الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر گوگل، در سال 2013 به دنیای وب و جستجو معرفی شد و از آن روز به بعد، تغییر گسترده ای در نحوه جستجو کردن ربات های موتورهای جستجو و نتایجی که برای جستجو کاربران در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایان می شد،‌ ایجاد کرد. تغییراتی که پس از معرفی و به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل صورت گرفت، به بخش جستجوی محلی گوگل مربوط می شود.

اگر بخواهیم به زبان ساده تغییراتی که الگوریتم کبوتر گوگل در موتور جستجوی گوگل و نحوه جستجو آن ایجاد کرده است را به شما توضیح دهیم، باید بگوییم که پس از به روز رسانی و معرفی این الگوریتم، نحوه رتبه بندی شرکت ها و صفحات وب سایت های محلی در صفحه نتایج جستجو گوگل به طور کلی تغییر کرد.

هنگامی که شرکت گوگل، الگوریتم کبوتر گوگل را به دنیا معرفی کرد، اولین باری بود که شرکت گوگل، الگوریتمی طراحی می کند تا تنها هدف و تمرکزش بر روی نتایجی که به سایت ها و شرکت های محلی مربوط است، قرار داشته باشد. در واقع هنگامی که به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل صورت گرفت، تمامی الگوریتم هایی که شرکت گوگل قبل از آن معرفی و به روز رسانی کرده بود، تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند و تمرکز بر روی نتایج محلی افزایش یافت.

مدت ها قبل از سال 2013، گوگل در تلاش بود که در نتایجی که در صفحه نتایج جستجو گوگل یا SERP، برای کاربرانش ظاهر می شود، نتایج جستجوی محلی نیز نقشی داشته باشند. سپس گوگل در سال 2013 با به روز رسانی و معرفی الگوریتم کبوتر گوگل، موفق شد برای اولین بار نتایج جستجوی محلی و نتایج وب را در کنار هم قرار دهد.

الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم کبوتر گوگل

هدفی که پشت به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل وجود داشت، بالا بردن رتبه سایت ها و شرکت های محلی در صفحه نتایج جستجو گوگل بود. در واقع هنگامی که شما کلمه کلیدی خاصی یا عبارت خاصی را جستجو می کنید، متناسب با مکان و محل آدرس IP شما، گوگل سایت های محلی را در رتبه بالاتری نسب به بقیه سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل به شما نشان می دهد. به این ترتیب، ممکن است هنگامی که عبارت و کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کنید، نتایج و سایت هایی که در صفحه نتایج جستجو گوگل برای شما نمایان می شود، با نتایج و سایت هایی که برای شخص دیگری که آدرس IP او متفاوت است، تفاوت داشته باشد. حتی اگر آن شخص دوم، دقیقا همان عبارت یا کلمه کلیدی را جستجو کرده باشد.

یکی دیگر از تغییراتی که این الگوریتم بر روی رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل و به طور کلی بر سیستم جستجو کردن گوگل، انجام داد، این بود که ربات های گوگل درک قوی تری نسبت به غلط های املایی پیدا کردند. در واقع هنگامی که گوگل به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل را انجام داد، اکثر غلط های املایی که واضح بود اشتباهی از طرف کاربر در تایپ کردن صورت گرفته، تصحیح می شد و ربات های موتور جستجوگر گوگل، کلمه کلیدی یا عبارتی که کاربر قصد جستجوی آن را داشت اما به اشتباه کلمه کلیدی یا عبارت دیگری را تایپ کرده بود را متوجه می شدند. البته این مسئله تنها در شرایطی اتفاق می افتد که کلمه کلیدی یا عبارتی که به اشتباه وارد کرده اید، با عبارت اصلی تفاوت چندانی نداشته باشد.

مزیت های الگوریتم کبوتر گوگل

مزیت های الگوریتم کبوتر گوگل

پس از آن که گوگل به روز رسانی و آپدیت الگوریتم کبوتر گوگل را انجام داد، نتایجی که در صفحه نتایج جستجو گوگل برای کاربران ظاهر شد، به آن چیزی که کاربران به دنبالش بودند، نزدیک تر شد. در واقع گوگل با معرفی این الگوریتم، نتایج جستجو ها و کیفیت و دقت ربات های جستجو را بیشتر کرد و تجربه بهتری برای کاربران هنگام جستجو، رقم زد. همانطور که همیشه بیان کردیم، الویت گوگل در معرفی الگوریتم ها، بهبود تجربه کاربر و توجه به آسایش و نظر کاربران بوده است. سپس با معرفی الگوریتم کبوتر، کاملا اثبات کرد که از همه نظر به این قاعده که کاربر و نظر او اهمیت دارد، پایبند است.

الگوریتم کبوتر گوگل مزایای زیادی را به سیستم جستجو و نتایجی که در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایان می شود، اضافه کرد. در زیر لیستی از مزایای این الگوریتم را برای شما تهیه کرده ایم:

 

  • بهبود ابزارها و نقشه های اندازه گیری گوگل

از آن جا که معرفی الگوریتم کبوتر گوگل به بهبود نتایج جستجو های محلی انجامید، پس گوگل مجبور شد تا ابزارهایی که با آن محل و مکان کاربرانش را از طریق آدرس IP آن ها تخمین می زند را بهبود سازد. در نتیجه گوگل به بهبود و ترمیم ابزارها و نقشه های اندازه گیری خود پرداخت تا نتایجی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل بر اساس مکانی که کاربر از آن، جستجو کرده است، ظاهر شود.

  • افزایش ترافیک و بازدید شرکت ها و سایت های محلی

این الگوریتم باعث شد که سایت ها و شرکت های محلی رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو گوگل به دست آورند. این امر موجب شد تا ترافیک و بازدید سایت ها و شرکت های محلی پس از به روز رسانی و آپدیت الگوریتم کبوتر گوگل، افزایش یابد.

افزایش ترافیک و بازدید شرکت ها و سایت های محلی

  • افزایش ترافیک و بازدید سایت های رستوران ها

همانطور که گفتیم، الگوریتم کبوتر گوگل باعث بهبود نتایج جستجو محلی شد. در نتیجه هنگامی که شما به دنبال رستوران خاصی می گردید، به دلیل به روز رسانی این الگوریتم، رستورانی که به شما نزدیک تر است،‌ رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو گوگل پیدا می کند،‌ در نتیجه تمایل شما به رفتن به سایت آن رستوران و حتی خود آن رستوران بیشتر می شود. به همین دلیل یکی از سایت هایی که از به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل سود زیادی کردند، سایت های رستوران ها بودند.

  • تصحیح غلط های املایی

خیلی از اوقات ممکن است شما از املای کلمه ای به طور کامل آشنا نباشید. قبل از به روز رسانی الگوریتم کبوتر گوگل، شما اگر عبارتی که قصد جستجوی آن را داشتید را به اشتباه تایپ می کردید، نتیجه مربوط به عبارت مورد نظرتان یافت نمی شد. اما پس از به روز رسانی این الگوریتم، اشتباه های تایپی و غلط های املایی تصحیح شد.

نظرات کاربران