چندین افزونه SEO WordPress در حالت غیرفعال قرار گرفتند

مشکل افزونه SEO WordPress

چندین افزونه SEO WordPress در حالت غیرفعال قرار گرفتند.

زمانی که طراحی سایت وردپرس خود را در دست داشتید، احتمالا به نکات بسیار ریزی توجه کرده اید که این روز ها در حال دست و پنجه نرم کردن با آن ها هستید. صاحبان سایت که از داشبورد Google Analytics برای WP ، Yoast SEO و Rank Math استفاده می کنند باید موارد زیر را بررسی کنند و در نظر داشته باشند تا مشکلات کسب و کار خود را در فضای آنلاین مارکتینگ کنترل نمایند.

این هفته، هفته­ ای چالش برانگیز برای بسیاری از کاربران پلاگین SEO است. تعداد زیادی کاربر ادعا می­کنند داشبورد Google Analytics برای افزونه سئو وردپرس توسط ExactMetrics ، داده های ترافیکی را پس از به روزرسانی در نسخه 6.0 از دست داده اند. در همین حال، در افزونه­ های Yoast SEO و Rank Math هنگامی که این URL ها حاوی کاراکترهای یونیکد هستند، آدرس­های غلط تولید می­کنند.

 

در این بین، داده­ های Google Analytics از بین رفت. کاربران داشبورد Google Analytics for WP توسط افزونه ExactMetrics  (که قبلاً با نام GADWP شناخته می­شد) برای گزارش داده­های گمشده به توییتر و صفحه پشتیبانی این افزونه رفته­اند و در آنجا گزارش این مشکل را داده ­اند. به نظر می­رسد این موضوع که ابتدا توسط SEO مبتنی بر دالاس مورد توجه ما قرار گرفته است، پس از به روزرسانی در نسخه 6.0 این افزونه آغاز شده است. ExactMetrics ، افزونه را توسط توسعه دهنده Alin Marcu در سال 2018 به دست آورد. در یادداشت­ های منتشر شده گفته شده که: این نسخه “از اول تا آخر طراحی مجدد شده است”.

نمودار فوق Google Analytics ، ارائه شده توسط Youngblood  نشان می­دهد که روز بعد از به روزرسانی افزونه، ترافیک داده ناپدید می­شود. Youngblood گفت گزارش این اتفاق در داشبورد ExactMetrics از همان روز آغاز شد ، اما اطلاعات مربوط به شناسه ردیابی سایت غیرمجاز را نشان می دهد. وی با افزودن شناسه ردیابی سایت به طور مستقیم به موضوع وردپرس ، توانست مسئله را برطرف کند و پیگیری منظم را از طریق Google Analytics از سر بگیرد.

 

سخنگوی ExactMetrics در جواب یکی از موتورهای جستجوگر گفت: “هنگامی كه نسخه جدیدی را مهیا كردیم و در اختیار کاربران قرار دادیم، مجبور شدیم مجدداً تأیید اعتبار كنیم، زیرا نوع احراز هویت را طبق دستورالعمل توسعه دهنده Google تغییر داده ایم.” . “به عنوان یکپارچه سازی Google Analytics ، همه داده ها در Google ذخیره می­شوند، بنابراین داده ها از بین نمی روند، فقط نمایش داده نمی شوند زیرا [کاربر] نمایه اشتباهی را انتخاب کرده است.”

 

کاربران همچنین نگرانی­هایی درباره درخواست­های مجوز و دسترسی­ های اخیر این افزونه عنوان کرده ­اند. در زمان انتشار، افزونه دارای بیش از یک میلیون نصب فعال بود.

 

Yoast ، رتبه بندی سایت و URL های متعارف. مدیر سازنده سایت ایرانی مستقر در ایران ، شهرام رهبری در این باره گفت: عملکرد URL کانونی افزونه های SEO WordPress SEO Yoast SEO و Rank Math به جای آدرس مشخص شده به آدرس http://site.com/—/  مرتبط می­شوند.

کاراکترهای یونیکد در بسیاری از زبانهای رسمی، مانند عبری، تایلندی، هانگول، یونانی، عربی و موارد دیگر استفاده می­شود.

 

Joost de Valk ، بنیانگذار و CPO Yoast گفت: Yoast از این مسئله آگاه است و در نسخه بعدی لحاظ شده و اصلاح خواهد شد. Rank Math نیز این مسئله را برطرف کرده است و در این زمینه اظهار داشت که “این تنها وب سایتهای غیر انگلیسی را تحت تأثیر قرار می دهد که URL های متعارف به صورت دستی تغییر یافته اند.”

 

دلیل اهمیت دادن به این موضوع این است که نداشتن داده های تجزیه و تحلیل به معنای نابینا بودن است: شما نمی توانید ببینید که افراد در سایت شما چگونه رفتار می کنند و چه عکس­ العملی دارند، این امر بر توانایی شما در تفسیر روندها و مقایسه پیشینه فعالیت ­ها تأثیر می­گذارد. البته این مورد همچنین بر گزارش دهی به مشتری و ذینفعان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

 

URL های متعارف به موتورهای جستجو کمک می­کنند تا محتوای متنی اصلی مطالب را شناسایی کرده و محتوای تکراری یا سندیکایی را حس کنند. اگر نشانی اینترنتی متعارفی که می خواهید مستقیماً حاوی نویسه های یونیکد باشد، کد منبع صفحه خود را بررسی کنید تا صحت نمایش درست نمایش داده شود. اگر کدتان صحیح نیست و همچنین از Yoast استفاده می کنید، مطمئن شوید که نسخه جدیدتان را آپدیت و به روز کنید و نسخه جدید خود را دوباره ذخیره کنید.

 

بیشتر بخوانید:

افزونه سئو جوملا

نظرات کاربران