پردازش زبان طبیعی در سئو

تاثیرات پردازش زبان طبیعی در سئو

یکی از مواردی که در سئو حرفه ای باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که با دقت تغییراتی را که در الگوریتم ها اتفاق می افتند زیر نظر بگیرید تا بتوانید مطابق با آن ها اعمال خود را در زمینه بازاریابی تنظیم کنید و خود را به روز نگه دارید. اگر شما مسیر تغییرات را با دقت جستجو کرده باشید می توانید خود را برای تغییرات احتمالی آینده آماده کنید. این در حالی است که دیگر رقبایتان مشغول انجام کار های بی اهمیت تر هستند و حتی نمی دانند که این تغییرات شامل چه مواردی می شوند. پردازش زبان طبیعی در سئو یکی از این تغییرات بسیار مهم است که ما در این مقاله به ذکر توضیحاتی درباره آن می پردازیم.

چرا پردازش زبان طبیعی و BERT در همه جا با هم به کار می روند؟

برای اینکه بتوانید مفهوم پردازش زبان طبیعی در سئو را بهتر متوجه شوید، بهتر است که در ابتدا با BERT آشنا شوید. BERT دو بخش اصلی دارد: داده ها و روش شناسی. کار BERT این است که اول داده های محتوا را دریافت می کند و بعد چگونه تجزیه و تحلیل کردن آن ها را یاد می گیرد.  NLP یا همان پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing) در واقع هسته اصلی BERT است. تصور کنید یک کلمه در متن هست که NLP می خواهد معنای آن را بفهمد. او این کار را با دیدن نشانه هایی از اطراف این کلمه انجام می دهد. نشانه های اطراف آن می توانند در کلمات قبل، بعد یا کل صفحه یافت شوند.

پردازش زبان طبیعی در سئو

NLP از منظر گوگل

اگر می خواهید که گوگل را پیش بینی کنید باید به تکامل الگوریتم از دیدگاه گوگل توجه کنید و دریابید که آن ها از معرفی و به روز رسانی NLP چه قصدی دارند؟ پاسخ این سوال کیفیت جستجو است. در رابطه با گوگل باید بگوییم که تجربه کاربران است که آن را سرپا نگه می دارد. این کاربران هستند که دقیق می دانند از گوگل چه می خواهند. همچنین معمولا در کار خود عجله دارند و می خواهند هر چه زودتر به آنچه که جستجو کرده اند برسند. اگر گوگل در این میان عملکرد خوبی نداشته باشد، انحصار از دستش خارج می شود و موتور جستجوی دیگری به این کار را انجام خواهد داد.

از تحقیقاتی که در وبلاگ اختصاصی گوگل صورت گرفته، نتایج جالبی به دست آمده است. اول اینکه حدود 15 درصد از پرس و جو ها برای اولین بار اتفاق می افتند. مورد دو اینکه مخاطبان بیشتر از جملات طولانی برای جستجو در گوگل استفاده می کنند؛ خصوصا با رواج پیدا کردن جستجوی صوتی این مورد بیشتر به چشم می خورد. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد نشانگر چیز خوبی نیست؛ زیرا نشان می دهد که الگوریتم، داده های لازم را ندارد تا بتواند ادامه جستجوی مورد نظر را پیش بینی کند. پردازش زبان طبیعی در سئو برای گوگل این کار را انجام می دهد.

نقش احساسات در درک محتوا

نقش احساسات در درک محتوا

در محتوا در بسیاری از جمله ها ((کلمات توقف)) یافت می شود. همچنین کلماتی هستند که در جمله معنا های متفاوت و زیادی می توانند داشته باشند، مانند: به، در، رفتن، گرفتن و … . همین موضوع باعث می شود که گوگل به دشورای بتواند متن را بفهمد. یکی از ابزار های گوگل برای فهمیدن متن، احساسات است. احساسات یعنی اینکه گوگل با توجه به کلماتی که تقریبا هم معنی هستند و در متن تکرار می شوند، متوجه می شود که محتوا بار معنایی مثبت، منفی، یا خنثی دارد. در اصطلاح احساس مثبت یعنی اینکه در متن واژه هایی مانند عالی، مقرون به صرفه، کمک کننده، تسکین دهنده و … به کار رفته باشد. نمره این متن های مثبت بین 25 صدم تا 1 می شود. به متن های خنثی نمره ای بین منفی 25 صدم تا 25 صدم و به متن های منفی نمره ای بین منفی 1 تا 25 صدم داده می شود.

تاثیر احساسات بر سئو

ممکن است درباره پردازش زبان طبیعی در سئو این سوال برای شما پیش بیاید که این احساسات در سئو چه تاثیری می گذارند و دانستن آن ها چه فایده ای دارد؟ برای پاسخ باید بگوییم که باید بدانیم احساسات محتوای ما مثبت است یا منفی. زیرا اگر تمام متن هایی که در هنگام جستجوی کاربران ارائه می شود مثبت باشند اما متن شما در مجموع بار معنایی منفی داشته باشد، گوگل به احتمال زیاد آن را اصلا نشان نمی دهد زیرا متن شما را با آنچه که جستجو شده مرتبط نمی داند.

اصطلاح ((موجود)) در NLP به چه معناست؟

اصطلاح ((موجود)) در NLP به چه معناست

درک این اصطلاح برای بهتر دانستن پردازش زبان طبیعی در سئو اهمیت زیادی دارد. هنگامی که گفته می شود کلمه ای موجود است منظور این است که یک شیء می تواند تشخیص، بررسی و طبقه بندی شود. نمونه هایی از این شیء ها عبارت اند از: افراد، کالا های مصرفی، مناسبت ها، شماره سازمان ها و … . وظیفه NLP این است که این اشیاء را از محتوای شما برگزیند و تجزیه و تحلیل نماید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید دانستن نکاتی درباره پردازش زبان طبیعی در سئو بسیار برای یک سئو کار حرفه ای مفید است؛ زیرا روند پیشرفت کار او را تسریع می کند و او را از سایر رقبا جلو می اندازد. ما در این مقاله سعی کردیم این امر را به طور کامل توضیح دهیم و ارتباط آن را با BERT تبیین نماییم. همچنین NLP را از دیدگاه گوگل و ارتباط این دو را با یکدیگر به طور مفصل بیان کردیم.

نظرات کاربران