ناج مارکتینگ

ناج مارکتینگ ؛ تبلیغات بر اساس شناخت مخاطب

در دنیای امروزی بازاریابی و مارکتینگ جایگاه بسیار ویژه ای در خرید و فروش دارند. به همین دلیل است که هر روز شاهد تکنیک ها و روش های مختلفی در دنیای مارکتینگ هستیم. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی، ناج مارکتینگ نام دارد. در این متد، فروشنده سعی می کند تا با استفاده از تکنیک های روانشناسی و به طور کاملا غیر مستقیم خریدار را متقاعد کند که با سرعت بیش تری تصمیم بگیرد و همچنین تصمیم او را به سمت خواسته خود هدایت می کنند. در واقع در این تکنیک شما قصد دارید، مکانیسم های روانشناسی مشتریان را کشف کنید و انتخاب های حساس را برایشان به تجربه ای لذت بخش و شیرین تبدیل کنید تا بار دیگر نیز به قسمت فروشتان بازگردند و مجددا از شما عزیزان خرید کنند. اگر اطلاعات کافی درباره ناج مارکتینگ را دارید پیشنهاد می کنیم و ادامه مطلب را با دقت مطالعه فرمایید.

ناج مارکتینگ چیست؟

ناج مارکتینگ

طبق اصول روانشناسی، تمام رفتار های انسان ها قابل پیش بینی است. در نتیجه در این نوع بازاریابی سعی می کنیم تا سلیقه و نظر مشتری را متوجه شده و از آن برای تصمیم گیری سریع تر به نفع او و خودمان استفاده کنیم. به زبان ساده تر، یکی از کار هایی که در ناج مارکتینگ انجام می شود، اشاره مستقیم یا غیر مستقیم به ویژگی های مثبت محصول، با توجه به سلیقه مشتری است. به عنوان مثال متوجه شده اید که یکی از خریداران شما به تکنولوژی علاقه مند است، در نتیجه تاکید خود را بر روی موارد مرتبط با تکنولوژی قرار دهید. در ساعت فروشی ممکن است برچسب های کوچکی را مبنی بر ضد آب بودن ساعت ها دیده باشید. همان برچسب کوچک نوعی ناج مارکتینگ است، زیرا تمام افرادی که به دنبال خرید ساعت هستند، به نمونه های ضد آب علاقه داشته و به سمت محصول جذب خواهند شد.

چگونه از ناج مارکتینگ استفاده کنیم؟

در این مرحله شما درک بهتر و واضح تری از ناج مارکتینگ دارید. اگر قصد دارید از آن استفاره کنید، لازم است مراحل زیر را با دقت دنبال کنید.

1) شناخت کامل مخاطب: مرحله اول ناج مارکتینگ این است که شما بدانید با چه کسی در حال صحبت هستید. اگر مشتری خود را به خوبی نشناسید قادر به بازاریابی درست نبوده و نمی توانید نیاز های مشتری را به طور کامل برطرف کند. تا به حال برایتان سوال پیش آمده است که چرا تمام فروشنده ها بسیار خوش صحبت بوده و درباره مسائل نامرتبط با خرید شما سوال می کند؟ درست حدس زدید. هدف آن ها استفاده از ناج مارکتینگ است. درواقع می خواهند به طور کاملاً غیرمستقیم علایق شما را شناسایی کرده و از آن در فروش خود استفاده کنند. همچنین علاوه بر صحبت با مشتری، میتوانید از اطلاعات جمعی نیز بهره مند شوید و از علایق خریداران هدف خود طور کامل مطلع شوید.

شناخت کامل مخاطب

2) تجزیه و تحلیل محصول: پس از آنکه از سلایق مشتریان خود به طور همه مطلع شدید حال نوبت به بررسی محصولات خود و پیدا کردن نقاط مشترکی میان خواسته های خریداران و محصولات شما رسیده است. کار اصلی هنگام آغاز می شود که برای هر قسمت از محصولات خود کلمه مشخص و جذاب را برای جذب مشتری انتخاب می کند. به عنوان مثال برای ۱۰ درصد از محصولاتی که فروش بیشتری نسبت به برای دارند می توانید کلماتی مانند پرفروش و محبوب را انتخاب کنید.

اگر موجودی شما از محصولی بسیار کم است می توانید واژه هایی مانند کمیاب استفاده کنید تا خریدارانی با علایق خاص را را به سمت محصول خود سوق دهید.

اگر محصولاتی در دست دارید که از طرف افراد خاص و مشهور مورد استفاده قرار گرفته یا به مردم توصیه شده است حتماً و مشتریان خود به اطلاع دهید.

در آخر هم این روزها علاقه مندان تکنولوژی بسیار زیاد شده اند. تمام ویژگی هایی را که مرتبط با تکنولوژی و نوآوری است، بر روی محصول خود با برچسب های کوچک و بزرگ بچسبانید تا نظر مشتری را جلب کند.

3) گزینش محصولات: اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که از تعدادی برچسب استفاده کنید. ویژگی های مختلف محصولات را بر روی آن ها ذکر کنید؛ به طوری که مورد توجه خریداران قرار گیرد. نکته اصلی که باید به آن توجه کنید این است که برچسب ها را در رنگ های مختلف انتخاب کرده و سعی کنید با رنگ های روشن توجه مشتری ها را به سمت محصولاتی که برچسب دارند، بکشانید.

همچنین لازم است برچسب ها را بر روی تعداد محدودی از محصولات بچسبانید؛ زیرا همانطور که ذکر کردیم شما قصد دارید تا انتخاب های خریداران را محدود کرده و در انتخاب بهتر به آن ها کمک کنید. با زیاد کردن برچسب ها و محصولات بی شمار شما بر عکس آن عمل کرده و در واقع هیچ کمکی به خریدار خود نکرده اید. چندین محصولی را که از همه محصولات شما با کیفیت تر است و خریداران بیشتری تا به حال داشته است، انتخاب کنید و برچسب های مشخص را بر روی آن قرار دهید. طوری که در دید مخاطب قرار گرفته و اولین چیزی که بعد از ورود به مغازه می بینند، آن برچسب ها باشند.

گزینش محصولات

4) تکرار داده ها: در نهایت اگر با موفقیت بازار هدف خود را پیدا کرده و محصول مورد نظرش را در اختیار او قرار گذاشتید، پیشنهاد می کنیم به تمام داده ها، ویژگی های مثبت و نتایج درست، پایبند بوده و به تکرار مداوم آن ها بپردازید. زیرا مغز انسان با تکرار مداوم یک موضوع به آن عادت کرده و به طور ناخودآگاه، آن را قبول خواهد کرد.

جمع بندی

ناج مارکتینگ روشی است که با استفاده از داده های روانشناسی و اقتصاد رفتاری، سعی می کنید که مشتری خود را به طور کامل بشناسید و از نتایج شناختی خود برای تسریع بخشیدن تصمیم گیری خریدار استفاده کنید. در این روش شناخت مشتری حرف اول را می زند. اگر شما خریداران هدف خود را به درستی بشناسیم می توانیم محصولاتی با توجه به خواسته و سیقه آن ها ارائه دهید و با استفاده از تمام نکاتی که برای بالا ذکر کردیم، فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

نظرات کاربران