استخدام تولید محتوا دورکاری

استخدام تولید محتوا دورکاری

یکی از مشاغلی که در کشور های مختلف در سال های اخیر ایجاد شده است، تولید محتوا دورکاری است. شخصی که قادر به تولید محتوا های مختلف با اهداف متفاوتی مانند معرفی یک محصول جدید، تبلیغ آن و … شکل می گیرد، در واقع فرصت های شغلی بسیاری را برای خود ایجاد کرده است. محتوای تولید شده می تواند به شکل متن، تصویر یا حتی ویدیو باشد. نکته مهم آن که تولید کننده باید اطلاعات کاملی درمورد محتوایی که تولید می کند، داشته باشد.

معمولا برای تولید محتوایی جدید با اطلاعات درست، از منابع مختلف که اغلب به زبان انگلیسی هستند، استفاده می شود؛ در نتیجه یک تولید کننده خوب باید به ترجمه زبان انگلیسی به خوبی مسلط باشد و با زبانی که قصد دارد محتوای خود را به آن تولید کند نیز آشنایی کافی داشته باشد. شما نیز اگر قصد دارید به یک تولید کننده محتوای قوی در زمینه های مختلف تبدیل شوید، لازم است ادامه مطلب را مطالعه فرمایید تا از مهارت های لازم در این زمینه مطلع شوید.

به چه کسی تولید کننده محتوا می گوییم؟

استخدام تولید محتوا دورکاری

برای بررسی نحوه استخدام تولید محتوا دورکاری ، لازم است بدانید تولید کننده محتوا چه کسی است. در واقع یک تولید کننده محتوا از راه دور محتوایی جذاب را برای معرفی یا تبلیغ یک کسب و کار، خدمات، محصول، یک نام تجاری و … تولید می کند. محتوایی که از جانب دور کاران تامین می شود، می تواند به شکل های مختلف مانند متن، تصویر یا حتی ویدیو ارائه شود؛ اما نکته مهم این است که آن محتوا باید بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد و در عین حال اطلاعات کامل و کاربردی را در زمینه مورد نظر به مخاطب ارائه دهد.

از آنجایی که محتوا ممکن است برای آموزش استفاده از یک محصول، ایجاد تعامل میان فروشنده و خریدار و سایر موارد این چنینی استفاده شود، لازم است به زبان ساده نوشته شود و کاملا قابل فهم باشد. در نتیجه تولید کننده محتوا شخصی است که می تواند یک موضوع را به محتوایی جذاب، سرگرم کننده و در عین حال کاربردی و به زبان ساده تبدیل کند.

وظایف تولید کننده محتوا از راه دور

وظایف تولید کننده محتوا از راه دور

از آنجایی که امروزه شبکه های اجتماعی در بازاریابی حرف اول را می زند، استخدام تولید محتوا دورکاری به شغلی بسیار مهم در شرکت های بزرگ و کوچک تبدیل شده است. ما در ادامه مطلب وظایف این شغل مهم را برایتان بر می شماریم. این وظایف عبارت اند از:

  • تحقیق و نگارش مطالب

قسمت بزرگی از شغل تولید محتوا به تحقیق در زمینه های مختلف و نگارش متنی قابل فهم، کاربردی، جذاب و خوانا اختصاص دارد.

به عنوان مثال ممکن است از شما خواسته شود که:

1) درباره یک موضوع تحقیق کنید و با توجه به منابع خارجی و قابل اعتماد، مقاله ای برای وبسایت مورد نظر بنویسید.

2) به صورت روزانه برای رسانه های اجتماعی مختلف تولید محتوا کنید و محتوا های خود را با دنبال کننده ها به اشتراک بگذارید.

3) فیلم هایی که به زبان های دیگر هستند را ترجمه کنید و به صورت زیرنویس برای آن ها تولید محتوای فارسی کنید.

4) کاتالوگ های مختلف، طرز استفاده از محصولات و ترجمه برخی از نکات ژورنال ها را تهیه کنید.

  • تولید محتوای بصری

تصاویر و مطالب محتوا های پرطرفداری هستند که معمولا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. اغلب رسانه های اجتماعی که چنین محتوا هایی را تولید می کنند، در میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. تولید کننده ای که قصد تولید محتوای بصری دارد، لازم است به نرم افزار های طراحی و گرافیک عکس مانند فتوشاپ و … به خوبی مسلط باشد. تولیدکنندگان محتوای بصری معمولا حقوق بالا تری نسبت به تولید محتوای متنی دریافت می کنند. اما به طور کلی میزان مبلغ دریافتی به شرکتی که با او همکاری می کنید و توافق طرفین بستگی دارد.

  • تولید محتوای ویدیویی

وب سایت هایی که برای انتشار ویدیو های مختلف ساخته شده اند، مانند یوتیوب، طرفداران و دنبال کننده های بسیار زیادی دارند. یوتیوب به عنوان دومین رسانه معروف و کاربردی در جهان شناخته شده است، ۲ میلیارد کاربر دارد و روزانه حدود ۱ میلیارد ساعت محتوا در آن منتشر می شود. به همین دلیل در رسانه های دیگر مانند اینستاگرام نیز قابلیت Reels و IGTV افزوده شد تا تولید کنندگان محتوا بتوانند از محتوا های ویدیویی بیشتری در پنل کاربری خود بهره ببرند و آن ها را با دنبال کننده هایشان به اشتراک بگذارند. در نتیجه از میان انواع محتوا های گوناگون تولید کننده های محتوای ویدیویی طرفداران بیشتری پیدا کردند و استخدام تولید محتوا دورکاری برای ساختن ویدیو نیز افزایش یافت.

جمع بندی

استخدام تولید محتوا دورکاری روز به روز در حال افزایش است؛ زیرا محتوای خوب، جذاب و کاربردی کلید موفقیت و تعامل درست میان تولید کننده یک محصول یا خدمات با مشتریان است. اگر شما نیز قصد دارید از این فرصت شغلی استفاده کنید و به یک تولید کننده محتوا دورکاری تبدیل شوید ما در این مقاله تمام نکات مربوط به آن را بررسی نمودیم. همیشه به خاطر داشته باشید که تجربه بخش بسیار مهمی در این کار است. مطمئنا اولین متن شما با متن یک سال بعد از آن بسیار متفاوت خواهد بود؛ بنابراین با صبر و حوصله به راه خود ادامه دهید.

نظرات کاربران