انکر تکست چیست

انکر تکست چیست ؟

طبیعتا با مفهوم سئو به طور کلی آشنا هستید. سئو مفهومی است که متناسب با آن، سایت ها به وسیله موتورهای جستجوگر، رتبه بندی شده و متناسب با سئو آن ها، بازدید و ترافیکشان تغییر می کند. بدیهی است که سیستمی که مسئولیت رتبه بندی سایت ها را به عهده دارد، سیستمی پیشرفته و پیچیده و دارای اجزای بسیاری است. یکی از اجزایی که سئو را تشکیل داده است، انکر تکست است. به دلیل اهمیت مفهوم سئو در افزایش بازدید و ترافیک و بالا بردن سوددهی سایتتان، بهتر است که به طور کامل متوجه شوید که انکر تکست چیست .

انکر تکست بخشی از سئو سایت محسوب می شود که مسئولیت انتقال کاربر و هدایت او از لینکی به لینک دیگری را بر عهده دارد. به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم که انکر تکست چیست ، باید بگوییم که انکر تست به معنای متصل کردن دو مکان مختلف در اینترنت است.

درست است که وظیفه انکر تکست ها انتقال از لینک یا سایت به لینک یا سایت دیگری است و تنها کاری که می کنند این است که کاربر را به سایت جدیدی هدایت می نمایند، اما علاوه بر هدایت کاربر همچنین ممکن است پس از کلیک برروی انکر تکست ها، فایل خاصی برای شما دانلود و بارگیری شود. پس بسیار مهم است که بدانید انکر تکست ها چیست و این که آیا انکر تکست هایی که در سایت ها با آن روبه رو می شوید،‌ قابل اعتماد هستند یا خیر. چون اگر روی انکر تکستی کلیک کنید و این انکر تکست فایل مخربی را برای شما دانلود کند، ممکن است به سیستم شما ضربه وارد شود.

در واقع انکر تکست، یک متن به شمار می آید که میان محتواهای متنی صفحات سایت ها قرار می گیرد و روی انکر تکست ها، بک لینک ها و پیوندهایی با قابلیت کلیک روی آن ایجاد شده است. شاید پیش خود فکر کنید که چه زمانی باید از انکر تکست ها استفاده کرد. هرگاه که می خواهید بخشی از محتوای سایت خود را به منبع دیگری که ممکن است این منبع آدرس اینترنتی یا فایل PDF یا هر رسانه دیگری باشد، پیوند دهید، سپس باید از انکر تکست استفاده کنید.

 

انواع انکر تکست چیست ؟

انکر تکست چیست

همان طور که در بخش توضیح انکر تکست چیست، بیان کردیم، منبعی که یک انکر تکست شما را به آن هدایت می کند هم ممکن است سایت دیگری باشد و هم ممکن است که فایل PDF یا حتی آهنگ یا هر نوع فایل دیگری باشد. پس بدیهی است که انکر تکست ها نیز از پیچیدگی های خاص خود برخوردارند و انواع مختلفی دارند. در ادامه شما را با انواع مختلف انکر تکست ها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

  • انکر تکست کاملا یکسان

از نام این نوع انکر تکست، تعریف آن نیز کاملا مشهود است. اگر منبعی که شما می خواهید به آن پیوند بدهید با نام انکر تکست شما یکسان باشد، شما از این نوع انکر تکست استفاده کرده اید. به طور مثال فرض کنید که می خواهید کاربر را به دانلود فایل PDF ای با نام «ریاضیات» هدایت نمایید. سپس در متن خود از انکر تکستی با عنوان «ریاضیات» استفاده می کنید و این عنوان را به لینک دانلود فایل PDF پیوند می دهید.

  • انکر تکست با تطابق جزئی

تعریف انکر تکست با تطابق جزئی شباهت زیادی با تعریف نوع اول انکر تکست ها، یعنی انکر تکست کاملا یکسان دارد. در انکر تکست با تطابق جزئی، کلمات کلیدی مرتبط با پیوندی که کاربر به آن هدایت می شود، در انکر تکست قرار گرفته اند تا زمانی که کاربر انکر تکست را می بیند، به طور کلی با محیط لینکی که قرار است واردش شود یا فایلی که قرار است بارگیری کند، آشنا می شود.

  • انکر تکست به صورت یک عبارت

در این نوع انکر تکست، شما از یک عبارت برای انکر تکست خود و هدایت کردن کاربران و اتصال آن ها به لینک های دیگر،‌ استفاده می کنید. انکر تکست به صورت یک عبارت معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که صاحبان سایت و متخصصان تولید محتوا بخواهند در کنار کلمات کلیدی که از نظر موتور جستجوی گوگل نیز فهرست بندی شده اند، کلمات جدیدی را به فهرست بندی ها و ایندکس های گوگل وارد کنند و در واقع کلمات کلیدی جدیدی را مورد استفاده قرار دهند. در این صورت نویسندگان تولید محتوا و متخصصان سئو، با استفاده از انکر تکست به صورت یک عبارت، کلمات کلیدی جدید را در کنار کلمات کلیدی گذشته قرار می دهند.

انکر تکست به صورت یک عبارت

  • انکر تکست با نام شرکت

انکر تکست با نام شرکت تنها به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد که شرکت و برند شما را در دنیای اینترنت به کاربران معرفی کند. برای استفاده از این انکر تکست تنها کافی است که در کنار محصولی که در محتوایتان راجع به آن صحبت می کنید، نامی از شرکت خود بیاورید. سپس می توانید هم به لینک محصول مخاطب را منتقل کنید و هم می توانید به سایت اصلی شرکت مخاطب را هدایت نمایید.

  • انکر تکست برهنه

ضعیف ترین نوع در بین انکر تکست ها، انکر تکست برهنه است. این نوع انکر تکست به دلیل نمای بدی که در میان محتوای سایتتان ایجاد می کند و معمولا چندان مورد پسند کاربران قرار نمی گیرد، چندان مورد استفاده واقع نمی شود.

انکر تکست برهنه به انکر تکست هایی گفته می شود که به جای استفاده از متن و سپس پیوند سازی و بک لینک سازی روی آن متن، تنها همان لینک یا URL صفحه ای که می خواهند کاربر را به آن هدایت دهند، را درون محتوای خود قرار می دهند. به طور مثال شما می خواهید کاربران خود را به سایت اینستاگرام انتقال دهید. در روش انکر تکست برهنه شما به جای آن که روی کلمه «اینستاگرام» پیوند بزنید، درون محتوای خود لینک www.instagram.com را قرار داده و سپس مخاطب با کلیک بر روی این لینک به صفحه مورد نظر منتقل می شود. بدیهی است که اگر تعداد زیادی از انکر تکست های برهنه استفاده کنید، کیفیت محتواهای سایتتان پایین می آید.

  • انکر تکست عمومی

انکر تکست عمومی

انکر تکست عمومی در واقع یکی از ساده ترین انواع انکر تکست ها محسوب می شود و خلاقیت کمتری برای ایجاد این نوع از انکر تکست ها مورد نیاز است. در ساختن این نوع انکر تکست ها شما تنها با نوشتن عبارت هایی مثل «این جا را کلیک کنید» یا «بیشتر بخوانید»، مخاطب را به ورود به لینک جدید تشویق کرده و مخاطب با کلیک کردن بر روی این عبارات، به صفحه جدید منتقل می شود.

نظرات کاربران