Broken Link چیست

Broken Link چیست ؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که Broken Link چیست، بگذارید خیلی ساده برای تان توضیح دهم تا به حال برای شما پیش آمده است که بر روی لینکی به قصد وارد شدن کلیک کنید اما نتیجه ای دریافت نکنید و با خطای 404 مواجه شوید؟ این خطا زمانی بر روی رایانه شما نقش می بندد که لینک مورد نظر به دلایل مختلفی دیگر در دسترس نباشد. به طور عمده دو مدل Broken Link  (لینک شکسته شده) داریم.

  • لینک شکسته شده داخلی
  • لینک شکسته شده خارجی

که در ادامه پاسخ به سوال Broken Link چیست، به توضیح این دو مورد خواهیم پرداخت.

لینک شکسته شده داخلی          

اگر برای شما سول پیش آمده است که Broken Link چیست، بهتر است اول با انواع آن آشنا شوید. در مواقع مختلف، مخصوصا زمانی که از تولید محتوای خوشه ای استفاده می کنید، نیاز است که از داخل سایت خود به صفحه و مطلب دیگری در همان سایت لینک دهید تا دسترسی به آن برای بازدید کنندگان ساده تر شود و اگر به دلایل مختلفی که در ادامه توضیح می دهیم، لینک شما دچار مشکل شده باشد و خطای 404 را برای شما به نمایش بگذارد، در واقع آن لینک شکسته شده است. ناگفته نماند که لینک شکسته شده داخلی را خیلی سریع بعد از شناسایی می توانید از بین ببرید و یا درستش کنید تا به سئو سایت شما آسیبی نرساند.

لینک شکسته شده داخلی          

لینک شکسته شده خارجی 

در ادامه پاسخ به سوال Broken Link  چیست، لازم است بدانید که گاهی اوقات نیز لینکی که بازدید کننده استفاده می کند در سایت شما وجود دارد اما صفحه ای از سایت شما نیست بلکه لینک سایت دیگری است و دچار خرابی شده است. که در این صورت به آن لینک شکسته شده خارجی می گوییم، زیرا خارج از سایت شما قرار دارد.

 

دلایل شکسته شدن لینک ها

جهت پاسخ به سوال Broken Link چیست، لازم است به دلایل آن نیز اشاره شود.

1) از بین بردن محتوا

برای مثال، من دارای یک سایت هستم. متوجه می شوم که یکی از محتوا ها و مطالب آن مناسب نیست و مجبور به حذف آن محتوا از سایت خود می شوم و هیچ مطلب دیگری را به جای آن وارد نمی کنم. در نتیجه هر سایتی که از آن مطلب استفاده کرده و از مطلب خود به آن لینک داده است، با کلیک بر روی آن با خطای 404 یا خطای لینک شکسته شده مواجه خواهد شد.

2) خطا در وارد کردن آدرس لینک

در ادامه پاسخ به سوال Broken Link چیست و دلایل شکستگی آن، لازم است که به تک تک حروف لینک توجه کنید. زمانی که می خواهید لینکی را در سایت خود قرار دهید و در وارد کردن آدرس آن دچار خطا می شوید، باز هم با خطای 404 مواجه خواهید شد. یک مورد دیگر از این خطا می تواند اشتباه کد نویس باشد که از اول لینکی غلط را به وجود آورده است.

3) عوض کردن آدرس سابق لینک

شاید نیاز داشته باشید که به دلایل مختلف، آدرس لینک خود را عوض کنید. در این صورت هر سایتی که از مطالب شما با آدرس سابقتان به سایت خود لینک داده است، با کلیک بر روی آن خطای 404 را مشاهده خواهد کرد.

4) اجازه ورود نداشتن

گاهی اوقات ممکن است که به دلیل مکانی که زندگی می کنید، اجازه ورود به آن آدرس را نداشته باشید. پس با کلیلک بر روی آن با خطای 404 مواجه خواهید شد.

دلایل شکسته شدن لینک ها

تاثیر Broken Link (لینک شکسته) بر روی سایت شما

در ادامه پاسخ به سوال Broken Link چیست، نیاز است به بررسی تاثیر آن بر روی سایت شما بپردازیم.

تصور کنید که از شخصی آدرس می پرسید و با توجه به چیزی که آن شخص گفته است رانندگی می کنید، اما با بن بست رو می شوید. روز بعد دوباره آدرس دیگری را می پرسید و باز هم نتیجه آن چیزی جز بن بست نیست. این اتفاق برای بار دیگری نیز به همین شکل برای شما می افتد. باز هم به آن شخص اعتماد می کنید؟ باز هم از آن آدرس می پرسید؟

تاثیر Broken Link (لینک شکسته) بر روی سایت شما

 داشتن لینک شکسته در سایت نیز به همین صورت است. وقتی بازدید کنندگان برای چند بار در سایت شما با لینک شکسته مواجه شوند، دیگر اعتماد خود را به سایت شما از دست خواهند داد و دفعه بعد به سراغ سایت دیگری خواهند رفت که در نتیجه بازدید سایتتان روز به روز کاهش میابد.

همچنین در ادامه پاسخ به سوال Broken Link چیست، باید توجه داشته باشید که لینک های شکسته شده بر روی سئو سایتتان نیز تاثیر منفی دارد، زیرا یکی از شرایطی که گوگل برای سایت ها مورد بررسی قرار می دهد، تعداد لینک های شکسته شده آن ها است.

با بالا رفتن تعداد لینک های شکسته شده سایت شما، دیگر نمی توانید آن توقع سابق را از سایتتان داشته باشید.

چگونه لینک های شکست شده را از بین ببریم.

در ادامه پاسخ به سوال Broken Link چیست، لازم است بدانید که با آن ها چگونه باید برخورد کنید.

1) 301 redirect (تغییر مسیر): جهت استفاده از این تکنیک، لازم است که با تغییر لینک بازدید کنندگان را به یک مطلب صحیح برسانید تا مشکل حل شود.

2) تصحیح مطالب: اگر محتوایی برای سایت شما مناسب نیست، به جای حذف کردن آن به طور کامل می توانید از گزینه ویرایش استفاده و آن را تصحیح کنید.

3) خودداری کردن از لینک های عمیق: لینک عمیق به لینکی گفته می شود که به جای صفحه اصلی یک سایت، به یک مطلب به طور مشخص لینک داده می شود. بهتر است از این نوع لینک ها کم تر استفاده کنید تا در صورت بروز خطای 404 کار برایتان راحت تر باشد.

 

نظرات کاربران