اهمیت بازاریابی ویدئویی

نکاتی درباره اهمیت بازاریابی ویدئویی

اگر بازاریابی تولید محتوا را یک امپراطوری در نظر بگیریم، بازاریابی تولید محتوا ویدئویی پادشاه آن خواهد بود. در واقع دست کم گرفتن اهمیت بازاریابی ویدئویی در قرن بیست و یکم بسیار دشوار است آن هم در حالی که رقبای شما از آن نهایت استفاده را می کنند. بیش از 87٪ بازاریابان تولید محتوا از فیلم به عنوان ابزاری برای بازاریابی و جذب مخاطب استفاده می کنند. این رقم بزرگ خود نشان دهنده اهمیت بازاریابی ویدئویی در عصر جدید است.

چرا بازاریابی ویدئویی محبوب است؟

بازاریابی ویدیویی دیگر فقط یک انتخاب نیست در واقع بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی جامع بازاریابی است. اجازه دهید قبل از بررسی دلایل اهمیت بازاریابی ویدئویی اندکی به تاریخچه آن بپردازیم. بد نیست بدانید بازاریابی ویدئویی ابزار جدیدی نیست. از دهه 1940 که اولین تبلیغ ویدیویی در یکی از بازی های یانکی در یک ایستگاه تلویزیونی نیویورک اجرا شد، بازاریابی ویدئویی اهمیت بسیاری در جذب مخاطب پیدا کرد. علاوه بر این ما در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر YouTube بوده ایم. کمتر از یک سال طول کشید تا گوگل متوجه اهمیت بازاریابی ویدئویی در دنیای دیجیتال مارکتینگ شود و YouTube را به قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کند. در آن لحظه بازاریابی ویدیویی به شکلی که امروزه می شناسیم متولد شد.

نکته دیگری که باید در مورد اهمیت بازاریابی ویدئویی در نظر داشته باشید این است که بازاریابی ویدئویی یک رسانه انعطاف پذیر و جذاب با قابلیت اشتراک بالا در اختیار شرکت ها قرار می دهد. با در نظر گرفتن 85٪ مخاطبان اینترنت ایالات متحده که در حال تماشای فیلم آنلاین هستند و نیم میلیارد نفر از مردم جهان در YouTube که هم اکنون در حال مشاهده فیلم هستند، اشتباه بزرگی خواهد بود که از این ابزار استفاده نکنید.

از آنجا که ویدئوها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما شده اند مخاطبان هدف شما انتظار دارند که از آنها استفاده کنید. طبق نتایج نظرسنجی Wyzowl ، 68٪ از افراد ترجیح می دهند با دیدن یک فیلم به جای خواندن یک متن در مورد محصولات و خدمات جدید اطلاعات کسب کنند.

اهمیت بازاریابی ویدئویی

اهمیت بازاریابی ویدئویی

مزایای بازاریابی ویدئویی

با قبول میزان اهمیت بازاریابی ویدئویی، کسب و کار شما می تواند علاوه بر پیشی گرفتن از رقبا و مطابقت با آخرین روندهای جذب مخاطب از مزایای مهم زیر در اجرای استراتژی های مختلف بازاریابی خود نیز بهره مند شود.

  1. افزایش نرخ تبدیل

طبق آمارهای منتشر شده به سادگی با قرار دادن یک فیلم در یک صفحه فرود می توانید نرخ تبدیل سایت خود را تا 80 درصد افزایش دهید. علاوه بر این قرار دادن یک فیلم در یک ایمیل می تواند میزان کلیک را 200 تا 300 درصد افزایش دهد.

مردم انتظار دارند فیلم ها را در سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی شما ببینند. وقتی این کار را انجام دهید احتمال تماشای آنها توسط مخاطب بسیار افزایش می یابد. فیلم های کوتاه و جذاب می توانند مشتری را در کمتر از دو دقیقه به خرید ترغیب کند.

  1. افزایش رتبه در موتورهای جستجو

گوگل تقریبا 15 سال است که به اهمیت بازاریابی ویدئویی پی برده است. به همین دلیل داشتن فیلم در سایت شما می تواند کمک کند تا رتبه ی بالاتری در گوگل کسب کنید. در همین حال فیلم ها به شما کمک می کنند تا 157٪ افزایش میزان بازدید ارگانیک از SERP ها را به دست آورید.

فیلم ها، سلاحی قدرتمند در اختیار یک متخصص سئو است. آنها به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، اما به سایت شما فرصت بیشتری برای جذب مخاطب و بهبود می دهند.

اهمیت بازاریابی ویدئویی

اهمیت بازاریابی ویدئویی

  1. اهمیت بازاریابی ویدئویی در بهبود ارتباط با مشتریان

یکی دیگر از موارد اهمیت بازاریابی ویدئویی این است که فیلم ها به شما کمک می کنند تا ارتباط خود را با مشتریان بهبود بخشید و در مشتریان بالقوه ی خود اعتماد ایجاد کنید. یک فرد عادی وقتی می بیند افراد دیگر مستقیما با آنها صحبت می کنند راحت تر می تواند ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، طبق تحقیقات قطع کردن ویدیو از نظر روانشناختی برای کاربر سخت تر از توقف خواندن یک متن است.

ویدیوها احساسات را بهتر از هر رسانه دیگری به صورت آنلاین انتقال داده و برمی انگیزند. در این قالب از بازاریابی محتوا می توانید از تن صدا، موسیقی و حالات چهره به نفع خود استفاده کنید.

  1. برند سازی

فیلم ها باعث افزایش آگاهی افراد از برند شما می شوند. در واقع این امکان بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های بازاریابی شما است. شما می توانید از یک ویدئو برای روایت داستان کسب و کار خود، ترتیب دادن مصاحبه با کارمندان و به اشتراک گذاشتن تصاویر پشت صحنه استفاده کنید. وقتی نوبت به آگاهی از برند و برندسازی می رسد یک عکس به اندازه ی هزار کلمه ارزش دارد و ارزش فیلم حداقل دو برابر بیشتر است، زیرا شما می توانید با انتشار ویدیوهای مختلف اطلاعات بیشتری از خود و فعالیت های خود به مخاطب بدهید. در واقع این امکان یکی از مهمترین فاکتورهای اهمیت بازاریابی ویدئویی است.

  1. اهمیت بازاریابی ویدئویی در ترغیب مخاطب به واکنش 

دست کم گرفتن محبوبیت YouTube سخت است. مخاطبان بالقوه شما احتمالا از این پلتفرم برای تصمیم گیری در خریدهای خود استفاده می کنند و در واقع YouTube یکی از نشانه های بزرگ اهمیت بازاریابی ویدئویی در کسب و کارهای جدید است. این روزها بازبینی محصولات ویدئویی بسیار محبوب تر از بررسی های متنی آنها است، زیرا بینش صادقانه ای در مورد محصول به مخاطب ارائه می دهند و فرصتی منحصر بفرد برای دیدن نحوه عملکرد آن در زندگی واقعی به بیننده ارائه می کند.

علاوه بر این اگر شما یک فروشگاه آنلاین هستید بد نیست بدانید قرار دادن فیلم محصولات در صفحات سایت خود به خریداران بالقوه کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرند. بیشتر مصرف کنندگان ترجیح می دهند ویدئویی در مورد یک محصول را تماشا کنند تا اینکه در مورد ویژگی های آن مطلبی بخوانند. علاوه بر این 20٪ از مصرف کنندگان ممکن است علاقه خود را به محصول از دست بدهند، اگر محصول را به همراه توضیحات ویدئویی آن عرضه نکنید.

  1. اشتراک گذاری و جذب مخاطب

ویدئوها دارای پتانسیل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف را دارند. ویدیوی های منتشر شده در شبکه های اجتماعی 12٪ اشتراک بیشتری نسبت به متن و تصاویر برای شما به ارمغان می آورند. فیلم های موجود در صفحه فیس بوک نیز میزان مشارکت کاربران را تا 33٪ افزایش می دهد. به این ترتیب شما به سادگی می توانید با استفاده از کلمه “ویدیو” در قسمت موضوع میزان باز شدن ایمیل های تبلیغاتی خود را را تا 13٪ افزایش دهید.

  1. بازگشت سرمایه بهتر

شاید بتوان گفت بازگشت سرمایه یکی از جالب ترین نکات در لیست بررسی اهمیت بازاریابی ویدئویی است. طبق آخرین نظرسنجی ها  89٪ از بازاریابان می گویند که بازاریابی ویدئویی بازده خوبی از سرمایه آنها است. با مقدار پولی که هر کسب و کاری برای بازاریابی هزینه می کند، شما می توانید بیش از 90٪ بازگشت سرمایه را با جذب چند برابری مخاطب تجربه کنید.

مقالات مرتبط:

۸ نکته برای بهبود سئو ویدیو در سایت

ویدیو مارکتینگ : مزایا، چالش‌ها و بهترین روش برای یک کمپین موفق

۶ تاکتیک برای تولید محتوای یوتیوب

نظرات کاربران