کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا چه کسی است و چه کار می کند

 

کارشناس تولید محتوا

کلمات مهم ترین ابراز برای برقراری ارتباط هستند و دنیای امروزه ما بر پایه همین ارتباطات شکل گرفته است. یکی از راه های ارتباط با مخاطب در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای متنی است. بار تولید محتوا بر دوش کارشناس تولید محتوای یک کسب و کار است که مهارت های ویژه ای احتیاج دارد.  اگر اسم کارشناس تولید محتوا را تا الان نشنیدید یا کاملا از شرح وظایفش خبر ندارید این مطلب را تا انتها با تیم بیزون باشید. برایتان از تمام جوانب تولید محتوا می گوییم.

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

یک کارشناس و به عبارتی نویسنده تولید محتوا، نوشته ­ای شفاف و قانع کننده را برای فروش محصولات و یا آموزش و جذب مصرف کنندگان ایجاد می کند. محتویات این نوشته­ های متقاعد کننده را در وب سایت ها، پست های وبلاگ، توضیحات محصول، تبلیغات بنر، موضوعات خبری، خبرنامه ها، شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و … منتشر می کند.

این فرآیند همچنین ممکن است مستلزم دانستن مفاهیمی از جمله طوفان فکری و خط سیری داستانی باشد. همکاری با گرافیست، قسمت بازاریابی و سایر بخش های خلاق برای توسعه استراتژی های ارتباطی هم در راستای کاری یک کارشناس تولید محتواست. کارشناس تولید محتوا باید به لحن کسب و کار مسلط باشد و رگ خواب مخاطبها را در دست داشته باشد. باید به کانالهای ارتباطی و نیاز ذهنی بازار مسلط باشد و بتواند راه نفوذ به این درگاهها را بداند.

سوزان هاوکینز، از افراد موفق در حیطه تولید محتوا در مورد یک روز کاری معمولی اش می گوید “یک روز معمولی در شغل کارشناسی تولید محتوا می تواند شامل این موارد باشد: تحقیق در مورد یک موضوع بصورت آنلاین یا انجام مصاحبه ، تحلیل چگونگی انتقال ایده برای مخاطب خاص، نوشتن و ویرایش مطالب و پیدا کردن تصاویری مرتبط با موضوع. تمام اینها یک طرف، آشنایی با سئو و توانایی مدیریت نوشته در قالب ابزارهای سئو هم از ویژگی های بارز یک کارشناس تولید محتوا است.”

کارشناس تولید محتوا

چه مهارت هایی لازم است؟

صد در صد نیاز اصلی این موضوع، مهارت نوشتن است. اما مهارتی بیشتر از چینش کلمات در کنار هم برای یک کارشناس تولید محتوا لازم است. هلن هولت، نویسنده مستقل کار، در این رابطه می گوید: “به عنوان یک حرفه ای، باید بلد باشید که چطور مطلبی بنویسید که دقیقا مطابق نیاز خاص مشتری یا شرکتی باشد که با آن همکاری می کنید.” هاوکینز همچنین می گوید: آشنایی کامل با گرامر، املا و تعداد علائم نگارشی هم از نکات مهم مهارتهای یک کارشناس تولید محتوا است.” برای مثال یک کارشناس تولید محتوا باید فرق بین برگزاری و سرمایه گذاری را بداند.

علاوه بر توانایی نوشتنی که برای هر کارشناس تولید محتوایی از اوجب واجبات است، توانایی مدیریت زمان هم خیلی مهم است. هاوکینز می گوید: “اگر نمی توانید محتوای مهمی را در یک مهلت معین تحویل دهید، احتمالاً شما برای کارشناس تولید محتوا شدن ساخته نشدید.”

در آخر اینکه، شما باید بتوانید مسیرها را دنبال کنید. این ویژگی به ویژه در مورد فریلنسرها صادق است. هولت می گوید: “شغل تولید محتوا در واقع انتهای یک مسیر و ارائه کردن نهایی تحویل ها است.”

 

مهارت های دیجیتال چقدر مهم هستند؟

جمله ای که باید آویزه گوشتان شود این است که: صرفا نوشتن مطالب کافی نیست. هولت می گوید: “شما باید بدانید که چگونه محتوا را بهینه کنید تا ترافیک به وب سایت مشتری یا وبلاگ مشتری هدایت شود.”

این جمله به این معنی است که باید کاملا در جریان فعلی فناوری دیجیتال باشید که الگوریتم گوگل از مهم ترینهای این فناوری هاست. باید الگوریتمهای گوگل مثل موم در دستتان باشد که به این وسیله بفهمید چطور برای سئوی سایت نوشته موثری بنویسید.

 

 

چه کسی کارفرمای نویسندگان تولید محتوا است؟

اگر فریلنسر هستید، احتمالاً نتیجه کارتان را به مدیر بازاریابی کارفرمای خود گزارش خواهید داد. اگر برای آژانس یا یک شرکت کار می کنید، احتمالاً می توانید کارهای خود را از طریق مدیر تبلیغات یا مدیر بازاریابی پیگیری کنید.

 

چگونه می توانم در این مسیر پیشرفت کنم؟

هاوکینز توصیه می کند که روزانه نوشتن را تمرین کنید و برای قلمتان یک سبک خاص داشته باشید. متناسب با محتوا بنویسید و مثلا برای نوشتن در مورد شکلات اصلا و ابدا فضایی شاعرانه ایجاد نکنید. هاوکینز در این رابطه هشدار می دهد که: “حواستان که نباشد، سریعتر از یک سیاستمدار متقلب از بازار به در خواهید شد.”

 

چه افرادی می توانند وارد این زمینه کاری شوند؟

تحصیل  در رشته هایی مانند روزنامه نگاری، ادبیات یا بازاریابی می تواند به شما در این شغل کمک کند، اما اگر خارج از این رشته ها هم درس خواندید ولی برای نوشتن علاقه و مهارت هایی دارید، کافیست یک سری از کلاس های نویسندگی آنلاین را شرکت کنید یا در این زمینه کارآموزی کنید. با کمی ممارست و تمرین می توانید مسیر یک کارشناس تولید محتوا شدن را طی کنید.

نظرات کاربران