نصب افزونه کروم در اندروید

نصب افزونه کروم در اندروید و آشنایی با محبوب ترین افزونه ها

مرورگر وب Chrome با مجموعه ‌ای گسترده از افزونه ‌ها همراه است که جستجو در اینترنت را لذت بخش می ‌کنند. افزونه ‌ها نرم ‌افزار هایی هستند که قابلیت ‌های مرورگر را گسترش می ‌دهند. شما می ‌توانید افزونه ‌های Chrome را نصب کنید و از حریم خصوصی خود مراقبت نمایید. علاوه بر این می توانید از دیگر ویژگی‌ های اضافه شده برای افزایش بهره‌ وری استفاده کنید. متاسفانه مرورگر پیش ‌فرض Chrome در سیستم‌ عامل اندروید نمی تواند از افزونه ‌های موجود پشتیبانی کند. از این رو برای بهره مندی از خدمات افزونه ها شما باید از مرورگر جایگزینی استفاده نمایید. در ادامه، نصب افزونه کروم در اندروید را با جزئیات شرح می دهیم.

آیا می ‌توان از افزونه‌ های کروم در سیستم عامل اندروید استفاده کرد؟

نصب افزونه کروم در اندروید

اصولا افزونه ‌های کروم با هدف استفاده برای مرورگر وب دسکتاپ Chrome طراحی شده‌ اند؛ اما می ‌توانید از آن ‌ها در گوشی همراه خود نیز استفاده کنید. همانطور که پیش تر نیز بیان شد مرورگر پیش فرض کروم در اندروید قابلیت پشتیبانی از این افزونه ها را ندارد. در نتیجه به جای آن از چندین مرورگر بر پایه Chromium استفاده می گردد که قابلیت پشتیبانی از این افزونه ها را دارند.

خوب است بدانید که مرورگر های زیادی هستند که از افزونه ‌ها پشتیبانی می ‌کنند؛ اما تنها دو مرورگر هستند که امکان نصب افزونه‌ ها را از طریق Chrome Web Store فراهم می ‌کنند. مرورگر های Yandex و Kiwi به شما این امکان را می‌ دهند که به طور مستقیم از فروشگاه وب استفاده کنید. در ادامه نحوه نصب افزونه کروم در اندروید را با استفاده از این دو مرورگر را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با نحوه نصب افزونه کروم در اندروید با کمک مرورگر یاندکس

نحوه نصب افزونه کروم در مرورگر یاندکس به این شرح است:

  1. ابتدا به مرورگر یاندکس بروید.
  2. پس از آن در صفحه اصلی، روی آیکون سه خط در پایین سمت راست کلیک نمایید.
  3. بعد از انجام مرحله بالا، در این صفحه با آیکون تنظیمات روبرو می شوید که باید روی آن کلیک کنید و گزینه فهرست افزونه ‌ها ((extention catalog را انتخاب نمایید.
  4. در ((extention catalog می توانید روی گزینه نصب افزونه ‌ای که می ‌خواهید آن را نصب کنید، کلیک نمایید. با این کار شما به صفحه فروشگاه وب Chrome منتقل می شوید.
  5. سپس در پنجره پاپ ‌آپی که باز می ‌شود، روی گزینه افزودن به Chrome کلیک کنید و منتظر بمانید تا افزونه دانلود و نصب شود.
  6. برای پیدا کردن تنظیمات افزونه، بر آیکون سه خط موجود در افزونه کلیک کنید و سپس بر آیکون اضافه شدن افزونه ضربه بزنید.

آشنایی با نحوه نصب افزونه کروم در اندروید با کمک مروگر kiwi

مروگر kiwi

برای نصب افزونه کروم در مرورگر Kiwi، این مراحل را طی نمایید:

  1. ابتدا مرورگر Kiwi را باز کنید و سپس آدرس google.com/webstore را در نوار آدرس این مرورگر وارد نمایید.
  2. پس از آن به دنبال افزونه ‌ای که می ‌خواهید آن را نصب کنید، بگردید.
  3. بر دکمه «اضافه به Chrome» در بالای صفحه کلیک کنید، سپس در پنجره پاپ ‌آپی که ظاهر می ‌شود، بر گزینه «تایید» کلیک نمایید و منتظر بمانید تا افزونه دانلود و نصب شود.
  4. برای پیدا کردن تنظیمات افزونه، روی آیکون سه نقطه در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید، سپس «افزونه » را انتخاب کنید.

با محبوب ترین افزونه های مرورگر کروم بیشتر آشنا شوید .

محبوب ترین افزونه ها
  1. AdBlock

از افزونه‌ های محبوب ضد تبلیغاتی برای مرورگر Chrome به شمار می رود که سبب می شود شما از شر تبلیغات مزاحم در صفحات وب، ویدیو ها و محتویات دیگر در امان باشید. کار با این افزونه به اضافه کردن کد یا پیکربندی پیچیده نیازی ندارد و به کاربران اجازه می ‌دهد به راحتی تجربه مسدود کردن تبلیغات را داشته باشند. خوب است بدانید AdBlock تبلیغات متنی، تصویری و حتی تبلیغات ویدیویی را مسدود می کند.

  1. uBlock Origin

این افزونه نیز از افزونه ‌های محبوب برای مسدود کردن تبلیغات و ردیابی‌ ها است. این افزونه حجم کمی دارد و تاثیر چندانی روی سرعت مرورگر نمی گذارد.

  1. LastPass

یکی از بهترین افزونه ‌های مدیریت رمزعبور است که به شما اجازه می ‌دهد جزئیات شخصی و اطلاعات ورود خود را رمزگذاری کنید. با استفاده از LastPass شما می ‌توانید رمز عبور های قوی ایجاد نمایید و آن ‌ها را در جای امنی ذخیره کنید. در واقع با این افزونه، می ‌توانید امنیت حساب‌ های خود را بهبود ببخشید و ریسک نفوذ و سرقت اطلاعات را کاهش دهید.

  1. Pocket

چنانچه شما به طور مداوم مطالب طولانی می ‌خوانید، افزونه Pocket برایتان ضروری خواهد بود. در واقع این افزونه صفحات وب و مقالات را برای خواندن در زمان دیگری ذخیره می کند و مطالب جالب را به شما پیشنهاد می دهد.

  1. Dark Reader

افزونهDark Reader  برای مواقعی که سایت ها امکان دید در شب را فعال نکردند، ضروری است. این افزونه عناصر روشن موجود در صفحات وب را تاریک می‌ کند تا برای استفاده در شب مناسب شوند.

  • Top of Form

جمع بندی

افزونه ها برنامه های نرم افزاری ویژه ای هستند که سبب می شوند هنگام جستجو در صفحات وب، تجربه بهتری داشته باشید. هر کدام از این افزونه های کروم ویژگی خاصی دارند و امکانات منحصر به فردی را در اختیارتان می گذارند. از این رو سعی کردیم همراه شما مراحل نصب افزونه کروم در اندروید را با کمک دو مرورگر kiwi و یاندکس مرور نماییم تا بتوانید تجربه متفاوت تری داشته باشید. برای این امر کافی است مراحل بیان شده را به صورت قدم به قدم طی نمایید.

نظرات کاربران