استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام

نکات کلیدی در استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام

یکی از مهم ترین بخش های هر بازاریابی و هر نوع کسب و کاری، محتوا است؛ زیرا بدون محتوا هیچ وقت هیچ کسب و کار و روش بازاریابی ای نمی تواند موفق شود. یکی از مهم ترین پلتفرم هایی که اکثر کسب و کار ها حداقل یک حساب در آن دارند، اپلیکیشن اینستاگرام است. به همین دلیل است که تولید محتوا در آن اهمیت زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، در این مقاله در مورد نکات لازم برای استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام توضیح داده شده است.

تولید محتوا چیست؟

استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام

تمامی برند ها و کسب و کار ها از هر نوعی که باشند، برای اهداف بازاریابی به محتوا نیاز دارند. به همین دلیل است که همیشه شغل تولید محتوا بازار کار خوبی دارد.

یک تولید کننده می تواند درباره یک موضوع خاص بنویسد و انواع محتوای متنی تولید کند، ویدیو بسازد، پادکست تولید کند، پست وبلاگ آماده کند، طراحی های گرافیکی انجام دهد و یا هر محتوایی که کاربر با دیدن آن جذبش می شود را تولید کند. محتوا بعد از تولید شدن به شرکت تحویل داده می شود تا منتشر شود.

برند های فعال در اینترنت و اینستاگرام معمولا محتوا های خود را از طریق اینفلوئنسر هایی که در اینستاگرام محبوبیت و میزان قابل توجهی فالوور دارند، به مردم نشان می دهند. به همین علت، اکثر برند ها در کنار استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام باید به فکر همکاری با اینفلوئنسر ها نیز باشند. برخی از برند ها حتی ممکن است که وظیفه تولید محتوا را نیز به اینفلوئنسر اینستاگرامی بسپارند.

اکثر کسانی که امروزه در حوزه تولید محتوا مشغول به کار هستند، در یک حوزه خاص تخصص دارند. برای مثال برخی از افراد ممکن است در تجارت الکترونیک تخصص داشته باشند و برخی دیگر نیز در ساخت جلوه های گرافیکی و عکاسی فعالیت کنند. اکثر برند ها برای استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام معمولا به دنبال افرادی می روند که به طور آزاد با یک تیم کوچک کار می کنند. همکاری با این دست از تیم ها معمولا بسیار مقرون به صرفه تر از کار با آژانس های بزرگ تولید محتواست.

چگونه می توانیم یک تولید کننده محتوا در اینستاگرام باشیم؟

چگونه می توانیم یک تولید کننده محتوا در اینستاگرام باشیم

اگر فکر می کنید که به کار تولید محتوا در اینستاگرام علاقه دارید و دوست دارید که یک تولید کننده محتوای حرفه ای باشید، رعایت کردن نکات زیر به شما کمک می کند تا سریع تر به هدف خود برسید:

1. روی یک حوزه خاص متمرکز شوید.

برای استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام بهتر است که تمام تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارید. بهترین موضوع می تواند علاقه شما یا رشته ای باشد که در آن اطلاعات زیادی دارید. فقط دقت داشته باشید که پایبند بودن به موضوع بسیار مهم است؛ زیرا بعد ها برای استخدام در یک شرکت و یا کار با یک تیم باید بتوانید ثابت کنید که برای مدتی در یک حوزه مشغول به تولید محتوا بوده اید و در آن زمینه تخصص کافی را دارید. چنین کاری می تواند به داشتن موقعیت بهتر در یک تیم یا شرکت به شما کمک کند.

در مرحله بعدی برای استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام لازم است که یک وب سایت یا یک وبلاگ ایجاد کنید تا فالوور های اینستاگرام شما بتوانند برای دیدن کار های اصلی شما به آن مراجعه کنند. داشتن یک مکان مناسب تر و بهتر که بتوانید در آن کار خود را به نمایش بگذارید ضروری است؛ زیرا نباید تنها به اینستاگرام تکیه کنید.

2. یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام داشته باشید.

مهم ترین موضوع در استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام این است که یک حساب تجاری اینستاگرام به جای یک حساب شخصی داشته باشید؛ زیرا این موضوع اهمیت زیادی در موفقیت شما خواهد داشت. داشتن یک حساب تجاری به شما کمک می کند تا بهتر سرنخ تولید کنید و یا به دست بیاورید. در حساب نوع تجاری، شما به ویژگی ها و قابلیت های اضافی ای دسترسی خواهید داشت که شما را در این امر راهنمایی خواهد کرد.

یک حساب تجاری به شما این امکان را می دهد که به ابزار های تجزیه و تحلیل اینستاگرام دسترسی داشته باشید تا به کمک آن ها بتوانید بهتر فالوور های خود را بشناسید. با استفاده از داده های ارائه شده توسط این ابزار ها می توانید تصمیم های بهتری برای تولید محتوا بگیرید و یا حتی پست هایی را که برای انتشار آماده کرده اید در زمان بهتر نشر دهید. با استفاده از حساب تجاری شما حتی می توانید عملکرد پست خود را نیز بسنجید.

یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام داشته باشید.

3. به بخش بیوگرافی اینستاگرام خود دقت داشته باشید.

قبل از استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام، یکی از نکاتی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، بخش بیوگرافی اینستاگرام شماست. درست است که بیوگرافی اینستاگرام تنها اجازه می دهد که 150 کاراکتر در آن قرار دهید، اما همین می تواند بسیار مفید باشد؛ زیرا اولین برداشت بازدید کنندگان از حساب شما معمولا توسط بیوگرافی صورت می گیرد.

بیوگرافی ای که انتخاب می کنید باید به خوبی شما را معرفی کند و آنچه را که مردم انتظار دارند در محتوای شما پیدا کنند، به آن ها توضیح دهد. همچنین دقت داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی نیز در بیوگرافی بسیار مهم است. بهترین کلمات کلیدی برای بیوگرافی اینستاگرام همان کلمات کلیدی ای هستند که شما در سایت خود برای سئو استفاده می کنید.

در آخرین مورد نیز باید گفت که حتما یک لینک مرتبط با کسب و کار مانند سایت خود را در بیو قرار دهید. این قسمت تنها بخش در اینستاگرام است که شما حق دارید در آن لینک قرار دهید؛ زیرا قرار دادن لینک می تواند به رشد کسب و کار شما کمک زیادی کند. البته اگر بیش از 10 دنبال کننده داشته باشید، قابلیت link sticker برای شما آزاد می شود که می توانید در استوری های خود لینک قرار دهید.

جمع بندی

هیچ کسب و کار یا کمپین بازاریابی ای نمی تواند بدون محتوا نتیجه ای داشته باشد و پیشرفت کند. به همین دلیل است که تولید محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بازار کار این حوزه نیز بسیار پر تقاضا است. تولید محتوا برای هر پلتفرم و کانالی متفاوت است و باید اصول تولید محتوا در آن پلتفرم رعایت شوند. یکی از کانال های بازاریابی که تولید محتوا در آن اهمیت زیادی دارد، اینستاگرام است. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر با استخدام تولید محتوا دورکاری اینستاگرام، در این مقاله در مورد تولید محتوا در اینستاگرام و نکات مرتبط با آن توضیح دادیم.

نظرات کاربران