Quality Score چیست و چرا اهمیت دارد؟

Quality Score چیست و چرا اهمیت دارد؟

Quality Score که به عبارت «امتیاز کیفی» نیز شهرت دارد، روشی برای رتبه بندی است که به وسیله گوگل ایجاد شده است. وظیفه امتیاز کیفی این است که ارتباط و کیفیت کلمات کلیدی که شما در محتوا ها و مقالات وب سایت خود استفاده می کنید را مشخص می کند. البته کار اصلی امتیاز کیفی برای وب سایت ها این است که مشخص کند که به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی تبلیغاتی که شما روی وب سایت خود قرار داده اید، چه میزان به شما پرداخت می شود. بدیهی است که هر چه سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بهتر باشد، Quality Score یا امتیاز کیفی وب سایت شما نیز بالاتر خواهد بود و در نتیجه، تبلیغاتی که در وب سایت خود قرار می دهید، سود آوری بیشتری برای شما خواهد داشت.

اگر نمره کیفی وب سایت شما پایین است و به ازای کلیک بر روی هر تبلیغ در وب سایتتان، مبلغی کمی از آن شما می شود، نگران نباشید زیرا این مشکل هم همانند تمامی مشکلات در دنیای سئو، حل شدنی است. شما می توانید استراتژی ها و تاکتیک هایی بریزید تا امتیاز کیفی وب سایت شما افزایش یابد و به دنبال سود شما از تبلیغاتی که در وب سایتتان قرار می دهید، افزایش یابد.

استفاده از Quality Score از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون به شما کمک می کند که با عملکرد وب سایت خود آشنا شوید و اطلاعات مهمی از میزان کیفیت وب سایت خود به دست آورید. متخصصان سئو و صاحبان وب سایت هایی که به Quality Score یا نمره کیفی وب سایت خود اهمیت نشان می دهند، در مسیر پیشرفت، از رقبای خود پیشی می گیرند زیرا وقتی شما به امتیاز کیفی وب سایت خود دقت می کنید و آن را با دقت بررسی می نمایید، متوجه می شوید که کدام بخش ها و قسمت های وب سایتتان درست کار می کند و خوب پیش می رود و کدام بخش ها ضعف هایی دارند که باید اصلاح شوند. در نتیجه پس از بررسی Quality Score یا نمره کیفی وب سایت خود، می توانید به حفظ و نگهداری و حتی پیشرفت نقاط قوت وب سایت خود و اصلاح ضعف ها و مشکلات وب سایت خود بپردازید.

البته نمره کیفی از مزیت های زیاد دیگری نیز برخوردار است. امتیاز کیفی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کند. همچنین از دیگر مزیت های نمره کیفی این است که می تواند کاربرانی که تنها موقتی از وب سایت شما بازدید کردند را به مشتریانی وفادار تبدیل کند. طبیعتا این موضوع در افزایش شهرت و رتبه وب سایتتان در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین زمانی که به نمره کیفی وب سایت خود دقت می کنید، متوجه می شوید که در مقابل رقبایتان در چه جایگاهی قرار دارید.

مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر Quality Score یک وب سایت

مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر Quality Score یک وب سایت

مسائل و نکات زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود که نمره کیفی یک وب سایت بالا یا پایین برود. ما در این بخش سعی می کنیم به مواردی که در نمره کیفی یک وب سایت تاثیر گذار است، بپردازیم و لیستی از آن عوامل برای شما تهیه کنیم.

  • میزان ارتباط کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت به تبلیغات وب سایت
  • نرخ کلیک (CTR)
  • ارتباط متن با تبلیغات وب سایت
  • رابط کاربری
  • سابقه عملکرد شما

این عواملی که بیان کردیم، در کنار هم تعیین کننده نمره کیفی وب سایت هستند و می توانند به شما کمک کنند که متوجه شوید که میزان ترافیک و بازدید وب سایت شما چقدر است و چگونه کلیک هایی که بر روی صفحات وب سایت شما زده می شود را افزایش دهید تا رتبه وب سایتتان در صفحه نتایج جستجو گوگل افزایش یابد. بهتر است به Quality Score یا نمره کیفی، از دید یک امتیاز و معیار برای اعتبار وب سایت در نظر بگیرید.

شما باید به تاریخچه عملکرد AdWords وب سایت خود دقت کنید و این عامل را نیز در کنار دیگر عوامل تعیین کننده نمره کیفی، در نظر بگیرید. یکی از مسائلی که در بسیاری از وب سایت ها به آن دقت نمی شود، با وجود آن که بسیار واضح و بدیهی است، کلمات کلیدی است. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، نقش بسیار مهمی در بهبود Quality Score یا نمره کیفی وب سایت شما ایفا می کند. در واقع منظور ما از مرتبط بودن کلمات کلیدی، این است که کلمات کلیدی که در وب سایت خود و مقالات و محتواهای خود استفاده می کنید، کاملا به تبلیغاتی که در وب سایتتان استفاده می کنید بی ربط نباشد.

یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم در تغییرات معیار کیفی یک وب سایت، نرخ کلیک (CTR) است. نرخ کلیک یا CTR، در واقع تعداد دفعات کلیک بر روی یک تبلیغ به ازای تعداد نمایش ها اندازه گیری می شود. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، به این معنی است که تبلیغاتی که در وب سایت خود گذاشته اید، با بازدید زیادی از طرف کاربران و مخاطبان وب سایتتان رو به رو شده است. نرخ کلیک یا CTR بالا برای وب سایت هایی که Quality Score یا نمره کیفی بالایی دارند، رخ می دهد.

روش های بهبود Quality Score

روش های بهبود Quality Score

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، روش های زیادی وجود دارد که بتوانید نمره کیفی وب سایت خود را بهبود بخشید. از آن جا که تعداد این روش ها بسیار زیاد و متفاوت است، ما در این مقاله نمی توانیم همه این روش ها را بررسی کنیم. در نتیجه در زیر لیستی از مهم ترین و اصلی ترین روش های بهبود امتیاز کیفی یک وب سایت را برای شما تهیه کرده ایم.

  • تحقیق درباره کلمات کلیدی

به دلیل اهمیت بالای کلمات کلیدی و نقش اصلی آن ها در کیفیت و سئو یک وب سایت، بهتر است قبل از آن که از کلمات کلیدی برای وب سایت خود استفاده کنید، به خوبی راجع به کلمات کلیدی که می خواهید برای وب سایت خود استفاده کنید، تحقیق کنید.

  • نوشتن متن های با کیفیت برای تبلیغات AdWords

مانند هر نوع نوشتاری، کلماتی که به خوبی نوشته شده اند، بیشتر مشتریان را جذب می کنند. اگر برای تبلیغ یک محصول یا یک خدمات، یک متن و یک نوشته با کیفیت بنویسید، باعث شده اید تا نمره کیفی وب سایتتان بالا رود.

  • کوتاه کردن نوشته های گروه های تبلیغاتی

مواقعی وجود دارد که تعداد کلمات نوشته های گروه های تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. دراین موارد بسیار مهم است که از نوشته های مختصر تر و مفید تری را در مقایسه با نوشته های دیگر وب سایت ها، برای گروه های تبلیغاتی وب سایت خود، استفاده کنید.

نظرات کاربران