نحوه لینک سازی سئو

نحوه لینک سازی سئو | اهمیت لینک سازی سئو

 یکی از روش های افزایش بازدید سایت و بالا بردن رتبه آن، از نظر گوگل ایجاد لینک به صفحات دیگر و برعکس است. برخلاف نکات دیگر سئو که دائما در حال تغییر هستند، الگوریتم لینک سازی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل از سال ۲۰۰۳ تغییر نکرده است پس نتیجه می گیریم که لینک سازی یکی از روش های بسیار مهم در سئو می باشد اما بر خلاف اهمیت آن، قوانین مختلف لینک سازی دائما در حال تغییر است. در ادامه مطلب نحوه لینک سازی سئو را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

اهمیت لینک سازی سئو

برای بررسی نحوه لینک سازی سئو، لازم است از اهمیت آن آگاه شوید. اولین و مهم ترین فاکتور گوگل برای افزایش رتبه سایت شما، در درجه اول محتوای عالی و در درجه دوم استفاده از لینک های مختلف به صفحات متفاوت و لینک سازی است. با توجه به اهمیت گوگل به لینک دهی، سوال پیش می آید که چرا اغلب مردم تلاش می کنند تا بدون استفاده از لینک دهی، رتبه خود را بالا ببرند؟

اغلب پاسخ به این سوال را می توان به نا آگاهی مردم مرتبط دانست. در ادامه بررسی نحوه لینک سازی سئو، به نکات پر اهمیت آن خواهیم پرداخت.

  • لینک سازی مهم ترین فاکتور رتبه بندی گوگل است.
  • با لینک سازی، گوگل متوجه کیفیت بالای مطالب صفحه خواهد شد و رتبه صفحه را افزایش خواهد داد.
  • یکی از راه هایی که‌گوگل صفحه شما را پیدا می کند، لینک سازی است.

اهمیت لینک سازی سئو

نکات مهم در رابطه با لینک سازی سئو

  • کیفیت را فدای کمیت نکنید، یعنی داشتن چند لینک با کیفیت خیلی بهتر از تعداد بالایی از لینک های خراب و بی کیفیت است.
  • لینک شما باید مرتبط با مطلب و نیاز مشتریان خود باشد، لینک های نا مرتبط کیفیت سایت را بالا نمی برند.
  • لینک های شما باید طبیعی باشند و کاری نکنید که گوگل تصور کند شما در حال تقلب کردن و دستکاری الگوریتم آن هستید.
  • زمانی که پیوند های شما به طور مکرر و با یک سایت مشخص به صورت متقابل صورت گیرد همچنین اگر این کار دائما تکرار شود به سئو سایتتان آسیب جدی خواهید زد.
  • خریدن هر گونه لینکی، خارج از قوانین گوگل است زیرا هر لینک، می تواند نشان دهنده رضایت یک کاربر باشد و در صورت خرید آن تنها پول خود را هدر داده اید. به جای خرید لینک، پول خود را صرف تولید محتوای با کیفیت کنید.

لینک سازی سئو

نحوه لینک سازی

  1. لینک متقابل بخواهید: این روش از نحوه لینک سازی سئو، برای تازه کاران بسیار مناسب است. به دوستان و نزدیکان خود که دارای وبسایت هستند فکر کنید و از آن ها درخواست لینک دهی متقابل داشته باشید. بهتر است که از لینک سازی در پاورقی یا نوار های کناری خودداری کنید و از آن ها درخواست لینکی در میان متن را داشته باشید. قبل از درخواست، اطمینان حاصل کنید که سایت مقابل، به زمینه محتوای شما مرتبط می باشد تا به مشکلی بر نخورید.
  2. افزایش ارتباطات: با وبسایت های دیگر مشارکت داشته باشید برای محتوا های نزدیک به وبسایت خود نظر بگذارید و ارتباط خود را در جامعه برخط افزایش دهید تا شناخته تر از قبل شوید.
  3. ایجاد وبلاگ شخصی: وبلاگ را فقط برای لینک سازی ایجاد نکنید زیرا با این کار یک لینک غیر واقعی و خطرناک را برای خود ایجاد کرده اید. تنها لازم است که به طور منظم در آن فعالیت کنید و توجهات را به خود جلب کنید تا پیوند ایجاد شده واقعی به نظر برسد.
  4. نوشتن یک مقاله عالی برای سایت های دیگر: وبسایت های بسیاری وجود دارند که علاقه مند به انتشار مقاله شما در سایتشان هستند. فقط باید توجه داشته باشید که مقاله شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و صرفا درباره وبسایت خودتان نباشد زیرا یک مقاله ضعیف تنها وبسایت شما را زیر سوال می برد و کیفیت آن را پایین می آورد.

نحوه لینک سازی

نکاتی برای لینک سازی پیشرفته

از آن جایی که نحوه لینک سازی سئو در رتبه بندی گوگل بسیار اهمیت دارد، پیشرفت در این کار خیلی مهم است در ادامه نکاتی درباره نحوه لینک سازی سئو، به صورت حرفه ای را بررسی خواهیم کرد.

  • بررسی لینک مقابل رقبا: با استفاده از ابزار CBLT می توانید نتایج لینک سازی رقبای خود را بررسی کنید. اگر آن ها می توانند لینک مقابل بگیرند چرا شما نتوانید؟
  • بازیابی لینک های خراب و از دست رفته: برای بررسی نحوه لینک سازی سئو، باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات به دلیل تغییر آدرس صفحه، حذف کردن آن یا خطای نویسنده در نوشتن آدرس لینک مورد نظر، تعدادی از لینک های مرتبط به صفحه شما از دست می روند و جزو لینک های مرده محسوب می شوند که با استفاده از ابزار Link Juice Recovery Tool تمامی سایت هایی که لینک سازی شما را انجام داده اند اما به دلایل مختلفی، از دست رفته محسوب می شوند را بازیابی کنید.
  • بررسی لینک های سالم رقبای برتر: با ابزار Competitive Link Detox می توانید قوی ترین رقبای خود را پیدا کنید و نحوه لینک سازی سئو آن ها را بررسی کنید تا نتایج مثبتی دریافت کنید.

نظرات کاربران