محتوای ویروسی

راهکار های تولید محتوای ویروسی

اگر شما نیز تا به حال به این فکر کرده اید که محتوای ویروسی چگونه ایجاد می شود باید بگوییم که تنها نیستید. یکی از اهدافی که که در بازاریابی محتوا دنبال می شود، محتوای ویروسی است. اگر شما نیز وبسایت خود را به تازگی راه انداخته اید یا از عملکرد آن راضی نیستید، به این نوع محتوا توجه کنید تا با آن بتوانید هزاران مخاطب را به سایت خود جذب کنید. خبر خوب این است که محتوای ویروسی آسان تر از آنچه که فکرش را می کنید در دسترس است.

برای ساخت یک محتوای ویروسی لزومی ندارد که حتما یک بازاریاب باشید؛ اما نمی توان گفت که تولید آن بسیار آسان و یا اتفاقی است. برای ساخت یک محتوای ویروسی، شما فقط نیاز دارید که بدانید دقیقا چه کار هایی را باید انجام دهید. ما در این مقاله به محتوای ویروسی می پردازیم و صفر تا صد آن را در کنار هم بررسی و موشکافی می کنیم. اگر شما نیز به دنبال تحقیق درباره آن هستید، دقیقا در جای درستی قرار دارید. در ادامه همراه ما باشید.

محتوای ویروسی چیست؟

محتوای ویروسی

به طور بسیار ساده می توانیم محتوای ویروسی را در یک جمله خلاصه کنیم. محتوای ویروسی محتوایی است که دقیقا مانند یک ویروس به سرعت هر چه تمام تر پخش می شود. علت نام گذاری آن هم همین نکته است. این محتوا برای گردش و جست و جو در اینترنت طراحی شده است و اغلب مخاطبانی که آن ها را مشاهده می کنند، علاقه مند هستند که آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند و در رسانه های اجتماعی مختلف برای یکدیگر ارسال کنند. این گونه است که شما می توانید با تولید محتوا مناسب، صد ها هزار و شاید میلیون ها بازدید را در مدت کوتاهی کسب کنید.

چگونه می توانیم یک محتوای ویروسی تولید کنیم؟

نحوه تولید محتوای ویروسی

اکنون که معنای محتوای ویروسی را فهمیده اید، ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان آن را تولید کرد؟ در حقیقت چه محتوایی می تواند به سرعت پخش و ویروسی شود؟

باید بگوییم که هر محتوایی با هر فرمتی، قابلیت ویروسی شدن را دارد. محتوای ویروسی می تواند یک عکس، فیلم، فایل، مقاله، شعر و یا هر چیز دیگری که فکرش را می کنید باشد. آن چه که مهم است این است که آن محتوا باید قابل اشتراک گذاری باشد و ارزش این را داشته باشد که مخاطبان هدف برای یکدیگر ارسالش کنند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، هیچ تضمینی نیست که محتوای تولید و ارسال شده شما تبدیل به یک محتوای ویروسی شود. با این حال راهکار هایی در دسترس است که شانس شما را برای ویروسی شدن محتوایتان افزایش می دهد. برای افزایش شانس خود در این زمینه می توانید کار های زیادی انجام دهید. در ادامه چند راهکار مختلف را به شما معرفی می کنیم.

راه های تبدیل یک محتوا به محتوای ویروسی

تبدیل محتوا به محتوای ویروسی

در ابتدا با انجام تحقیقات و آنالیز های متفاوت پیش بروید؛ زیرا اگر برنامه ریزی دقیقی برای تجزیه و تحلیل نداشته باشید، امیدی برای تولید محتوا ویروسی باقی نمی ماند. برای انجام یک آنالیز مناسب، ابتدا یک هدف را برای خود تعیین کنید؛ فرقی نمی کند که هدف شما یک عدد بازدید باشد و یا هزار عدد، مهم داشتن یک هدف است. بعد از انجام این کار باید تحقیقاتی را درباره این که مخاطب شما به چه چیزی علاقه من است، انجام دهید و هدف آن ها را از جست و جو به طور دقیق متوجه شوید.

باید بدانید که آن ها بیشتر از هرچیز به چه محتوایی تمایل نشان می دهند و کدام محتوا را بیشتر از همه به اشتراک می گذارند. سپس از پاسخ هایی که به دست می آورید استفاده کنید تا بدانید که در کمپین تبلیغاتی چه چیز هایی باید هدف قرار بگیرند. به عنوان مثال می توانید بفهمید که از طریق کدام شبکه اجتماعی باید شروع به کار کنید و چه محتوایی (عکس، فیلم، مقاله و…) را باید تولید کنید تا تبدیل به یک محتوای ویروسی شود.

در نهایت نیز برای اتمام تحقیقات، به سراغ محتوای ویروسی رقبای خود بروید و بررسی کنید که کدام محتوا های آن ها ویروسی شده و توانسته است توجه مردم را به خود جلب کند. همچنین به این موضوع بیاندیشید که چگونه می توانید از آن ها جلو بزنید و محتوایی را تولید کنید که چندین برابر آن ها ویروسی شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که در تمام مراحل کاری خود، هیچ گاه اجازه ندهید که تولید محتوا بر شما غلبه کند و تبدیل به تمام زندگی تان شود. اگر تلاش می کنید که محتوای خود را بهبود بخشید یا اهداف تبلیغات و بازاریابی خود را به ثمر برسانید، آهسته پیش روید و از مسیر لذت ببرید.

 جمع بندی

تولید محتوای ویروسی کار سختی نیست و در عین حال، بسیار آسان هم نیست. برای تولید محتوای موثر یا تبدیل محتوای خود به محتوای ویروسی باید راه هایی را بپیمایید و اهدافی را برای خود مشخص کنید. در این مقاله این راهکار ها را بررسی کردیم و کوشیدیم شما را در این کار یاری دهیم.

نظرات کاربران