Ad Mediation چیست

Ad Mediation چیست ؟

Ad Mediation نوعی میانجی گری و دخالت در تبلیغات محسوب می شود. Ad Mediation از فناوری و ابزارهایی استفاده می کند که باعث افزایش میزان نمایش تبلیغات صورت گرفته و eCPM  با هدف کسب درآمد، می شود. ممکن است برای اولین بار با عبارت eCPM آشنا شده باشید و علاقه مند باشید که بدانید eCPM چیست. eCPM مخفف عبارت Effective cost per thousand impressions است که در واقع به معنی هزینه موثر در هر هزار نمایش است. eCPM با تبدیل همه چیز به یک معیار متداول، رسانه ها را با روش های مختلف قیمت گذاری، مقایسه می کند.

eCPM

یکی از مزیت های Ad Mediation این است که این امکان را برای ناشران فراهم می سازد که از شبکه های تبلیغاتی، تبلیغ کنندگان مستقیم و سایر منابع استفاده کنند تا تبلیغات را در سایت خود قرار دهند و به نمایش عموم درآورند. Ad Mediation در حالی که درخواست های تبلیغاتی را به چندین منبع مختلف ارسال می کند، به دنبال بهترین شبکه ها و بسترهای تبلیغاتی موجود نیز می گردد. در نتیجه هنگامی که قسمت تبلغات در سایت های شرکت ها خالی است و صاحبان سایت ها دنبال پر کردن این قسمت هستند، Ad Mediation به آن ها اطمینان می دهد که بهترین تبلیغ ممکن را برای سایتشان پیدا کنند.

شبکه های تبلیغاتی که به وسیله Ad Mediation پیدا می شوند، به ترتیب خاصی رتبه بندی می شوند. اگر شبکه تبلیغاتی که در اول رنکینگی که Ad Mediation فراهم کرده است قرار گرفته، مطابق خواسته ها و میل ناشران قرار نگیرد، شبکه تبلیغاتی بعدی را بررسی می کند تا زمانی که شبکه تبلیغاتی مطابق خواسته ها و نظر صاحبان شرکت ها و ناشران قرار بگیرد.

مزیت های Ad Mediation چیست؟

توسعه دهندگان app ها و نرم افزارها اگر در کنار استفاده از شبکه های تبلیغاتی پر درآمد، از Ad Mediation استفاده کنند، درآمد برنامه های خود را می توانند به حداکثر برسانند.

استفاده از بستر Ad Mediation به شما این امکان را می دهد که تقاضای تبلیغ کنندگان را در شبکه های شخص ثالث افزایش دهید. در نتیجه هنگامی که از Ad Mediation استفاده می کنید، بیشتر از زمانی که تنها با یک شبکه تبلیغاتی کار می کنید،‌ درآمد کسب خواهید کرد. حال در زیر به این موضوع می پردازیم که مزیت های Ad Mediation چیست و دلیل این که توسعه دهندگان بزرگی در جهان مثل GameHouse، Playdots و StickyHands از Ad Mediation استفاده می کنند.

مزیت های Ad Mediation چیست؟

  • حداکثر رساندن درآمد تبلیغات از هر منبع تقاضا

Ad Mediation می تواند به شما در ایجاد یک جریان درآمد قوی کمک کند و بهترین قالب های تبلیغاتی و شرکای شبکه های تبلیغاتی را برای شما فراهم کند. شما اگر از Ad Mediation استفاده کنید،‌ این امکان برای شما فراهم می شود که با بیش از ۳۰ شبکه اصلی و 70 شبکه دیگر از طریق رویدادهای سفارشی کار کنید.

  • ارائه یک تجربه عالی در سطح جهانی از نرم افزار شما

هنگامی که موفق به ساخت یک نرم افزار شده اید، موفقیت بلند مدت شما به توانایی شما در افزایش درآمد همزمان با ارائه یک تجربه عالی از نرم افزار، بستگی دارد. در زیر تعدادی از ابزارهایی که ممکن است در محافظت از نرم افزار شما، به شما کمک کند را بررسی می کنیم.

  1. استفاده از روش app-ads.txt یک راه ساده و مطمئن به شمار می آید تا با استفاده از آن مشخص کنید که چه کسی اجازه دارد که بخش های مختلف نرم افزار شما را مدیریت کند.
  2. Ad Review Center به شما این امکان را می دهد که تبلیغاتی را که واقعا در برنامه شما نشان داده شده است را ببینید و تبلیغاتی را که دوست ندارید را مسدود کنید.
  3. همچنین در قسمت Ad Content Rating می توانید تنظمیات دلخواه خود را در ارتباط با آگهی های تبلیغاتی و محتوای آن ها تعیین کنید تا مطمئن شوید که فقط تبلیغات مناسب بر اساس مخاطبان که نرم افزار شما به دنبال آن هاست، ارائه می شود.
  • توسعه نرم افزار

یکی از مزیت های اصلی Ad Mediation که می تواند بهترین پاسخ به سوال مزایای Ad Mediation چیست، محسوب شود، توسعه و گسترش نرم افزاری است که ایجاد کرده اید. همانطور که استراتژی کسب درآمد خود را جلو می برید، نحوه هماهنگی آن با اهداف بلند مدت خود را در نظر بگیرید. ممکن است استراتژی یا تاکتیک شما رسیدن به استقلال مالی باشد یا این که بخواهید به بهترین نرم افزار در زمینه ای که فعالیت می کنید، تبدیل شوید. در هر صورت Ad Mediation می تواند به شما در به حداکثر رساندن درآمدتان از تبلیغات کمک کند.

توسعه نرم افزار

نحوه کار Ad Mediation چیست؟

Ad Mediation به چندین شبکه تبلیغاتی امکان دسترسی به موجودی تبلیغاتی شما را می دهد و آن ها را مجبور می کند تا برای جایگاه های تبلیغاتی با یکدیگر رقابت کنند. بدیهی است که هرچه رقابت بین تبلیغ کنندگان بیشتر شود، درآمدی که شما از تبلیغات کسب می کنید نیز افزایش خواهد یافت.

همچنین یکی دیگر از کارهایی که Ad Mediation انجام می دهد این است که CPM ای که شبکه های تبلیغاتی مختلف ارائه می دهند را بررسی می کند و شبکه تبلیغاتی که بالاترین CPM را ارائه می دهد را به عنوان شبکه تبلیغاتی مناسب انتخاب می کند.

بهترین مسئله در این فرایند پیدا کردن شبکه تبلیغاتی این است که نیاز نیست تا زمان زیادی را صرف کنید تا شبکه تبلیغاتی مناسب پیدا شود. در Ad Mediation یک الگوریتم بهینه سازی وجود دارد که به طور خودکار مطمئن می شود که Ad Mediation شبکه تبلیغاتی که بالاترین میزان CPM را ارائه می دهد، انتخاب کند.

 

نتیجه گیری

Ad Mediation می تواند زمان زیادی را در مدیریت تبلیغات شما ذخیره کند و همچنین منجر به بهینه سازی درآمدی که از تبلیغات به دست می آورید، شود. در نتیجه اگر نرم افزاری ساخته اید و می خواهید تا حد ممکن از این نرم افزار، درآمد کسب کنید، بهتر است که به طور کامل و دقیق متوجه شوید که Ad Mediation چیست و چگونه می تواند به تجارت شما کمک کند.

نظرات کاربران