کمپین گوگل ادز

معرفی انواع کمپین گوگل ادز و راهنمای کامل ایجاد آن

کمپین گوگل ادز نوعی کمپین تبلیغاتی در حساب گوگل ادز است. یک کمپین گوگل ادز از چندین گروه تبلیغاتی تشکیل شده است و هر گروه تبلیغاتی بر حسب نوع کلمه کلیدی ای که کاربر در گوگل تایپ می کند، متن های تبلیغاتی متفاوتی دارد. کمپین ها براساس جغرافیا، نوع محصول و … تقسیم بندی می شود. برای مثال، فروشنده های مبلمان برای هر یک از محصولات خود کمپین های تبلیغاتی متفاوتی خواهند داشت. ما در این مقاله به انواع کمپین گوگل ادز و راهنمای ایجاد آن می پردازیم.

کمپین گوگل ادز چیست؟

کمپین گوگل ادز

کمپین گوگل ادز مجموعه ای از گروه های تبلیغاتی (تبلیغات، کلمات کلیدی و پیشنهادات دیگر) و برای سازماندهی دسته بندی محصولات یا خدمات شما استفاده می شوند. هر کمپین از یک یا چند گروه تبلیغاتی تشکیل شده است. تنظیماتی که می توانید در کمپین ویرایش کنید عبارتند از: بودجه، زبان، مکان و … . تبلیغات جداگانه در مکان های مختلف یا با بودجه های مختلف امکان پذیر است.

بسیاری از کسب و کار ها برای افزایش نرخ تبدیل و کلیک از گوگل استفاده می کنند. سه نوع هدف تجاری با ایجاد کمپین گوگل ادز دنبال می شود:

انواع کمپین گوگل ادز

انواع کمپین گوگل ادز
  1. کمپین تبلیغاتی جستجو

تبلیغات جستجو، نوعی تبلیغات متنی هستند که در صفحات گوگل نمایش داده می شوند. مزیت مهم تبلیغات جستجو، نمایش آن ها در جایی است که اکثر جستجوگران در آن به دنبال اطلاعات هستند. گوگل نیز تبلیغ شما را در قالبی مشابه نتایج دیگر نشان می دهد. فقط در کنار آن ها کلمه AD اضافه شده است.

تبلیغات جستجوی واکنش گرا یا ریسپانسیو، براساس نوع عملکرد و شخصیت کاربر انتخاب می شود. گوگل چندین نسخه تبلیغاتی را امتحان می کند تا متوجه شود تا بهترین نوع تبلیغ چیست. در تبلیغات سنتی، فقط یک نسخه ثابت تبلیغاتی به کاربر نشان می دهید؛ اما در تبلیغ واکنش گرا تبلیغات تا جایی که شما به هدف خود یعنی بیشترین کلیک برسید، تغییر می کنند.

  1. کمپین تبلیغاتی نمایشی

احتمالا با این نوع تبلیغات کمپین گوگل ادز، در زمان ورود به سایت های مختلف مواجه شده باشید. کمپین تبلیغاتی نمایشی نوعی تبلیغات تصویری است. گوگل شبکه ای از وبسایت ها در صنایع مختلف و مجموعه ای از مخاطبان دارد که نمایش تبلیغات گوگل را انتخاب کرده اند. این شبکه، شبکه نمایش گوگل (google display network) نام دارد. جالب است بدانید صاحبان وبسایتی که این تبلیغات را نمایش می دهند، به ازای هر کلیک یا نمایش مبلغی دریافت می کنند. تبلیغ کنندگان نیز محتوای خود را همسو با شخصیت های مخاطبان خود انتخاب می کنند تا تبلیغات موثر تری داشته باشند.

کمپین تبلیغاتی نمایشی
  1. کمپین تبلیغاتی ویدیویی

کاربران از یوتیوب برای جستجو و دیدن نتایج استفاده می کنند. احتمالا با این نوع تبلیغات در هنگام تماشای تبلیغات یوتیوب مواجه شده اید. ویدیوی تبلیغاتی شما در ابتدای ویدیو نمایش داده می شود و توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

  1. کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن

احتمالا در یوتیوب، گوگل پلی، صفحه جستجوی گوگل یا شبکه نمایش گوگل با تبلیغات اپلیکیشن های مختلف مواجه شده اید. این نوع تبلیغات مخاطبان را به نصب برنامه شما تشویق می کند. برخلاف سایر انواع تبلیغات، شما این کمپین را طراحی نمی کنید. کافی است اطلاعات و مخاطبان اپلیکیشن خود را به گوگل بدهید. گوگل بقیه کار ها را انجام می دهد تا اپلیکیشن شما در جای مناسب به مخاطبان نمایش داده شود. در کنار این نوع تبلیغات نیز کلمه AD دیده می شود.

  1. کمپین تبلیغاتی خرید

از دیگر انواع کمپین گوگل ادز، کمپین تبلیغاتی خرید است. کمپین های خرید مانند سایر انواع تبلیغات در serp نمایش داده می شود و اطلاعات دقیق محصول شما مانند تصویر و قیمت به کاربر نشان داده می شود. می توانید این کمپین را از طریق google merchant center اجرا کنید و اطلاعات محصول را وارد کنید.

  1. کمپین تبلیغاتی هوشمند

کمپین های هوشمند ساده ترین راه برای خودکار کردن کمپین های شما هستند. برای ایجاد این نوع کمپین کافی است اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید و چند نوع کمپین را انتخاب کنید. گوگل بهترین تبلیغ را برای شما پیدا خواهد کرد تا بتوانید بیشترین استفاده را از زمان و هزینه ببرید.

امروزه تبلیغات گوگل ادز هوشمنده شده اند و سه برابر بیشتر از کمپین های سنتی بازده دارند. کمپین های هوشمند از داده ها و اطلاعات کاربران برای بهینه تر کردن تبلیغات استفاده می کنند. همچنین تعیین می کنند که آیا افرادی که به آن ها دسترسی پیدا می کنید، مشتریان بالقوه مناسب شما هستند یا خیر. کمپین ها به طور مداوم استراتژی های خود را تغییر می دهند و آن را اصلاح می کنند تا نرخ تبدیل شما بالاتر برود.

راهنمای ایجاد کمپین گوگل ادز

راهنمای ایجاد کمپین گوگل ادز
  1. وارد حساب کاربری گوگل ادز شوید.
  2. در منوی سمت چپ، بر روی campaigns کلیک کنید. سپس بر روی علامت + بزنید و New campaign  را انتخاب کنید.
  3. هدف تبلیغاتی خود را برگزینید و به پایین بروید و اهداف تبدیل خود را انتخاب کنید. اگر اهداف بیشتری دارید آن ها را نیز اضافه کنید.
  4. نوع کمپین گوگل ادز را مشخص کنید.
  5. اگر نوع کمپین گوگل ادز زیرمجموعه هایی دارد، آن ها را انتخاب کنید.
  6. شما به یک صفحه جدید می روید و با توجه به نوع کمپین گوگل ادز، تنظیمات را انجام می دهید.

جمع بندی

بعد از ایجاد کمپین گوگل ادز نباید بنشینید و منتظر بمانید که بازدیدکنندگان بر روی تبلیغات شما کلیک کنند. شما باید از این موضوع مطمئن شوید که افراد مناسب تبلیغات شما را می بینند و هزینه ای اضافی برای کلمات کلیدی بدون بازده پرداخت نمی کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب از ابزار google keyword planner استفاده کنید. ما در این مقاله کمپین گوگل ادز و انواع آن را معرفی کردیم و نحوه ایجاد کمپین گوگل ادز را توضیح دادیم.

نظرات کاربران