بررسی سئو تکنیکال سایت

مهم ترین نکات در بررسی سئو تکنیکال سایت

سئو تکنیکال یا فنی به بهینه سازی وب سایت و سرور شما اشاره می کند که به موتور های جست و جو این امکان را می دهد تا سایت را به نحو بهتری رتبه بندی کنند. در حقیقت موتور های جست و جو در هنگام رتبه بندی ارگانیک، سایت هایی با برخی ویژگی های تکنیکال خاص را ترجیح می دهند. در مقاله پیش رو فهرستی از مسائل مربوط به بررسی سئو تکنیکال سایت را ذکر کرده ایم. با در نظر گرفتن مسائل زیر از انطباق ساختار سایت با انتظارات الگوریتم ‌های موتور های جست و جو مطمئن شوید.

از SSL استفاده کنید.

SSL یک فناوری امنیتی و پیوند رمزگذاری شده بین وب سرور و مرورگر است. URL سایت شما بهتر است با https:// شروع شود، نه با http://. در سال 2014 گوگل اعلام کرد که سایت های https:// وب سایت های امن هستند و موتور های جست و جو این وب ها را بر وب سایت های ناامن ترجیح می دهند. در نتیجه آنچه گفتیم، برای اطمینان از ایمن بودن سایت خود نصب SSL را فراموش نکنید؛ البته سازندگان وب سایت اکنون به طور پیش فرض، SSL را در نظر می گیرند.

وب سایت خود را مناسب موبایل طراحی کنید.

وب سایت خود را مناسب موبایل طراحی کنید تا به راحتی قابل دسترس باشد. داشتن یک سایت ریسپانسیو برای رتبه بندی در گوگل بسیار مهم است. سایت خود را در بهترین فرمت خود برای کاربران موبایل، تبلت یا دسکتاپ طراحی کنید.

سرعت سایت خود را افزایش دهید.

بررسی سئو تکنیکال سایت

در بررسی سئو تکنیکال سایت، فراموش نکنید که موتور های جست و جو سایت هایی که سریع بارگزاری می شوند را ترجیح می دهند. برای افزایش سرعت سایت از راهکار های زیر می توانید استفاده کنید:

  1. از یک هاست سریع (fast hosting) استفاده کنید.
  2. از یک DNS سریع استفاده کنید.
  3. استفاده از اسکریپت ها و افزونه ها ((HTTP requests را به حداقل برسانید.
  4. به جای چندین CSS از یک CSS استفاده کنید.
  5. از عکس های کوچک و کم حجم در وب سایت خود استفاده کنید.
  6. صفحات وب را فشرده کنید. برای این کار از ابزاری به نام GZIP می توانید استفاده کنید.
  7. کد سایت خود را تا جایی که می شود، کوچک کنید.

از محتوای تکراری استفاده نکنید.

در بررسی سئو تکنیکال سایت فراموش نکنید که موتور های جست و جو علاقه ای به دیده شدن محتوای تکراری ندارند. محتوای تکراری، آن ها را گیج می کند و در رتبه بندی و ترافیک سایت شما تاثیر دارد.

یک نقشه سایت XML بسازید.

نقشه سایت به موتور های جست و جو کمک می کند تا سایت شما را بهتر ببینند. این نقشه اطلاعات خوبی درباره صفحات سایت شما را در بر می گیرد. این اطلاعات شامل موارد زیر می شوند:

  1. آخرین باری که صفحه شما اصلاح شده است.
  2. اولویت ها در سایت شما چه هستند.
  3. سایت شما هر چند وقت یک بار به روز می شود.

فعال کردن AMP را در نظر داشته باشید.

فعال کردن AMP را در نظر داشته باشید

AMP یک پروژه تحت حمایت گوگل است که هدف آن افزایش سرعت تحویل محتوا در موبایل است تا صفحات سایت با سرعت بیشتری در موبایل بارگیری شوند. نسخه های AMP صفحات به احتمال زیاد توسط کاربران خوانده و به اشتراک گذاشته می شوند. در چنین شرایطی زمان ماندگاری و تعداد بک لینک هایی که به محتوای سایت شما اشاره می کنند نیز افزایش می یابد.

نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به سایت خود اضافه کنید.

داده های ساخت یافته (structured data markup) کدی هستند که به سایت خود اضافه می کنید و در نتیجه آن، موتور های جست و جو محتوای سایت شما را در رتبه بهتری قرار می دهند. در نهایت آمار کلیک روی سایت شما و ترافیک سایتتان افزایش پیدا می کند.

سایتتان را با کنسول سرچ گوگل و ابزار وب مستر بینگ ثبت کنید.

کنسول سرچ گوگل و وب مستر بینگ ابزار هایی هستند که با استفاده از آن ها می توانید وب سایت خود را برای رتبه بندی در گوگل ارسال کنید. در ادامه بررسی سئو تکنیکال سایت خود، نقشه سایتتان (XML) را با این ابزار ها ارسال کنید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. شما با استفاده از این ابزار ها کار های دیگری هم می توانید انجام دهید که عبارت هستند از:

  1. تست قابلیت استفاده از سایت شما توسط موبایل
  2. تجزیه و تحلیل نتایج جست و جو
  3. مشاهده بک لینک ها

جمع بندی

بررسی سئو تکنیکال سایت اقدام مهمی در راستای افزایش بازدید وب سایتتان و در نتیجه افزایش ترافیک سایت است. شما با سئو فنی یا همان تکنیکال وب سایت خود می توانید فروش و سود را افزایش دهید. ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش ها برای بهبود وضعیت سئوی فنی سایت را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این روش ها رتبه سایت خود را بهبود بخشید.

نظرات کاربران