content first چیست؟

content first چیست؟

مخاطبان و کاربران اینترنت همیشه به دنبال محتوای مفید، در دسترس و با کیفیت بالا هستند و سایت هایی که این محتوا ها را در اختیار مخاطبان و کاربران اینترنت قرار می دهند، معمولا به دلیل محتوا و مطالب با کیفیت و ارزشمندشان، بازدید و ترافیک بالایی نیز کسب می کنند. در نتیجه اگر صاحب سایتی هستید یا مسئولیت نویسندگی محتوای سایتی را بر عهده دارد، همیشه به با کیفیت بودن محتواهای خود و این که از خلاقیت بالایی برخوردار باشد، دقت کنید. شاید اکنون این سوال برایتان پیش بیاید که content first چیست، اگر نویسندگان محتوا سایت ها و صاحبان سایت ها، استراتژی و تاکتیک سایت خود را بر مبنای content first قرار دهند، باعث می شوند که تمامی افرادی که در این سازمان کار می کنند، بتوانند بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهند و تجربه لذت بخشی را برای کاربران رقم زنند.

 ممکن است پیش خود فکر کنید که روش استفاده از content first چیست. همانطور که در ابتدا بیان کردیم، محتوا نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک و بازدید سایت ها ایفا می کند و یکی از عواملی است که می تواند باعث شود که رتبه سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل به مراتب بالاتر رود. از این رو ما در مقاله می خواهیم به مفهوم content first و این که دلیل استفاده از content first چیست، بپردازیم.

content first همان طور که از نامش پیداست، به این معنی است که هنگامی که صاحبان سایت ها و متخصصان سئو می خواهند استراتژی مربوط به سئو سایت خود را تعیین کنند، ابتدا به محتوا و موضوعی که قرار است صفحات سایتشان به آن بپردازد، توجه کنند. در نتیجه تمامی تصمیمات و کارهایی که در راستای بهبود سئو سایت خود و تولید محتوا انجام می دهند، با هدف ایجاد محتوای با کیفیت و خلاقانه است. در نتیجه دیگر وب سایت شما درگیر مسائلی همچون تاخیر پروژه به دلیل درک ضعیف و نادرست از محتوایی که باید تولید شود، نخواهد شد.

عناصر content first چیست؟

عناصر content first چیست؟

قبل از اینکه بدانید عناصر content first چیست باید گفت که تنها هدف content first این بود که استراتژی های بهینه سازی سئو سایت ها در راستای ایجاد محتوای با کیفیت ساخته شوند،که چهار عنصر حیاتی شکل گرفته است. در زیر به عناصر content first نگاهی کرده ایم.

  • تجربه کاربر

هنگامی که استراتژی و تاکتیک سایت خود را بر اساس روش content first می چینید، در واقع اهمیت مضاعفی به تجربه کاربر داده اید. سایت هایی که از روش content first استفاده می کنند، به جای این که به محتوا از نظر صفحات یا عناصر جداگانه فکر کنند، سعی می کنند تا در مورد کل کالا و تجربه کاربر، به این قضیه نگاه کنند. محتوا و UX دست به دست هم می دهند تا سئو سایت بهبود یابد. در نتیجه اگر محتوا و کیفیت آن را در مراحل اولیه در نظر بگیرید و به آن توجه کنید، این مسئله در بهبود سئو سایت شما و بالا رفتن رتبه سایتتان تاثیر زیادی دارد.

  • در نظر گرفتن تمام بخش ها و قالب ها از قبل

بدیهی است که کاربران و مخاطبان شما، محتوای یکپارچه و یکدست را می پسندند. محتوای یکپارچه و یکدست زمانی به وجود می آید که شما قبل از شروع به تولید محتوا، به تمامی بخش ها و قالب هایی که محتوا را در آن می توانید ایجاد کنید، فکر کنید و تمامی این بررسی ها را انجام دهید. سپس بعد از این که تمامی این بررسی ها صورت گرفت، شما می توانید محتوای خود در به صورت یکپارچه و یکدست تولید کنید و این موضوع در بهبود سئو سایت شما نقش بسزایی خواهد داشت.

  • استفاده از محتوا برای تعریف چیدمان و عناصر طراحی

هنگامی که ابتدا به محتوا و نحوه ایجاد آن و موضوع آن فکر کنید در واقع از روش content first استفاده کرده اید. در این هنگام شما قالب و طراحی هایی که برای سایت خود ایجاد می کنید و نحوه قرار گرفتن عناصر مختلف در وب سایتتان، همگی در راستای موضوعی است که می خواهید محتوا را بر اساس آن ایجاد کنید. در نتیجه استفاده از روش content first نه تنها موجب می شود که محتوایی یکپارچه و یکدست ایجاد کنید بلکه موجب خواهد شد عناصر وب سایتتان و نحوه قرار گرفتن آن ها در کنار یکدیگر نیز یکپارچه و سازگار به نظر برسد.

  • نمونه اولیه از محتوا

هنگامی که شما از روش content first استفاده می کنید، به اولین چیزی که به آن دقت می کنید، موضوع محتوای شما و کیفیتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید، است. طبیعتا چون وقت خود را روی محتوایی که قرار است در وب سایت خود منتشر کنید، می گذارید، محتواهای مختلفی به عنوان نمونه، ایجاد می شوند.

اگر وب سایت شما مشتری خاصی داشته باشد، خیلی اوقات ممکن است پس از انتشار یک محتوا، متوجه شوید که محتوایی که به اشتراک گذاشته اید با درخواست ها و آن چیزی که مشتری در ذهنش وجود داشته، تطابقی ندارد و مشتری از محتوایی که در وب سایت شما قرار گرفته، ناراضی است اما اگر شما از روش content first در راستای تولید محتوای خود استفاده کرده باشید، نمونه اولیه ای از محتوایی که در آینده قصد دارید آن را به اشتراک بگذارید در اختیار دارید سپس می توانید قبل از آن که محتوا را در صفحه وب سایت خود قرار دهید، نمونه ای محتوا را به مشتری نشان دهید و تمامی تغییرات لازم را قبل از آن که محتوا به کاربران نمایش داده شود، صورت دهید.

دلیل استفاده از content first چیست؟

دلیل استفاده از content first چیست؟

طبیعتا با توضیحاتی که تا الان از تعریف content first و این که content first چیست، داده ایم، به درک کلی از تعریف content first و دلیل استفاده از آن رسیده اید. در این قسمت می خواهیم دلیل استفاده از content first را به طور عمیق تر بررسی کنیم.

افزایش بازده کار

از آن جا که یکی از عناصر روش content first، ایجاد نمونه اولیه از محتواست، در نتیجه این نمونه اولیه در افزایش بازده کار تاثیر زیادی دارد زیرا اگر تغییراتی لازم باشد، قبل از آن که تولید محتوا وارد مرحله اجرا شود، این تغییرات را می توان انجام داد.

همکاری و سازگاری

هنگامی که از روش content first استفاده می کنید، تمامی اجزای سایتتان و همه کسانی که مسئولیت تولید محتوا را بر عهده دارند، در یک راستا قرار می گیرند. نتیجه این درک یکسان، یکپارچگی محتوای تولید شده است.

نظرات کاربران