استراتژی های لینک سازی داخلی

معرفی 9 مورد از استراتژی های لینک سازی داخلی

بسیاری از مردم فرآیند های لینک سازی را بسیار دشوار می دانند و به کار های دشوار و عجیب و غریب دست می زنند؛ اما این کار بسیار ساده است. درواقع اگر محتوای خوبی دارید، لینک سازی آسان تر می شود و می تواند به ایجاد ترافیک در سایت و افزایش رتبه بندی سئو سایت در موتور های جست و جوگر کمک کند. لازم است بدانید که لینک های خروجی و ورودی با یکدیگر تفاوت دارند. لینک های خروجی، بازدیدکنندگان را از سایت شما به سایت های دیگر ارجاع می دهد و لینک های ورودی از سایت های دیگر آن ها را به صفحه می رسانند که این کار مزایای بسیاری را برای سایت شما به همراه دارد. به همین دلیل است که در ادامه مطلب قصد داریم چندین استراتژی لینک سازی داخلی را برای شما عزیزان معرفی و بررسی کنیم‌.

1) محتوای با کیفیت

تولید محتوا کاربردی و با کیفیت یکی از راه های بی نظیر برای افزایش لینک داخلی است. این کار یک راه کاملاً طبیعی و واقعی برای جذب مخاطب خوب شناخته شده است. مطالبی که به اشتراک می گذارید، لازم است با صنعت اصلی سایت مرتبط باشد تا مخاطب را جذب کند. کاربرد محتوای تولیدی شما باید آن قدر گسترده و مفید باشد که مخاطب چاره ای جز خواندن آن و حتی قرار دادن لینک در سایتش برای تکمیل مطالب خودش نداشته باشد.

2) لینک دهی به وبلاگ های دیگر

استراتژی های لینک سازی داخلی

وبلاگ نویسی درواقع یک فضای اجتماعی متشکل از تعداد بسیار زیادی انسان است. از آن جایی که شما قادر به قرار دادن تمام مطالب در وبسایت خود نیستید، چه بهتر که از لینک های دیگر استفاده کنید تا مخاطبان از مطالب گسترده تری استفاده کنند و تعامل شما نیز افزایش پیدا کند. همچنین با این کار لطف صاحبان وبلاگ های دیگر نیز شامل حال شما شده و به احتمال زیاد به مطالب شما نیز از وبسایت خودشان، لینک خواهند داد. ایجاد تعامل یک کلمه کلیدی و بسیار مهم در این زمینه است.

3) استفاده از پست مهمان

یک پست مهمان بنویسید و آن را در وبلاگ های دیگر انتشار دهید. اگر صاحب وبسایتی این درخواست شما را قبول کرد، لازم است یک لینک ورودی به وبسایت شما نیز بدهد تا با این کار، مخاطبین شما گسترش پیدا کنند و افراد بیشتری از وبسایتتان بازدید کنند. در نهایت نیز با یک ترافیک گسترده و افزایش رتبه در جست و جوگر ها رو به رو شوید.

4) جک خبری بنویسید

هنگامی که خبری جذاب و سرگرم کننده به تازگی منتشر می شود، شما باید اولین نفری باشید که درباره آن نظر می دهد و خبر را به طور دقیق بررسی می کند. در این شرایط علاوه بر جذب مخاطب بالا، سایر سایت ها نیز به صفحه شما لینک داده و به دیده شدنتان کمک خواهند کرد. در این کار باید خلاق باشید. جنبه هایی از خبر را بررسی کنید که به ذهن هر کسی نرسیده و با ساعت ها فکر ممکن است از نزدیکی آن عبور کنند. مردم به دنبال اخبار سرگرم کننده ای هستند که خنده را بر روی لب هایشان قرار دهد و از خواندن آن لذت ببرند.

5) معرفی مشتریان موفق خود

معرفی مشتریان موفق خود

در ادامه بررسی استراتژی های لینک سازی داخلی، لازم به ذکر است که اگر فردی از محصولات یا خدمات شما استفاده کند و به جایگاه خوبی برسد باید در میان مطالب خود آن ها را معرفی کنید تا به طور متقابل، آن ها نیز به وبسایت شما لینک دهند و صفحه را معرفی کنند. تنها مراقب باشید که برترین ها و موفق ترین ها را انتخاب کنید تا شاهد نتیجه خوبی باشید.

6) قرار دادن نتیجه تحقیقات خود اختیار دیگران

اگر سایتی هستید که نظرسنجی یا تحقیقات مختلفی را انجام می دهید، لازم است آن مطالب را برای دیده شدن سایتتان در اختیار دیگران نیز قرار دهید. به سایت های معروف و پربازدید اجازه دسترسی به تحقیقات خود را بدهید تا آن ها نیز به مطالب شما لینک دهند و به سادگی موجب افزایش ترافیک و بازدید کنندگان پیجتان شوند.

7) برگزاری وبینار های کاربردی

اگر مطلبی برای آموزش دارید که از کاربردی بودن آن اطمینان کامل دارید، می توانید تمام اسلاید های پاورپوینت وبینار را به صورت SlideShare در آورید و در یک پست صفحه خود قرار دهید. با این کار لینک دهی به وبینار آسان تر می شود و افراد بیشتری از محتوای آن با خبر خواهند شد تا در صورت لزوم شرکت کنند و دوستان خود را نیز به سایت شما معرفی کنند یا اگر صاحب صفحه ای هستند، برای دسترسی آسان تر، از وبسایت خود به وبسایت شما لینک دهند.

8) تولید محتوای بصری منحصر به فرد

تولید محتوای بصری منحصر به فرد

محتوا های ساده مانند تصاویر معمولی دیگر جذابیت سابق را ندارند؛ اما اگر موارد جدیدی مانند کارتون ها، نمودار ها و غیره را به عنوان محتوا نمایش دهید، یکی از بهترین استراتژی های لینک سازی داخلی را دنبال کنید و مطمئن باشید که به بهترین ها دست پیدا کنید. ممکن است تولید چنین محتوا هایی هزینه بیشتری را نسبت به موارد معمولی به دنبال داشته باشند، اما هنگامی که سر و صدای آن همه جا را پر کرد، دیگر هزینه آن ها چندان اهمیتی نخواهد داشت.

9) تولید محتوای خنده دار

مطالب طنز خیلی ساده در ذهن انسان ماندگار می شوند و مخاطب های فراوانی جذب خواهند کرد. مراقب باشید جوک های بی نمک در صفحه خود انتشار ندهید که دقیقاً کار را برعکس انجام می دهند و موجب دفع مخاطب خواهند شد.

جمع بندی

در نهایت لازم به ذکر است که لینک سازی داخلی کار چندان دشواری نیست. اگر صفحه ای با محتوای منحصر به فرد را ارائه دهید و استراتژی های لینک سازی داخلی که در مطالب بالا ذکر کردیم را دنبال کنید، کاری فوق العاده آسان و لذت بخش خواهد بود.

نظرات کاربران