سایت لینک چیست

سایت لینک چیست؟

لینک های سایت یا همان سایت لینک ها، همان پیوندهایی هستند که به صفحات دیگر یا بخش هایی از یک صفحه لینک زده می شوند. هنگامی که عبارت هایی در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنید، ممکن است که سایت لینک ها در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل در برخی از جستجو ها نمایان شوند. یکی از مزیت های لینک های سایت این است که به کاربران کمک می کنند که به سرعت به اطلاعات مرتبط در یک وب سایت ورود پیدا کنند. پیوند ها و لینک های سایت، اولین بار در سال 2005 به دنیای وب و اینترنت معرفی شدند و در سال 2006 به صورت رسمی از سایت لینک ها پرده برداری شد.

لینک ها و پیوندهای سایت یکی از رایج ترین ویژگی های جستجو هستند. در 1.8 درصد از پایگاه داده سایت Ahrefs که در کشور آمریکا مستقر است، لینک ها و پیوندهای وب سایت دیده می شود. به طور کلی، هر اصطلاح مارک دار از سایت لینک تشکیل شده است. البته، اصطلاح مارک دار تنها بخشی نیست که می توان لینک ها و پیوندهای سایت را در صفحات موتور جستجو گوگل پیدا کرد. در بسیاری از سوالات دیگر مثل سوالات اطلاعاتی نیز شما می توانید لینک ها و پیوندهای سایت را مشاهده نمایید. در واقع، نزدیک به 67 درصد از تمامی کلمات کلیدی ارگانیک برای وب سایت Wikipedia.org که به احتمال زیاد با آن آشنا هستید، از لینک ها و پیوندهای سایت تشکیل شده اند. به احتمال زیاد با اهمیت لینک ها و پیوندهای سایت آشنا شده اید، از این رو بسیار اهمیت دارد که متوجه شوید که سایت لینک چیست.

انواع سایت لینک چیست؟

انواع سایت لینک چیست؟

لینک ها و پیوندهای سایت از زمانی که به دنیای وب و اینترنت معرفی شدند و کاربران اینترنتی با آن آشنا شدند، دستخوش تغییراتی زیادی شده است و با گذشت زمان تکامل یافته اند و به روش های مختلف برای کاربران ظاهر می شوند. گوگل مواردی مثل تعداد لینک ها و پیوندهای سایت و ظاهر آن ها در صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP را با مرور زمان تغییر داده است. همچنین این امکان وجود دارد که بعضی از پیوندهای سایت را با طرح کلی، با تصاویر، در قالب چرخ و فلک یا مواردی که گسترش می یابند، مشاهده کنید. بدیهی است که اگر به دنیای وب و اینترنت علاقه مندید و با اینترنت سر و کار دارید، بهتر است که به طور کامل متوجه شوید که انواع سایت لینک چیست. از این رو ما قصد داریم که در ادامه شما را با این مفهوم بیشتر آشنا کنیم.

  • سایت لینک پولی

در این مقاله بیشتر قصد داریم که به لینک ها و پیوندهای سایت که ارگانیک هستند بپردازیم، اما باز هم بهتر است که طور مختصر شما را با سایت لینک های پولی آشنا کنیم. لینک ها و پیوندهای وب سایت ها ممکن است که بیشتر در تبلیغات پولی دیده شوند. تفاوت اصلی بین پیوندها و لینک های سایت ها که پولی هستند و دیگر لینک ها و پیوندهای وب سایت ها این است که شما می توانید متن و URL هایی که با تبلیغات خود نمایش داده می شوند را به راحتی کنترل کنید. انواع دیگر لینک ها و پیوندهای وب سایت ها به صورت خودکار تولید می شوند و برای تعیین محتوا و لینک ها بر الگوریتم ها تکیه می کنند.

  • سایت لینک ارگانیک

لینک ها و پیوندهای وب سایت که به صورت ارگانیک هستند، به طور عمده برای اصطلاحات مارک دار ظاهر می شوند. همچنین سایت لینک های ارگانیک معمولا به صفحات دیگر در وب سایت شما پیوند داده می شوند. علاوه بر این مسائل، سایت لینک های ارگانیک فقط در بالاترین نتیجه جستجو ظاهر می شوند.

  • سایت لینک های ارگانیک تک خطی

لینک ها و پیوندهای سایت ها که به صورت ارگانیک تک خطی هستند، این امکان را دارند که در انواع مختلف پرس و جو ظاهر شوند. لینک ها و پیوندهای وب سایت ها که به صورت ارگانیک خطی هستند، معمولا حاوی حداکثر چهار پیوند سایت هستند اما تنوعی وجود دارد که پیوندهای سایت بیشتری را در یک چرخ و فلک نشان می دهد.

دلیل اهمیت سایت لینک چیست؟

دلیل اهمیت سایت لینک چیست؟

از مزیت های لینک ها و پیوندهای وب سایت ها این است که به شما دید بیشتری در نتایج جستجو می دهند. پیوندها و لینک های اضافی فضای بیشتری را اشغال می کنند و این مسئله موجب می شود که سایت شما نسبت به سایر نتایجی که در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر می شوند، تفاوت پیدا کنند و متمایز شوند.

از دیگر مزیت های لینک ها و پیوندهای وب سایت ها که باعث شده است که اهمیت لینک ها و پیوندهای وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار شوند این است که سایت لینک ها موجب می شوند که کاربرانی که عبارتی را جستجو می کنند، سریع تر و راحت تر به محتوا و مطلبی که به دنبالش می گردند، دست یابند و از این منظر به کاربران اینترنتی کمک چشمگیری می کند.

نحوه تاثیر بر روی سایت لینک چیست؟

نحوه تاثیر بر روی سایت لینک چیست؟

شما این امکان را ندارید که پیوندها و لینک های وب سایت خود را در نتایج جستجو ارگانیک ویرایش کنید و تغییر دهید. لینک ها و پیوندهای وب سایت به صورت الگوریتمی در نتایج جستجو ارگانیک تولید می شوند. قبلا می توانستید رتبه آن ها را در Google Search Console پایین بیاورید، اما متاسفانه این گزینه به وسیله گوگل حذف شده است و دیگر امکان چنین کاری وجود ندارد. با این حال، چند راه وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها بر روی لینک ها و پیوندهای وب سایت ها تاثیر بگذارید.

معماری وب سایت شما نیز یکی از مسائلی است که بر روی پیوندها و لینک های وب سایت بسیار تاثیر گذار است. اگر معماری وب سایت شما مسطح باشد، امکان دارد که گوگل مجبور باشد برای نشان دادن لینک ها و پیوندهای وب سایت شما به سیگنال های دیگر تکیه کند.

نظرات کاربران