تاثیر انکر تکست در سئو

تاثیر انکر تکست در سئو چیست؟

سئو یک موضوع و مفهوم کاملا پیچیده است که از هزاران بخش جزئی تشکیل شده است. یکی از بخش هایی که تشکیل دهنده سئو سایت است، انکر تکست می باشد. به متنی که روی آن کلیک می کنید تا از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگری منتقل شوید، انکر گفته می شود. در واقع،‌ اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که تاثیر انکر تکست در سئو چیست، باید بگوییم که انکر تکست به معنای واقعی کلمه دو آدرس مختلف در اینترنت را به هم متصل می کند.

با وجود این که در تعریف انکر تکست گفتیم که انکر تکست مسئولیت پیوند زدن به صفحات مختلف وب را دارد، اما انکر تکست ها می توانند حتی فایل ها و اسنادی مثل PDF دانلود کنند. به همین دلیل وقتی در وب سایتی قرار دارید که به آن اعتماد ندارید، نباید بر روی انکر تکست های آن وب سایت کلیک کنید. زیرا ممکن است فایل هایی که حاوی ویروس هستند دانلود شده و وارد کامپیوتر شخصی شما شوند. ما در این مقاله قصد داریم تاثیر انکر تکست در سئو را بررسی کنیم.

انکر تکست ها و بک لینک ها

  • Nofollow

انکر تکست Nofollow به گوگل می گوید که هنگام تعیین ارزش سئو برای هریک از صفحات، بک لینک ها را در نظر نگیرد. از ابتدای مارس 2020، گوگل شروع به استفاده از لینک های Nofollow کرد تا بهتر بتواند جایگاه وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل را تعیین کند.

  • Sponsored

تاثیر انکر تکست در سئو

انکر تکست های Sponsored یا اسپانسر شده، به گوگل اعلام می کند که این لینک از طریق توافق نامه هایی بین شما و یک ناشر به دست آمده است.

  • UGC

محتوای تولید شده به وسیله کاربر یا UGC، نوع دیگری از انکر تکست ها است که به گوگل می گوید که لینک و کل محتوا به وسیله کاربران در این صفحه قرار داده شده است.

  • Follow

انکر تکست های Follow به گوگل می گوید که از نظر سئو، ارزش صفحه ای که به آن پیوند می دهید را لحاظ کند و به آن اعتبار بدهد. در نتیجه، انکر تکست های Follow در رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل تاثیر می گذارد.

تاثیر انکر تکست در سئو

تاثیر انکر تکست در سئو

اگر بخواهیم تاثیر انکر تکست در سئو را بررسی کنیم، در ابتدا باید به این مسئله اشاره کنیم که انکر تکست ها به گوگل می گویند که یک صفحه وب در رابطه با چیست. در نتیجه، زمانی که گوگل به کمک انکر تکست ها با موضوع صفحه وب سایت شما آشنا شد، بهتر می تواند آن ها را برای کلمات کلیدی مناسب در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه بندی کند.

طبق گفته شرکت گوگل، انکر تکست ها خیلی بهتر از ابرداده های صفحات وب سایت ها می توانند در رابطه با موضوع سایت توضیح دهند. همچنین، انکر تکست ها به الگوریتم گوگل کمک می کند تا محتوایی را که نمی تواند نسخه ای در اینترنت برای فهرست بندی آن پیدا کند، را بخزد. اگر بخواهیم مثالی از این محتواها بزنیم می توانیم به تصاویر، برنامه ها، نرم افزارها، پایگاه های داده و اسناد اشاره کنیم.

تاریخچه انکر تکست در سئو

قبل از سال 2012، بازاریابان از کلمات کلیدی تطبیقی زیادی برای دستکاری و فریب دادن الگوریتم گوگل استفاده می کردند تا رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بالا ببرند. خیلی از اوقات، مردم برای بهبود سئوی وب سایت خود و قرار گرفتن در رتبه های اولیه صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، کلمات کلیدی زیادی را در یک پیوند قرار می دادند. حتی بعضی مواقع، کلمات کلیدی را در متن سفید پاین صفحات وب می گذاشتند.

در واقع، در آن زمان ها شما اگر از انکر تکست های غنی از کلمات کلیدی برای اشاره به سایت خود استفاده می کردید، می توانستید در کلمه کلیدی استفاده شده در رتبه اول صفحه نتایج موتور جستجو گوگل قرار بگیرید. حتی اگر سایت شما اصلا به موضوعی که انکر تکست شما در رابطه با آن است، ارتباطی نداشته باشد.

در نهایت گوگل از این روش های فریبکارانه برای بهبود سئو سایت مطلع شد و الگوریتمی تحت عنوان «الگوریتم پنگوئن» را ارائه داد. یکی از کارهایی که این الگوریتم انجام می داد این بود که متن انکر تکست هرزنامه را شناسایی می کرد و وب سایت هایی که از این ترفند استفاده می کردند را جریمه می کرد. به گفته گوگل، 3.1 درصد از وب سایت ها تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفتند.

چه تعداد انکر تکست دقیقا مطابق کلمه کلیدی، فریبکاری محسوب می شود؟

چه تعداد انکر تکست دقیقا مطابق کلمه کلیدی، فریبکاری محسوب می شود؟

برای این سوال، مثل دیگر قوانین سئو یک پاسخ دقیق و کامل وجود ندارد. تنها مسئله ای که در سئو اهمیت دارد این است که انکر تکستی که استفاده می کنید آسیبی به تجربه کاربر از وب سایت شما وارد نکند و کاربر بتواند متوجه شود که موضوع کلی صفحه ای که از آن بازدید می کند، چیست.

بهترین شیوه های سئو و تاثیر انکر تکست در سئو

بهترین تاثیر انکر تکست در سئو را زمانی می توانید مشاهده کنید که انکر تکست های شما کیفیت خوبی داشته باشند. در زیر لیستی از ویژگی هایی تهیه کرده ایم که کیفیت انکر تکست شما را بالا می برد.

  • مختصر
  • مربوط به صفحه پیوند داده شده
  • چگالی کم کلمه کلیدی
  • خیلی عمومی نباشد

مسئله دیگری که باید به آن دقت کنید این است که شما معمولا هیچ کنترلی بر روی انکر تکست هایی که وب سایت های دیگر برای پیوند دادن به محتوای خود از آن استفاده می کنند، ندارید. در نتیجه، این شیوه ها بیشتر برای ایجاد بهترین انکر تکست ها در وب سایت خودتان است.

نظرات کاربران