بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS

بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS

طبیعتا همه ما با مفهوم فریم ورک های CSS آشنایی داریم. اما باز هم بهتر است که به طور خلاصه، انواع آن ها را تعریف کنیم. اگر بخواهیم با زبان ساده، بهترین فریم ورک های CSS را تعریف کنیم، می توانیم بگوییم که فریم ورک های CSS یک کتاب خانه از کد ها و توابع است که طرح های رایج وب را انتزاعی می کند. مزیت فریم ورک های CSS برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب این است که اجرای طرح ها در برنامه های وب برای این افراد آسان تر و ساده تر می شود. در واقع، یک فریم ورک CSS مجموعه ای از Sheet ها و شیوه نامه های CSS است که آماده استفاده می باشند. به دلیل مزیت های بی شمار فریم ورک های CSS، ما در این مقاله می خواهیم بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS را به شما معرفی کنیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بهترین‌ فریم‌ ورک‌ های CSS

دلیل استفاده از فریم ورک های CSS چیست؟

استفاده از فریم ورک های CSS مزیت های زیادی دارد. همان طور که در ابتدا بیان کردیم، یکی از مزیت های فریم ورک های CSS این است که برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب می توانند راحت تر، طرح های رایج وب را در برنامه ها و نرم افزارهای وب اجرا کنند. اما اگر مایل هستید که به لیستی از دلایل استفاده از فریم ورک های CSS و مزیت های این فریم ورک ها نگاه کنید، می توانید به لیستی که در زیر برای شما تهیه کرده ایم، دقت کنید.

  • با استفاده از فریم ورک های CSS می توانید سریع تر به توسعه یک نرم افزار بپردازید.
  • فریم ورک های CSS عملکرد متقابل مرورگر را فعال می کنند.
  • فریم ورک های CSS عادات خوب طراحی وب را اعمال می کنند.
  • فریم ورک های CSS چیدمان های تمیز و متقارن را به شما می دهند.
  • فریم ورک های CSS گردش کار شما را سازنده، مرتب و قابل نگهداری می کنند.

از دیگر مزیت های فریم ورک های CSS این است که این فریم ورک ها معمولا برای استفاده در موقعیت های ساده و معمولی، مثل راه اندازی نوارهای ناوبری طراحی شده اند. علاوه بر این، فریم ورک های CSS به وسیله فناوری های دیگری مثل SASS و جاوا اسکریپت نیز تقویت می شوند. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه، اصلی ترین دلیل استفاده از فریم ورک های CSS را بیان کنیم، باید بگوییم که اصلی ترین دلیل استفاده از فریم ورک های CSS این است که کار شما را سریع تر و راحت تر می کنند و هنگامی که شما از فریم ورک های CSS استفاده می کنید، در وقت خود به طور چشمگیری صرفه جویی می کنید. به احتمال زیاد، همه شما با اهمیت فریم ورک های CSS آشنا شده اید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

انواع فریم‌ورک‌های CSS

انواع فریم‌ورک‌های CSS

تنوع فریم ورک های CSS ای که می توانید استفاده کنید، بسیار زیاد است. فریم ورک های با کیفیت و کارآمد زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. به دلیل همین تنوع زیاد، پیدا کردن بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS که می توانند به بهترین نحو به شما کمک کنند و مشکلات و نیازهای شما را برطرف کنند، کار دشوار و پیچیده ای است. در نتیجه ما در این بخش قصد داریم که بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS را به شما معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود، فریم ورک مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر هر کدام از فریم ورک هایی که در لیست بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS معرفی شده اند را انتخاب کنید، به طور کامل برای ساخت پروژه های مرتب و قابل نگهداری با حداقل سرمایه گذاری زمان، مجهز خواهید شد. به لیست زیر که لیستی از بهترین‌ فریم‌ورک‌های CSS است،‌ دقت کنید.

  1. Tailwind CSS

Tailwind CSS یکی از بهترین فریم‌ورک های CSS است که قابلیت شخصی سازی آن از مزیت های زیادی برخوردار است. یکی از مزیت های Tailwind CSS این است که شما برای آن که بخواهید از طرح های سفارشی آن استفاده کنید، مجبور نیستید که با سبک های آزار دهنده ای که در فریم ورک های دیگر باید برای نادیده گرفتنشان باید سختی زیادی بکشید، رو به رو شوید. همچنین فریم ورک Tailwind CSS برخلاف دیگر فریم ورک های CSS مثل Bootstrap یا Materialize CSS، از اجزای از پیش تعریف شده تشکیل نشده است. به جای این کار، فریم ورک Tailwind CSS در سطح پایین تری از پیچیدگی عمل می کند و شما با کمک فریم ورک Tailwind CSS می توانید از مجموعه ای از کلاس های کمکی CSS بهره ببرید.

مزیت این کلاس ها این است که شما با استفاده از آن ها می توانید به آسانی و با سرعت بالا، طراحی سفارشی مورد نظر خود را ایجاد کرده. همچنین، با استفاده از فریم ورک Tailwind CSS شما می توانید که طراحی منحصر به فرد خود را داشته باشید. ممکن است که پیش خود فکر کنید که دلیل استفاده از فریم ورک Tailwind CSS چیست. در زیر لیستی از دلایل استفاده از Tailwind CSS را برای شما تهیه کرده ایم.

  • تم پیش فرض ندارد
  • تصمیمات طراحی را تحمیل نمی کند و به راحتی می توانید طراحی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • می توانید به راحتی طراحی مورد نظر و منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.
  • می توانید برای ساخت وب سایت خود از منوی ویجت های از پیش طراحی شده استفاده کنید.
  1. Bootstrap

فریم ورک Bootstrap یکی از بهترین فریم‌ورک های CSS در جهان است که کاربران و توسعه دهندگان زیادی از آن استفاده می کنند. فریم ورک Bootstrap در محیط SASS، HTML و جاوا اسکریپت طراحی شده است. آخرین نسخه ای که از فریم ورک Bootstrap در بازار موجود است، نسخه Bootstrap 4.5.0 می باشد که از جدیدترین اجزا و کلاس های کاربردی تشکیل شده است. رابط کاربری فریم ورک Bootstrap در نسخه موبایل بسیار قوی است که همین مسئله موجب شده است که فریم ورک Bootstrap بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. همچنین از دیگر مزیت هایی که باعث محبوبیت فریم ورک Bootstrap شده است این است که این فریم ورک از تمامی مرورگرهای مدرن پشتیبانی می کند. در زیر لیستی از دلایل استفاده از Bootstrap را برای شما تهیه کرده ایم.

  • رابط کاربری قوی در موبایل
  • پیشنهاد طرح های و ست های اماده برای شروع
  • پشتیبانی از تمامی مرورگر ها

نظرات کاربران