه اینستاگرام به قابلیت های فوق العاده ای مانند داشبورد زمان بندی Hootsuite نیز دسترسی داشته باشید. تبدیل حساب شخصی به حساب تجاری کاملا رایگان است.

مرحله دوم: استفاده از Commerce Manager

در مرحله دوم برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی باید از Commerce Manager یا یک پلتفرم پشتیبانی شده برای راه اندازی فروشگاه استفاده کنید. برای انتخاب کانال های فروش خود نیز باید حساب تجاری اینستاگرام خود را با فروشگاه هماهنگ کنید. همچنین در صورتی که نیاز داشته باشید، می توانید صفحه فیس بوک را نیز به فروشگاه اینستاگرامی خود متصل کنید.

مرحله سوم: اتصال صفحه فیس بوک به اکانت

در مرحله بعدی باید صفحه فیس بوک خود را به اکانت تجاری اینستاگرام متصل کنید. برای این کار کافی است که چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید :

  • در اینستاگرام به بخش Edit Profile بروید.
  • در قسمت صفحه، گزینه Public Business Information را انتخاب کنید.
  • حالا می توانید به راحتی به صفحه فیس بوک خود متصل شوید.
اکانت فیس بوک

مرحله چهارم: آپلود کردن کاتالوگ محصولات

تا اینجا تقریبا نیمی از مراحل راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی را پشت سر گذاشتید. حالا در مرحله چهارم باید تمامی کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید. کاتالوگ محصولات را می توانید به صورت دستی آپلود کنید.

مرحله پنجم: ارسال حساب برای بررسی

در مرحله بعدی باید حساب خود را برای اینستاگرام ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد. مدت زمان بررسی می تواند چند روز طول بکشد. اما امکان طولانی تر شدن آن نیز وجود دارد. برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام و ارسال آن برای بررسی کافی است که مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • به تنظیمات پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • روی گزینه Sign Up for Instagram Shopping ضربه بزنید.
  • مراحل ارسال حساب خود را برای بررسی دنبال کنید.
  • با مراجعه به بخش فروشگاه در تنظیمات، بررسی کنید که اکانت شما تایید شده است یا خیر.

مرحله ششم: راه اندازی نهایی

بعد از این که فروشگاه شما از سمت اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد، نوبت آن است که کاتالوگ محصولات خود را به فروشگاه اینستاگرام متصل کنید. برای این کار کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید :

  • به تنظیمات پروفایل اینستاگرام بروید.
  • روی گزینه Business ضربه بزنید.
  • کاتالوگ محصولاتی را که می خواهید نمایش دهید انتخاب کنید.
  • روی Done ضربه بزنید.

جمع بندی

اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از برترین شبکه های اجتماعی در دنیا برای راه اندازی کسب و کار آنلاین است. یکی از قابلیت های بسیار خوبی که توسط اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار های موفق قرار داده شده است، قابلیت فروشگاه اینستاگرام است که در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی توضیح دادیم.

نظرات کاربران