کاریابی

7 نکته برای پیدا کردن کار و کاریابی موثر

همانطور که می دانید، متاسفانه امروزه افراد زیادی بیکار هستند. همه ما در برهه ای از زندگی دنبال کار بودیم و موسسات کاریابی مختلفی را امتحان کردیم. اگر بیکار هم نبوده باشید، احتمال دارد که دیر یا زود چنین روزهایی را تجربه کنید. کاریابی و پیدا کردن شغل جدید به این سادگی ها نیست و از آسمان برای آدم کار پایین نمی آید. برای کاریابی باید روند مناسبی را طی کرد.

توانایی شما برای بدست آوردن کار مناسب، با دستمزد مناسب، انجام کار درست با افراد مناسب در یک شرکت مناسب ، یکی از مهمترین مهارتهایی است که به عنوان یک مهارت زندگی توسعه می دهید. البته شاید جزو دسته افرادی باشید که دنبال راه انداختن کسب و کار شخصی باشید، اما به هر حال روند کاریابی به کارتان می آید.

در این مطلب از بیزون نکاتی را در مورد پیدا کردن کار به اشتراک می گذاریم. این ایده ها می تواند انقلابی در زندگی و آینده کاری شما ایجاد کند.

کاریابی

نکاتی برای پیدا کردن کار و کاریابی موثر

اول از هر چیزی باید مناسب شغلی باشید که قصدش را دارید.

علی رغم مشکلات موجود در اقتصاد، فرصت ها و امکانات بی شماری برای افراد با استعدادی مانند شما وجود دارد که می توانند شغل های عالی را پیدا کنند یا ایجاد کنند و درآمد بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند. اگر می خواهید یکی از آنها باشید این نکات را دنبال کنید.

 

  1. آماده باشید

هنگامی که به دنبال شغل مورد نظر خود می گردید ، همان فعالیت هایی را انجام می دهید که یک متخصص فروش نیز انجام می دهد. سه فعالیت ضروری برای موفقیت در فروش ، جستجو، ارائه و پیگیری است.

وظیفه شما وقت کاریابی این است که کاملاً  تحقیق و جست و جو کنید و بیشترین میزان کارهایی که به دردتان می خورد را پیدا کنید.

امروزه یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت در فروش، همان چیزی است که تحقیقات قبل از فراخوان نامیده می شود. این مورد برای کاریابی هم صدق می کند. قبل از اینکه برای اولین بار با کسی تماس بگیرید ، آماده باشید و از هر آنچه در مورد فرد ، سازمان و کسب و کار لازم است، بدانید.

 

  1. کاریابی اینترنتی را امتحان کنید

کاریابی در اینترنت مهارتی است که با تمرین یاد می گیرید. با مراجعه به محبوب ترین سایت ها مانند Linkedin شروع کنید. از سایت های ایرانی کاریابی می توان به جابینجا ، ایران تلنت و ایران جاب اشاره کرد.

نسخه های مختلف عناوین شغلی مورد علاقه خود را جستجو کنید. عناوین شغلی برای همان نوع موقعیت ، از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است ، بنابراین شما باید تحقیق کنید و از عنوان مناسب استفاده کنید.

کاریابی

  1. اطلاعات را از چندین سایت کاریابی جمع آوری کنید

برخی از سایت های کاریابی اینترنتی در یک نوع استخدام خاص تخصص دارند. توجه به اینکه سایت محلی یا ملی است نیز مهم است.

اگر دنبال خرید خانه باشید حتما مشاور املاک را چک می کنید، برای کاریابی ها هم همینطور است. در مورد حقوق و دستمزد متوسط ​​تحقیق کنید و مسئولیتهای کاری مختلفی را که ممکن است در شرکتهای مختلف از شما خواسته شود، بررسی کنید.

به خاطر داشته باشید عنوان شغلی یکسان در دو شرکت مختلف می تواند مسئولیت های متفاوتی داشته باشد. اطلاعات بیشتری که به طور مقدماتی جمع آوری می کنید در طولانی مدت فقط به درد شما می خورد.

 

  1. در نمایشگاه های کاری شرکت کنید

نمایشگاه های تخصصی سالانه یا حتی به دفعات بیشتر در برخی از مناطق برگزار می شوند که به شما امکان می دهد شخصاً با افراد فعال در حوزه خود دیدار کنید.

وقتی برای بازدید از از نمایشگاه های تخصصی می روید، با کارفرمایان مختلفی که در نمایشگاه حضور دارند صحبت کنید و ببینید که دنبال چه چیزی هستند و در آینده به دنبال چه چیزی خواهند بود.

حتی اگر در حال حاضر شاغل هستید ، در چنین نمایشگاه هایی شرکت کنید و ارتباطات موثری تشکیل دهید. این ارتباطات بعدا به دردتان می خورد.

 

  1. به دنبال کسب و کارها و شرکت های فعال در حال رشد باشید

حواستان به شرکتها و کسب و کارهایی باشد که در حال توسعه هستند و برای مثال شعبه جدیدی افتتاح می کنند یا نرخ سود سال قبلشان رشد زیادی داشته است.

این شرکت ها همیشه به دنبال افراد خوب بیشتری هستند. هر کارآفرینی می داند که کلید رشد کسب و کارش استخدام افراد خوب است. هرچه افراد خوب بیشتری بتواند استخدام کند، می تواند سریعتر رشد کرده و سود بیشتری کسب کند.

شرکت های در حال رشد فرصت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و برای مهارت های مناسب، حقوق خوبی هم می دهند. در فرآیند کاریابی خود حواستان به این کسب و کارها باشد، به خصوص اگر شما این مهارت را داشته باشید.

 

  1. نسخه جدید محصولات را پیدا کنید

هر زمان که شرکتی محصولات یا خدمات خود را گسترش می دهد فرصت های شغلی برای فروش ، توزیع ، خدمات دهی و نصب محصول وجود خواهد داشت. علاوه بر این ، کارهایی از جمله مدیریت امور مربوط به کسب و کار و جزئیات مرتبط با محصول وجود دارد.

 

پیشنهاد من این است که “لیست دیده بان” از شرکت های معروف در منطقه خود یا شرکت هایی که شخصاً طرفدار محصولات و خدماتش هستید ، ایجاد کنید. مرتباً این LinkedIn ، صفحات شغلی و سایر راه های ارتباطی با این کسب و کارها را بررسی کنید. به این واسطه از نیاز کاریابی این کسب و کارها با خبر می شوید. با این روند، وقتی زمان استخدام و جذب نیرو فرا رسید ، یک قدم جلوتر از رقبا خواهید بود.

 

 

  1. ارائه ای حرفه ای از خود عرضه کنید.

مصاحبه کاری مانند تماس فروش است. شما در واقع وقتی در جستجوی کار هستید در حال فروش توانایی خودتان هستید. هنگام مصاحبه ، شما قصد دارید مهارت خود را به شخص دیگری بفروشید و هزینه های زیادی را برای محصول خود دریافت خواهید کرد.

بسیاری از مردم ایده فروش مهارت را دوست ندارند و خود را فروشنده نمی دانند. متأسفانه این نوع نگرشی است که منجر به کم کاری در زندگی می شود. منجر به انفعال می شود تا فعال بودن و احساس فرومایگی بیشتری خواهید داشت تا احساس قدرت.

واقعیت این است که هرکسی که می خواهد ایده یا خدمات خود را به دیگران بفروشد ، فروشنده است. تنها سوال باقیمانده این است که آیا شما در این کار مهارت دارید یا نه.

کاریابی

در آخر… برنامه ای برای کاریابی در نظر بگیرید

کاریابی می تواند استرس زا و طاقت فرسا باشد، اما امیدوارم این نکات به شما کمک کند با داشتن دانش و اعتماد به نفس لازم برای تأمین شغل رویایی خود ، در بازار کار شرکت کنید.

برای خودتان یک لیست تهیه کنید از علایق، چشم انداز و اهدافی که دارید. متناسب با همین لیست دنبال کار بگردید و برای رشد تلاش کنید.

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران