نوشتن رزومه لینکدین

اهمیت نوشتن رزومه لینکدین

یکی از مواردی که امروزه در رزومه خود باید داشته باشید، لینک پروفایل لینکدین و نحوه نوشتن رزومه لینکدین شماست. در واقع داشتن یک پروفایل لینکدین برای استخدام در شرکت ها ضروری است. طبق تحقیقات انجام شده، 40 درصد شرکت ها و کارفرمایان تا زمانی که شما در رزومه خود لینک پروفایل لینکدین خود را قرار نداده باشید، حتی با شما مصاحبه نیز نخواهند کرد.

علاوه بر این ها استفاده از لینکدین نه تنها برای استخدام ضروری است، بلکه برای خود شما نیز مفید است. شما می توانید به کمک لینکدین رزومه خود را تکمیل کنید و جزئیات بیشتری از خودتان ارائه دهید؛ اما نوشتن رزومه لینکدین قواعد و قوانینی دارد. افراد حرفه ای و جدی می توانند حداکثر استفاده از آن را ببرند. ما در این مقاله، در مورد قواعد نوشتن رزومه لینکدین توضیح داده ایم.

چگونه از لینکدین در پروفایل خود استفاده کنیم؟

نوشتن رزومه لینکدین
  • به روز کردن پروفایل

برای استفاده از لینکدین ابتدا باید پروفایل و اطلاعات خود را به روز کنید. در صورتی که لینکدین ندارید باید یک حساب کاربری بسازید و این اطلاعات را در آن قرار دهید. هنگام نوشتن رزومه لینکدین باید دقت داشته باشید که آن را دقیقا شبیه رزومه کاری خود ننویسید.

  • سفارشی کردن URL

هنگامی که یک حساب لینکدین ایجاد می کنید، لینکدین برای دسترسی به پروفایلتان یک URL طولانی به شما می دهد که شامل یک رشته تصادفی و طولانی از اعداد و حروف است. برای این که بتوانید آن را در پروفایل خود قرار دهید تا دیگران بتوانند پروفایل لینکدین شما را مشاهده کنند، باید URL خود را سفارشی کنید.

پس از نوشتن رزومه لینکدین برای سفارشی کردن URL کافی است که در لینکدین به قسمت نماد Me بروید و روی ویرایش نمایه کلیک کنید. آدرس شما چیزی شبیه www.linkedin.com/in/name خواهد بود. در کادر روی قسمت آخر کلیک کنید. نوشته است: URL خود را سفارشی کنید و سپس روی ذخیره کلیک کنید. می توانید نام خود یا هر چیزی که مدنظرتان است را بنویسید.

قرار دادن لینک لینکدین در رزومه

معمولاً توصیه می شود که برای قرار دادن لینک پروفایل لینکدین خود، پس از شخصی سازی URL آن را مستقیماً بعد از ایمیل خود در رزومه قرار دهید.

چگونه یک پروفایل مناسب برای رزومه لینکدین خود بنویسیم؟

چگونه یک پروفایل مناسب برای رزومه لینکدین خود بنویسیم؟

حال که متوجه شدید نوشتن رزومه لینکدین و استفاده از آن در رزومه کاری چقدر اهمیت دارد، خوب است که با قواعد نوشتن یک رزومه لینکدین خوب نیز آشنا شوید. هنگام نوشتن رزومه به نکات زیر دقت کنید:

  • قوی شروع کنید.

وقتی که دیگران می خواهند رزومه کاری شما را در لینکدین بخوانند، ابتدا سه خط اولیه نمایش داده خواهد شد و بقیه آن به صورت پنهان قرار خواهد گرفت تا کاربران در صورت علاقه روی گزینه بیشتر کلیک کنند و در مورد شما بخوانند.

سه خط اول چیزی حدود 290 تا 310 کاراکتر را در خود جای می دهد. این یعنی اینکه در نوشتن رزومه لینکدین، باید 300 کاراکتر اول پروفایل خود را آن قدر خوب بنویسید که خواننده ای که رزومه شما را می خواند، مشتاق به ادامه دادن شود.

اگر نویسنده خلاقی هستید و در نوشتن، تجربه و تخصص زیادی دارید، خلاصه و پروفایل خود را با یک نوشته بسیار جذاب شروع کنید تا خوانندگان روی گزینه نمایش بیشتر روی پروفایل شما کلیک کنند. به همین دلیل برای اینکه بتوانید شانس استخدام خود را افزایش دهید، باید اولین چیزی که می خواهید شرکت ها در مورد شما بدانند را در اول پروفایل خود بنویسید.

برای مثال در نوشتن رزومه لینکدین برای سه خط اول می توانید بنویسید که چه مهارت هایی دارید. چرا کارتان را دوست دارید. چه سوابقی دارید و در گذشته چه کار های مفیدی در حوزه کسب و کار خود انجام داده اید. پاسخ به این سوالات می تواند باعث شروع یک رزومه جذاب شود.

  • برای نوشتن رزومه لینکدین از کلمات کلیدی استفاده کنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های جذاب تر نشان دادن پروفایل لینکدین شما استفاده از کلمات کلیدی است؛ زیرا استخدام کنندگان ترکیبی از عناوین شغلی، مهارت ها و سایر کلمات کلیدی را برای پیدا کردن نامزد مناسب جست و جو می کنند. اگر از این کلمات کلیدی استفاده کرده باشید، می توانید در فهرست نامزد های استخدامی قرار بگیرید.

برای این کار کافی است که داشبورد زیر پروفایل خود را بررسی کنید. یکی از آمار هایی که به شما داده می شود در مورد اطلاعات جستجو است. برای نوشتن رزومه لینکدین می توانید از این داشبورد کمک بگیرید. اگر روی این داشبورد کلیک کنید، عبارات مختلفی را خواهید دید. اگر هیچ کلمه کلیدی مرتبطی با حوزه خود مشاهده نکردید، این بدان معناست که پروفایل شما برای کلمات کلیدی بهینه نشده است.

  • در مورد حرفه خود صحبت کنید.

یکی از بهترین راه ها برای جذاب تر نوشتن رزومه لینکدین، این است که در مورد حرفه خود صحبت کنید. در مورد دستاورد ها و سابقه هایی که داشتید صحبت کنید و در مورد آن ها توضیح دهید.

نظرات کاربران