لندینگ پیج چیست

لندینگ پیج چیست و چرا اهمیت دارد؟

لندینگ پیج چیست؟ چرا جزو ضرورات کسب و کار ها است؟ اگر به دنبال جواب این دو سوال هستید جای درستی آمده اید. ما در این مقاله سعی کرده ایم این تا به این سوالات روشن و واضح پاسخ دهیم تا متوجه شوید لندینگ پیج چیست و چرا مهم است.

اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید احتمالا با واژه ها و اصلاحات جدیدی رو به رو شده اید که نمی دانید معنی و کاربرد بعضی از آن ها چیست. یکی از آن ها برای شما احتمالا اصطلاح لندینگ پیج بوده است و این که چگونه می توان از لندینگ پیج در کسب و کار خود استفاده کرد تا به ابزاری برای پیشرفت تبدیل شود. در ابتدا تحقیق و توسعه در مورد لندینگ پیج کاری ساده به نظر می رسد و واقعا هم همینطور است. این را هم بدانید که لندینگ پیج ها نقش بسیار مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارند.

 

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج به هر صفحه ای گفته می شود که مخاطب می تواند در آن قرار بگیرد. اما این اصطلاح در دیجیتال مارکتینگ به صفحاتی گفته می شود که مستقل از صفحه اصلی یا هر صفحه دیگری است که یک هدف واحد و مشخص را دنبال می کند. لندینگ پیج در واقع صفحه ای است که در آن محتوایی که به مخاطب قول داده اید با کلیک بر روی آن به دست آورد. در لندینگ پیج می توان در ازای دریافت اطلاعات تماس مخاطب پیشنهاد ویژه ای به فرد داد.

 

شکل های مختلف قرار دادن لندینگ پیج چیست؟

شکل های مختلف قرار دادن لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج می تواند به صورت کلیکی باشد و مخاطب را پس از کلیک به صفحه دیگری مانند صفحه تجارت الکترونیک شما هدایت کند. در لندینگ پیج معمولا هدیه های مختلفی در ازای اطلاعات تماس فرد به وی داده می شود. معمولا این جایزه ها کد تخفیف، شرکت در قرعه کشی ها و یا یک کتاب الکترونیکی رایگان است. یک لندینگ پیج خوب باید بتواند مشتریان خوبی را جذب کند و طوری آن ها را متقاعد کند که تصور کنند دادن اطلاعات تماس شان در ازای چیزی که دریافت خواهند کرد ارزشمند خواهد بود.

آیا برای جذب مخاطب به تعداد زیادی لندینگ پیج نیاز است؟

خیر. نیازی نیست که برای هر کاری فورا یک لندینگ پیج و یا برای همه کار ها فقط یک لندینگ پیج داشته باشید. در واقع اکثر کارشناسان پیشنهاد می کنند که چندین صفحه لندینگ پیج داشته باشید و آن ها را گروه بندی کنید و هر کدام را به یک بخش اختصاص دهید.

 

دلیل اهمیت لندینگ پیج

دلیل اهمیت لندینگ پیج

به طور کلی در توضیح این که لندینگ پیج چیست و چه کاری می کند می توان گفت که آن ها این قابلیت را دارند تا مشتریان را به یک صفحه اختصاصی هدایت کنند. صفحات اصلی شما در واقع بسیار شلوغ هستند و نمی توان در آن ها کار مورد نظر را انجام داد. اما لندینگ پیج مخصوص به همین کار طراحی شده تا شما بتوانید مفهوم خود را به مشتریان برسانید. با ایجاد یک لندینگ پیج می توانید تجربه کاربر را از سایت بهبود دهید که این باعث می شود مشتریان شما افزایش پیدا کند.

 

لندینگ پیج در برابر صفحه اصلی سایت

لندینگ پیج در برابر صفحه اصلی سایت

اول از همه ممکن است که بگویید که این لندینگ پیج چیست و چرا اصلا از صفحه اصلی سایت خودم برای هدف مورد نظرم استفاده نکنم و برای ساخت یک لندینگ پیج خودم را به زحمت بیندازم؟! تازه با ایجاد نکردن یک لندینگ پیج و قرار دادن محتوای مورد نظر در سایت خودم ترافیک ورودی سایتم را افزایش خواهم داد.

در پاسخ به موارد بالا باید گفت که در صفحه اصلی سایت شما محتوا های بسیاری وجود دارد. به همین خاطر ممکن است فرد به بخش های دیگری حواسش پرت شود و وارد قسمتی که شما مد نظر دارید، نشود و به طور کلی آن را فراموش کند. به همین خاطر است که برای بعضی از موارد باید یک لندینگ پیج جداگانه ساخت. صفحه ای که فقط اطلاعات مورد نظر در آن قرار دارد و تمامی اطلاعات غیر ضروری حذف شده اند تا فرد وارد محتوا های دیگر نشود و هدف اصلی را فراموش نکند. (تفاوت های صفحه اصلی با لندینگ پیج)

به طور کلی در توضیح این که لندینگ پیج چیست باید گفت که یک لندینگ پیج یک صفحه ساده است که برای هدف مشخصی ساخته می شود و تفاوت آن با صفحه اصلی سایت این است که صفحه اصلی افراد را با خدماتی که کسب و کار شما انجام می دهد در حالی که یک لندینگ پیج این گونه نیست.

 

نسل جدید صفحه فرود

هدف اصلی این صفحه ها جذب اطلاعات کاربران از طریق یک فرم جمع آوری اطلاعات است. این صفحات نیز خودشان زیر مجموعه و انواع بسیار زیاد و متنوعی دارند. اما همه آن ها در اکثر موارد هنگامی استفاده می شوند که مشتری در وسط قیف فروش قرار دارد. یعنی هنگامی که فرد تصمیم می گیرد که از سایت شما خرید کند یا نه و از سایت شما خارج شود. در اینجا این نوع لندینگ پیج در ازای ارائه امتیازاتی از کاربران درخواست اطلاعات می کند تا تبلیغاتی که در آینده انجام می دهید، هوشمندانه تر باشد. امتیاز هایی در ازای اطلاعات می دهید باید منصفانه باشد و به نحوی باشد که فرد احساس کند که در ازای قرار دادن اطلاعاتش در اختیار شما جایزه خوبی دریافت خواهد کرد.

نسل جدید صفحه فرود

صفحه فرود کلیکی

احتمالا تا اینجا متوجه شده اید که لندینگ پیج چیست. حال می خواهیم دومین نوع لندینگ پیج را به شما معرفی کنیم. این نوع لندینگ پیج مانند مدل قبلی که بسیار به فرم جمع آوری اطلاعات متکی بود نیست و اصلا نیازی به فرم برای انجام کار خود ندارد. این صفحه یک واسطه بسیار ساده است بین تبلیغ و صفحه ای که مشتریان را در نهایت به آن هدایت خواهید کرد. در واقع باید گفت که این صفحه پیچیدگی خاصی ندارد که بخواهیم در مورد آن توضیح دهیم. فقط می توان گفت در این صفحه تمام محتوایی که به تبلیغ انجام شده مربوط است قرار دارد.

نظرات کاربران