Link Farm چیست

Link Farm چیست ؟

همانطور که به احتمال زیاد می دانید، یکی از مسائلی که باعث می شود سئو سایت بهبود یابد و رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل بالا تر رود، افزایش تعداد لینک هایی است که از سایت های دیگر به سایتی پیوند می دهند. هر چه تعداد این لینک ها بیشتر شود، سایتی که لینک ها به آن پیوند داده اند، از دید گوگل سایت معتبری به نظر می رسد و هرچه اعتبار آن نزد گوگل افزایش یابد، سئو آن سایت بهتر و رتبه آن در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر می رود.

حال شاید پیش خود فکر کنید که ارتباط این موضوع با Link Farm چیست. Link Farm در واقع روشی است که خیلی از متخصصان سئو و صاحبان سایت از آن استفاده می کنند تا به نحوی تقلبی، تعداد لینک هایی که به سایتشان پیوند داده می شود را افزایش دهند و اعتبار سایت خود را بالاتر ببرند. به همین دلیل اگر به مسائل مربوط به سئو سایت علاقه مندید، بهتر است به طور کامل بدانید که Link Farm چیست.

Link Farm در واقع یک وب سایت یا حتی گروهی از وب سایت ها است که تنها برای دور زدن قوانین گوگل و فریب دادن ربات های گوگل ساخته شده است. هدف ساخت Link Farm، افزایش اعتبار و سئو یک سایت، از طریق افزایش تعداد پیوند ها و لینک های ورودی به آن وب سایت است. در یک Link Farm، تعداد زیادی بک لینک و پیوند به سایت های دیگر داده شده است، تا آن سایت هایی که بک لینک ها و پیوند ها به آن ها داده شده است، در نزد گوگل اعتبار کسب کنند و سئو آن ها به دلیل تعداد زیادی از این بک لینک ها و پیوند ها، بهبود یابد. Link Farm معمولا مثل یک صفحه وب معمولی به نظر می رسد اما اکثر محتوا هایش حاوی پیوند ها و بک لینک هایی به وب سایت های دیگر است. اکثر این پیوند ها و بک لینک ها، کاملا تصادفی به نظر می رسند و مشخص است که نیازی به استفاده از آن ها وجود نداشته است.

Link Farm ها سرویس هایی هستند که تنها هدفشان تبلیغ وب سایت و محتوای سایت شما است. معمولا قبل از آن که Link Farm ایجاد شود، شبکه ای ایجاد می شود که تنها هدفش، جمع آوری تعدادی از مکان ها و آدرس IP ها است تا گوگل از تقلبی و غیر واقعی بودن این حجم از بک لینک ها و پیوند ها به یک سایت، متوجه نشود. همچنین چون پیوند ها و لینک هایی که از سایت های غیر مرتبط به یک سایت دیگر داده شده اند، مورد تایید گوگل قرار نمی گیرند، برخی از Link Farm ها، پیوند ها و بک لینک های خود را به دسته های مختلف تقسیم می کنند. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم که Link farm چیست.

Link Farm چیست

دلیل ساخت Link Farm چیست؟

شاید اکنون از خود بپرسید فایده Link farm چیست؟ Link Farm در پاسخ به الگوریتم رتبه بندی گوگل به نام PageRank ایجاد شد. PageRank پیوند ها و بک لینک هایی که به یک سایت مربوط می شود را به عنوان یک رای می داند. در نتیجه، طبق الگوریتم PageRank، هرچه تعداد بک لینک ها و پیوند هایی که به یک سایت مربوط می شوند، بیشتر باشد، آن سایت امتیاز PageRank بالاتری کسب می کند و آن سایت، سایتی با ارزش تر تلقی می شود.

در نتیجه، سایت هایی که از روش Link Farm استفاده می کردند، رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو گوگل یا SERP به دست می آوردند و در نتیجه این رتبه بهتر، بازدید و ترافیک سایتشان افزایش پیدا می کرد. حال گوگل برای جلوگیری از این مسئله، تغییراتی در الگوریتم های خود ایجاد کرد تا سایت هایی که از روش Link Farm استفاده می کنند را پیدا کند و در نتیجه این سایت ها در رتبه های برتر صفحه نتایج جستجو گوگل قرار نگیرند.

وب سایت هایی که با استفاده از Link Farm، پیوند ها و بک لینک هایی که به آن ها داده می شد را افزایش داده اند، اگر به وسیله گوگل یا دیگر موتور های جستجو پیدا شوند، با جریمه های سنگینی از جمله فهرست بندی نشدن محتوا هایشان، رو به رو می شوند.

استفاده از Link Farm یک روش «کلاه سیاه» یا “Black Hat” برای بهینه سازی سئو سایت، شناخته می شود. چون محتوای وب سایت هایی که به یکدیگر پیوند می دهند، اغلب مرتبط نیست و اکثر اوقات به وسیله انسان ساخته نشده اند. به همین دلیل این بک لینک ها و پیوند ها کیفیت پایینی دارند. امروزه، موتورهای جستجو می توانند به راحتی Link Farm ها را تشخیص دهند. به همین دلیل نباید استفاده از Link Farm را به عنوان یک استراتژی در بهینه سازی سئو سایت در نظر گرفت. چون جریمه شدن به دلیل استفاده از Link Farm ممکن است آسیب و لطمه بزرگی به بازدید و رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل وارد کند.

دلیل استفاده از Link Farm چیست

سایر استراتژی های «کلاه سیاه» که باید از آن ها اجتناب کرد

استراتژی های «کلاه سیاه» که تنها با هدف سو استفاده کردن از الگوریتم های گوگل ایجاد شده اند، انواع مختلف و متفاوتی دارند. Link Farm تنها یکی از این استراتژی ها است که از آن به عنوان‌ «کلاه سیاه» یاد می کنیم. حال در زیر به چند مورد دیگر از استراتژی های «کلاه سیاه» که خیلی از صاحبان وب سایت ها و افرادی که از میان بر ها استفاده می کنند و خود را متخصص سئو می دانند، از آن استفاده می کنند، می پردازیم تا بهتر بدانیم Link farm چیست.

  • Keyword Stuffing

هنگامی که از عبارت «پر کردن کلمات کلیدی» استفاده می شود، منظور وب سایت هایی است که به میزانی از کلمات کلیدی خود استفاده کرده اند که به هیچ عنوان طبیعی نیست. در واقع این وب سایت ها با این طرز فکر که هرچه کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند، آن محتوای آن ها از بازدید بیشتری برخوردار خواهد شد، از روش «پر کردن کلمات کلیدی» یا Keyword Stuffing استفاده می کنند.

  • Cloaking

Cloaking یکی دیگر از روش هایی است که برای فریب دادن ربات های جستجوگر گوگل با هدف بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل، انجام می شود. هنگامی که وب سایتی از روش Cloaking استفاده می کند، محتوایی را که به کاربر خود نشان می دهد با محتوایی که به ربات های موتور جستجو نشان می دهد، متفاوت است.

امیدواریم با خواندن این مقاله، به خوبی متوجه شده باشید که Link Farm چیست و دلیل استفاده وب سایت ها و متخصصان سئو که قصد فریب الگوریتم های گوگل را دارند، از Link Farm چیست.

نظرات کاربران