محتوای خوشه ای چیست

محتوای خوشه­ ای چیست؟

برای پاسخ به سوال محتوای خوشه ­ای چیست، بهتر است که با یک مثال شروع کنیم. در گذشته اگر می خواستید یک رستوران خاص را برای غذا خوردن انتخاب کنید. باید اسم آن رستوران را به طور مشخص در گوگل سرچ می کردید، اما امروزه تنها کافی است که در گوگل یک کلمه مرتبط با غذا خوردن را سرچ کنید. خود گوگل متوجه هدف شما و رستوران مورد نظر شما خواهد شد. اما این امر چگونه اتفاق می افتد؟ همه این ها به دلیل محتوای خوشه ای است که کار را برای کسانی که از گوگل استفاده می کنند بسیار آسان کرده است. همچنین باعث شده است تا محتوای بسیاری از سایت ها خیلی بهتر از سابق دیده شود.

 

مزیت محتوای خوشه ای

برای پاسخ به سوال محتوای خوشه­ای چیست، در واقع باید گفت که در این مدل محتوا ها، تمرکز اصلی تولید کننده بر روی محتوا است و تمرکز کمتری را همچون سابق، بر روی کلمات کلیدی می گذارد. تصور کنید که شما می خواهید برای یک سایت، تولید محتوا انجام دهید. در حالت معمول، یک موضوع را انتخاب می کنید و با استفاده از کلمات کلیدی مطلبی درباره آن خواهید نوشت. بعد از گذشت زمان نه چندان زیادی، شما با ترافیک مطالب مواجه خواهید شد و ممکن است مطلب قدیمی دیگر بازدید لازم را نداشته باشند.

برای جلوگیری از این به هم ریختگی، تولید محتوا به شیوه خوشه ای بسیار کارساز و مفید خواهد بود. در نتیجه برای جلوگیری از این نامنظمی در وبسایتتان، بهتر است پاسخ سوال محتوای خوشه­ای چیست، را به درستی بدانید.

مزیت محتوای خوشه ای

اجزای اصلی محتوای خوشه ای

برای تولید محتوای خوشه ای، باید به سه جزء اصلی آن توجه داشته باشید.

1) صفحات ستون

 2) محتوای خوشه ای

3) پیوند های داخلی

رعایت سه جزء این ساختار به نظم دهی و دیده شدن بهتر محتوای شما کمک می کند.

اجزای اصلی محتوای خوشه ای

صفحات ستون

برای پاسخ به سوال محتوای خوشه­ای چیست، باید با اصلی ترین جزء آن آشنا شوید. صفحات ستون، اغلب شامل محتوای اصلی است و زیر بنای محتوا های دیگر محسوب می شود. این بخش برای تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. زیرا شامل یک مطلب کلی درباره موضوع مورد نظر ما است و تمامی شاخه های فرعی یا به اصطلاح خوشه های موجود، از این مطلب گرفته می شوند‌.

صفحات ستون اغلب تمام جنبه های موضوع را پوشش می دهد تا دست نویسنده در افزودن خوشه ها باز تر باشد. به عنوان مثال، موضوع اصلی ما ورزش است. پس باید سوالی را برای صفحه ستون خود انتخاب کنیم که دارای جنبه های مختلف و فراوانی باشد. همچنین موضوع صفحه ستون شما باید بسیار جذاب باشد و نزدیک به موضوعی باشد که خواننده در رابطه با آن، کنجکاو است.

محتوای خوشه ای چیست؟

برای پاسخ به سوال محتوای خوشه­ای چیست، بهتر است به خود خوشه ها توجه ویژه ای داشته باشیم. خوشه های ما در واقع تکه هایی از محتوای اصلی و پشتیبانی کننده، یا صفحات ستون هستند.

 باید به این موضوع توجه داشته باشید که نیاز است از خوشه ها به صفحه اصلی و برعکس، لینک دهید. با انجام این کار زمانی که یک خوشه رشد کند، کل محتوا را با خود بالا می کشد و بازدید آن را افزایش می دهد. نکته قابل توجه این است که برای تمامی خوشه ها کار سئو را به صورت همزمان انجام ندهید و تلاش کنید که به ترتیب و بعد از دیده شدن یک خوشه، خوشه بعدی را سئو کنید.

 محتوای خوشه ای چیست؟

پیوند (لینک) داخلی

جهت پاسخ به سوال محتوای خوشه ای چیست، بهتر است با پیوند ها (لینک ها) نیز آشنا شوید. همانطور که از اسم آن مشخص است، این پیوند ها خوشه های مختلف را به منبع اصلی آن پیوند می دهند. در این صورت خواننده، به راحتی می تواند در میان محتوا ها و یا به اصطلاح خوشه ها، حرکت کند و با این کار به دیده شدن محتوای اصلی شما کمک ویژه ای بکند.

در ادامه پاسخ به سوال محتوای خوشه ای چیست، درباره باید ها و نباید های پیوند داخلی صحبت خواهیم کرد.

1) به هیچ عنوان از عکس ها به عنوان لینک استفاده نکنید زیرا لینک هایی که به صورت متن هستند، بازدهی بالاتری نسبت به عکس ها دارند.

2) حتما مطمئن شوید که لینک شما به پایه اصلی محتوا مرتبط می باشد و چیزی کاملا بی ربط نیست.

3) از تکنیک لینک دهی عمیق استفاده کنید. یعنی موضوعاتی را برای لینک دهی انتخاب کنید که به اصطلاح، از موضوعات جدید و نوین که به سختی در میان وبسایت ها پیدا می شوند، در ساختارشان استفاده شده باشد.

4) در ایجاد لینک ها زیاده روی نکنید، به اندازه و درست لینک گذاری کنید.

5) از درستی لینک هایتان اطمینان حاصل کنید، زیرا اگر لینک های شما به صفحه نامربوطی وصل شود، درواقع ارتباط بین خوشه ها از بین خواهد رفت.

پیوند (لینک) داخلی

آیا محتوای خوشه ای برای وبسایت من مناسب است؟

برای این که ببینید محتوای خوشه ای برای وبسایت شما مناسب است یا خیر، باید وبسایت خود را ارزیابی کنید. اگر شما در تولید محتوا بسیار فعال هستید و اغلب به سرعت محتواهای جدید ارائه می دهید و یا در وبسایت خود آرشیو وسیعی از محتوا دارید؛ پس استفاده از محتوای خوشه ای برای شما بسیار مناسب است.

فراموش نکنید که کیفیت محتوایی که ایجاد می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و هرچه کیفیت آن بهتر باشد، راحت تر دیده می شود. همچنین نوین بودن محتوای شما می تواند در دیده شدن وبسایتتان معجزه کند زیرا محتوای جدید و جذاب، توجه بیشتری را به وبسایت شما جلب می کند.

 

نتیجه گیری

در رابطه با سوال محتوای خوشه­ای چیست، باید به این موضوع که نحوه انجام کار تولید محتوا هر روز در حال تغییر است، اشاره کنیم. این امر کاملا غیر قابل انکار است. برای دیده شدن و بهبود مطالب و محتوای خود، چاره ای ندارید جز این که با این الگو های جدید همراه شوید.

با خواندن مطالب بالا و با پاسخ به سوال محتوای خوشه­ای چیست، می توانید به بهبود و دیده شدن محتوای خود کمک کنید. تا همیشه در بین سرچ های اول گوگل باشید و بیشترین بازدید را میان وبسایت ها داشته باشید.

نظرات کاربران