کار هنری درآمدزا

انواع کار هنری درآمدزا

یکی از باور های اشتباه عموم مردم این است که از طریق کار های هنری نمی توان درآمد داشت و به طور کلی داشتن درآمد برای هنرمندان سخت است. این تفکر در دوران افرادی مانند ونسان ون گوگ و یوهانس ورمیر درست بود؛ اما در دنیای پر جنب و جوش دیجیتالی امروز که فرصت های بسیار زیادی برای دیده شدن هست، داشتن یک کار هنری درآمدزا دیگر یک رویا نیست. اگر فرد خلاقی هستید که فکر می کنید می توانید آن را به یک شغل پر سود تبدیل کنید، این مقاله مخصوص شما است. در این مقاله برخی از کار های هنری را که می توانید از طریق آن ها درآمد داشته باشید، نام برده ایم و درمورد هر کدام توضیح دادیم.

کار های هنری درآمدزا

کار هنری درآمدزا
  • فروش آثار هنری و NFT در اینستاگرام

یکی از محبوب ترین شبکه ها در بین هنرمندان و هنر دوستان، اینستاگرام است. شما نیز برای فروش و تبلیغ آثار هنری خود، بهتر است که از اینستاگرام شروع کنید. برای این که در اینستاگرام فروش داشته باشید، لازم نیست که منتظر بمانید تا دیگران آثار شما را ببینند. بلکه می توانید خریداران NFT و آثار هنری را از سراسر جهان در اینستاگرام بیابید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

البته برای فعالیت در اینستاگرام به عنوان یک کار هنری درآمدزا ، تعداد فالوور های شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. طبیعتا هر چه اکانت اینستاگرام شما محبوب تر باشد، خریداران بیشتری برای آثار هنری شما یافته خواهد شد.

پیش از این که آثار هنری خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا برای آن خریدار پیدا شود، حتما به این نکات توجه کنید:

  • عکس آثار خود را با بهترین کیفیت پست کنید.
  • سبک خاص خود را داشته باشید. از هشتگ، فیلتر یا هر چیز خاص دیگری که معرف شما و هنرتان باشد، استفاده کنید.
  • بیوگرافی جذابی داشته باشید.
  • سعی کنید به طور منظم محتوا تولید کنید. (حداقل دوبار در هفته)

درمورد مزایا و معایب فعالیت در اینستاگرام برای فروش آثار هنری به عنوان یک کار هنری درآمدزا باید بدانید که اینستاگرام می تواند هم آثار شما را تبلیغ کند و هم مشتریان را به قیف فروش هدایت کند. اما درمورد معایب آن باید بدانید که نباید انتظار درآمد بالا به محض شروع فعالیت داشته باشید؛ به ویژه اگر فالوور های کافی ندارید.

فروش آثار هنری
  • برگزاری کلاس های هنر به صورت حضوری و آنلاین

اگر به دنبال یک کار هنری درآمدزا می گردید، می توانید راه اندازی کلاس های آنلاین و حضوری را امتحان کنید. شما می توانید هنر خود را در قالب کلاس های آنلاین و یا حضوری به دیگران آموزش دهید.

البته شما می توانید کلاس های خود را در پلتفرم های آموزش آنلاین نیز برای فروش قرار دهید. همچنین می توانید کانال یوتیوب خود را برای آموزش هنر و موضوعات در رابطه با آن ایجاد کنید تا یک منبع درآمد غیر مستقیم داشته باشید. مزیت آموزش در یوتیوب یا فروش پکیج های آموزشی این است که درآمد شما می تواند برای چندین ماه یا حتی سال ادامه داشته باشد.

از مزایای برگزاری کلاس های آنلاین و حضوری یا تهیه پکیج های آموزشی برای فروش این است که شما می توانید یک راه عالی برای کسب درآمد از طریق آموزش هنر خود به دیگران ایجاد کنید. با این حال لازم به ذکر است که پکیج های آموزشی که حاوی اطلاعات مفید به اندازه کافی نیستند، ارزش زیادی نخواهند داشت. علاوه بر این تهیه یک دوره حرفه ای، می تواند فرآیندی پیچیده و زمان بر باشد و در این راه باید صبر و شکیبایی کافی داشته باشید.

  • فروش طرح های وکتور

یکی از اشکال هنر آنلاین، طراحی وکتور های گرافیکی است. اگر در زمینه طراحی وکتور های گرافیکی مهارت دارید، می توانید از هنر خود برای کسب درآمد استفاده کنید. سایت های مختلفی برای فروش وکتور های گرافیکی هستند که شما می توانید در آن ها با طراحی وکتور های مختلف و فروش آن ها درآمد کسب کنید.

از مزیت های این روش می توان به دردسر کمتر نسبت به دیگر روش ها اشاره کرد. همچنین درصورتی که به طور منظم آثار خود را عرضه کنید، می توانید یک منبع درآمد ثابت داشته باشید. معایب این روش این است که فروش وکتور به طور کلی چندان ساده به نظر نمی رسد؛ زیرا شما به بازاریابی برای پیدا کردن مشتری برای آثار خود نیاز خواهید داشت.

فروش طرح وکتور
  • چاپ آثار هنری روی وسایل مختلف

برای داشتن یک کار هنری درآمدزا ، می توانید هنر خود را روی وسایل مختلف پیاده کنید. شما می توانید در اینترنت طرح های هنری خود را تبلیغ کنید و به مخاطبان نشان دهید که توانایی چاپ آن ها را روی وسایل مختلف دارید. برخی از وسایلی که چاپ آثار هنری روی آن ها طرفداران زیادی دارد، عبارت اند از:

  • دعوتنامه های عروسی
  • کارت های تبریک
  • مجلات
  • تی شرت، هودی، لباس های بچگانه
  • روبالشی، حوله و دیگر وسایل دکوری منزل
  • قاب تلفن
  • ماگ

از مزیت های این روش می توان به بدون دردسر و ساده بودن آن برای کسب و افزایش درآمد اشاره کرد. اما باید بدانید که بخش قابل توجهی از سود شما یعنی حداقل 25 درصد به خدمات چاپ اختصاص خواهد یافت.

  • فروش آثار هنری در نمایشگاه ها

اگر کمی اهل هنر باشید، احتمالا می دانید که همواره در سطح شهر نمایشگاه ها، همایش ها و جشنواره های مختلفی برای نمایش آثار هنری برگزار می شود. شما می توانید برای فروش آثار هنری خود، در این نمایشگاه ها و همایش ها شرکت کنید و آثار خود را به نمایش بگذارید تا برای آن ها مشتری پیدا شود.

جمع بندی

کسب درآمد از طریق هنر سخت است؛ اما غیر ممکن نیست. راه های مختلف بسیاری هست تا شما بتوانید از هنر خود درآمد کسب کنید. برای مثال می توانید آثار هنری خود را در سایت های به خصوصی برای فروش بگذارید یا طرح های خلاقانه خود را روی لباس برای مشتریان چاپ کنید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر، چند کار هنری درآمدزا را نام بردیم و درمورد هر یک توضیح دادیم.

نظرات کاربران