Push Notification چیست

Push Notification چیست؟

منظور از بازاریابی Push Notification ارسال پیام های بازاریابی از طریق دکمه «push» است که می تواند هم در دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه انجام شود. پیام های فشاری یا همان Push Messages پنجره های بازشو قابل کلیکی هستند که می توانید آن ها را به مرکز اعلان تلفن همراه، دسکتاپ یا مرورگر کاربر ارسال کنید. مزیت این پیام ها این است که شما می توانید این پنجره های بازشو قابل کلیک را حتی به کاربرانی که تا به حال وب سایت یا برنامه شما را باز نکرده اند نیز ارسال کنید.

ممکن است پیش خود فکر کنید که تاثیر این موضوع بر Push Notification چیست. این امر باعث می شود که بازاریابی Push Notification یک استراتژی و تاکتیک قدرتمند برای ایجاد تعامل با مخاطبان شما محسوب شود. دلیل این موضوع هم این است که شما می توانید از این پیام ها برای تشویق مخاطبان خود به بازدید از وب سایت یا برنامه تان استفاده کنید. اگر به بازاریابی علاقه مند هستید و قصد دارید که در این حوزه به فعالیت بپردازید، الزامی است که به طور کامل متوجه شوید که بازاریابی Push Notification چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

Push Notification بر جذب مخاطب چه تاثیری دارد؟

انواع Push Notification

طبق برآوردهایی که انجام شده است، بازاریابی از طریق Push Notification تاثیر بیشتری در جذب مخاطب نسبت به بازاریابی از طریق ایمیل دارد و در واقع نرخ باز شدن آن نسبت به نرخ باز شدن ایمیل هایی که از طریق بازاریابی از طریق ایمیل به مخاطبان و کاربران ارسال می شوند، بیشتر است. طبق مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، این نتیجه به دست آمده که نرخ باز شدن ایمیل هایی که تحت بازاریابی از طریق ایمیل ارسال می شوند، 2 درصد است؛ در حالی که بازاریابی از طریق Push Notification دارای میانگین نرخ باز شدن 20 درصد است. حال در ادامه قصد داریم برای اینکه بهتر متوجه شوید که بازاریابی Push Notification چیست، به شما توضیح دهیم که نحوه جذب مخاطب از طریق بازاریابی Push Notification چگونه است.

انواع Push Notification چیست؟

انواع Push Notification چیست؟

اعلان های فشاری یا همان Push Notification از چندین نوع مختلف تشکیل شده اند که در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با آن ها آشنا کنیم. یکی از مهم ترین انواع اعلان های فشاری، اعلان های فشاری وب هستند که همانند اعلان های فشاری موبایل می توانند به بخشی از استراتژی بازاریابی بین کانالی شما تبدیل شوند.

یکی دیگر از انواع اعلان های فشاری یا همان بازاریابی Push Notification ها، اعلان های فشاری درون برنامه ای هستند. اعلان های فشاری درون برنامه ای، همان پیام های پاپ آپ هستند. این پیام های پاپ آپ، زمانی که کاربر برنامه شما را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کرده باشد، ارسال می شوند. در هر دو دستگاه اندروید و اپل، اعلان های فشاری درون برنامه ای مستقیما روی صفحه قفل کاربر در مرکز اعلان ها نشان داده می شوند. اعلان های فشاری درون برنامه ای را می توان در ساعت های هوشمند نیز فعال کرد.

بر اساس مطالعه ای که وب سایت Accengage در سال 2018 انجام داده است، دستگاه های اندروید به طور خودکار هنگام نصب یک برنامه، کاربران را برای اعلان های برنامه انتخاب می کنند. این موضوع به این معنی است که نرخ شرکت در اعلان های فشاری یا همان Push Notification در دستگاه هایی که با سیستم عامل اندروید کار می کنند، بسیار بالا است. در واقع نرخ دقیق شرکت کاربران در اعلان های فشاری در دستگاه های اندروید 91.1 درصد است. نرخ شرکت در اعلان های فشاری در دستگاه های Ios 43.9 درصد است.

روش استفاده از Push Notification چیست؟

روش استفاده

بازاریابی از طریق Push Notification می تواند برای ارائه CTA های قدرتمند استفاده شود که مشتریان ما را به اقدام ترغیب می کنند. راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از Push Notification یا همان بازاریابی اعلان فشاری استفاده کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با روش های استفاده از بازاریابی Push Notification آشنا کنیم.

  • ارائه فروش به مدت محدود

اگر قصد دارید محصول و خدمات خاصی را تبلیغ کنید، بهتر است که آن را با استفاده از اعلان های فشاری و همچنین بازاریابی پیامکی و ایمیلی تبلیغ کنید.

  • به اشتراک گذاری پیشنهادات شخصی سازی شده

با تقسیم‌ بندی مخاطبان خود بر اساس ترجیحات مصرف‌ کننده، سابقه خرید و داده‌ های رفتاری، می‌ توانید پیشنهادات بسیار شخصی‌ سازی شده‌ ای را تبلیغ کنید که احتمال بیشتری دارد افراد با آن ها ارتباط برقرار کنند. برای مثال، Ticketmaster از اعلان‌ های فشاری ای برای اعلام برنامه‌ های آینده استفاده می‌ کند که در ژانر هایی هستند که مخاطبان قبلاً به آن علاقه نشان داده‌ اند.

نتیجه گیری

Push Notification نوعی از بازاریابی است که در آن به ارسال پیام های بازاریابی می پردازند. نتایج تحقیقات نشان داده است که این نوع از بازاریابی یکی از راه های موثر در جذب مخاطب و مشتری جدید است. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نحوه بازاریابی و جزئیات آن آشنا کنیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب مشتریان جدیدی را جذب کنید!

نظرات کاربران