کامنت مارکتینگ

روش موفق برای کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ یکی از استراتژی های بازاریابی است که هر کسی قادر به انجام دادن آن است و بازدهی نسبتاً خوبی نیز دارد اما نکته عجیب اینجاست که کامنت مارکتینگ شهرت خوبی در بازاریابی دیجیتال ندارد. کامنت مارکتینگ یک فرایند رایگان اما بسیار پیچیده است و به همین خاطر اکثر افراد فکر می کنند که نتیجه نمی دهد.

مارکتر های زیادی در این زمینه شکست خورده اند، چون روش های موثری در استراتژی کامنت مارکتینگ نداشته اند.

کامنت مارکتینگ چهره واقعی برند شما را نشان می دهد. این موضوع بسیار مهم است به کاربران تان القا کنید که آن ها برای شما مهم هستند و سعی دارید تا مشکلشان را هرچه زودتر رفع کنید.

پیشنهاد می کنم که برای عکس حساب کاربری از چهره واقعی انسان استفاده کنید تا مخاطب شما هرچه بیشتر حس کند که با یک شخص در حال ارتباط است نه با یک ربات!

اگر شما هم به فکر استفاده از کامنت مارکتینگ افتاده اید پیشنهاد می کنم که این نکته ها را در متد های بازاریابی خودتان استفاده کنید.

 

۱- اهداف تان را مشخص کنید

کامنت مارکتینگ

شرکت هایی که از کامنت مارکتینگ استفاده می کنند سه ویژگی مشخص دارند:

۱. به دنبال افزایش ترافیک وب سایت شان هستند.

۲. به دنبال ایجاد یک رابطه دوستانه با مشتریان شان هستند.

۳. به دنبال تبلیغ برند شان هستند.

بنابراین نیاز دارید تا اهداف تان را در کامنت مارکتینگ به درستی مشخص کنید. برای بیشتر روشن شدن این قضیه می خواهیم کمی بیشتر در این رابطه صحبت کنیم.

برای مثال فرض کنید که هدف شما افزایش ترافیک ورودی سایت بر روی یک صفحه خاص است. شما می توانید افرادی را برای پاسخ گویی به کامنت های افراد به کار بگیرید، که با درک مشکل و سوال کاربر لینک صفحه مورد نظر را ارسال کنند.

برای اینکه کاربران سایت تان به شما اعتماد کنند میتوانید از عناوینی مانند نویسنده سایت یا مدیر سایت استفاده کنید تا بتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید.

 

2- ارزش ایجاد کنید

این روش کامنت مارکتینگ همیشه موثر بوده و جواب داده است. شما باید واقعا دغدغه تان حل مشکل کاربر باشد.

 

3- استوار باشید

کیفیت حرف اول را در کامنت مارکتینگ می زند، اما اعداد و ارقام هم در این حوزه نقش مهمی دارند. برای مثال شما می توانید به جای اینکه واحد تان را با زمان بسنجید، آن را با تعداد کامنت در نظر بگیرید.

مثلا نگویید که n ساعت صرف کامنت مارکتینگ کردم، بلکه بگوییم که n تعداد کامنت پاسخ داده شده است. جالبی این ماجرا اینجاست که این بازی با اعداد توانسته مفید باشد.

هر کامنتی بین 3 تا 6 دقیقه زمان می برد و در ظرف 30 دقیقه می توانید حدود 6 تا 7 کامنت پاسخ دهید. کمترین مقدار آن ایجاد ۵ کامنت در طول روز است، اما با توجه به اهداف شما و اینکه چقدر می خواهید سریع به این اهداف خود برسید، می توانید زمان بیشتری را برای این کار اختصاص دهید.

۴- به پست هایی که جزو ۱۰ پیشنهاد اول گوگل هستند بیشتر بها دهید

اول از همه باید مشخص کنید که کدام پست و نوشته شما بیشتر با آنچه که می خواهید مرتبط است.سعی کنید پست هایی را که در صفحه اول گوگل هستند و از کلمات کلیدی که به هدف شما نزدیک تر هستند را بیشتر کامنت کنید.

یک نکته مهم کامنت مارکتینگ در این روش این است که صفحاتی که ورودی بیشتری دارند، کامنت های شما شانس بیشتری برای دیده شدن دارند و احتمال کلیک کاربران بر روی لینک های شما بیشتر است.

 

۵- از خودتان امضا به جا بگذارید

از خودتان امضا به جا بگذارید

فرض کنید ۱ کاربر کامنت شما را خوانده و کامنت شما برایش مفید بوده و مجاب شود تا با شما تماس بگیرد. اگر شما اسم و یا آدرس وب سایتتان را بگذارید، ارتباط افراد با شما بسیار آسان تر است. در عمل به این کار امضا گفته می شود که حتی ممکن است به عنوان کال تو اکشن شما نیز باشد.

مزیت اصلی امضا در کامنت مارکتینگ این است که دید مناسبی از شما در ذهن کاربر باقی می گذارد و حداقل افراد متوجه می‌شوند که شما در چه حوزه‌ای کار می کنید.

مثلاً شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می کنید و بتوانید این دید را به کاربر بدهید، هرگاه که کاربر به دنبال خدمات دیجیتال مارکتینگ باشد ناخودآگاه به فکر برند شما خواهد افتاد.

 

۶- مطمئن شوید که کامنت هایی که می گذارید به اندازه کافی ترافیک ایجاد می کنند.

میزان ورودی های سایت هایی که در آن کامنت می‌گذارید را بررسی کنید تا بفهمید که کامنت های شما تا چه حد موثر بوده است و آیا ارزش دارد که بودجه کامنت مارکتینگ خود را روی این بخش سرمایه گذاری کنید یا خیر.

مطمئن شوید که کامنت هایی که می گذارید به اندازه کافی ترافیک ایجاد می کنند.

۷- سعی کنید سریع عمل کنید

در اینجا منظور این است که اگر شما بتوانید اولین فردی باشید که در رابطه با آن صفحه نظر می گذارد، احتمال اینکه تعداد افراد بیشتری کامنت شما را بخوانند و واقعاً به هدف شما پی ببرند خیلی بیشتر است.

 

۸- در درجه اول به کامنت افراد ناراضی جواب دهید

چیزی که در کامنت مارکتینگ مهم است دید سایر کاربران نسبت به برند شماست. در این خصوص کامنت افراد ناراضی که به هر دلیلی از محصول و یا خدمت شما ناراضی بودند و عصبانی هستند می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

شما می توانید با آرامش و حس کمک به کاربرتان در ابتدا بگویید که مشکل او را به خوبی درک می کنید و از بابت ناراحتی ایشان کاملاً متاثر هستید و قصد دارید که تا مشکل کاربرتان را با دلسوزی کامل برطرف کنید. سایر افراد با دیدن این روحیه تعهد پذیر، اطمینان شان نسبت به شما افزایش پیدا می‌کند و احتمال اینکه شما را انتخاب کنند بیشتر می‌شود.

 

۹- سعی کنید در کامنت گذاری خود کاملاً بی طرف باشید.

اگر شما سعی کنید تا نظرات و کامنت هایی واقعاً صادقانه و مفید و  کمک کننده بگذارید؛ می‌توانید هر چه بیشتر نظرات مثبت کاربران را نسبت به خود جلب کنید. این را بدانید همیشه نظراتی که بیشتر به واقعیت نزدیک هستند، تاثیر بیشتری دارند.

نظرات کاربران