تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا فیسبوک !؟

تا همین اواخر بسیاری از صاحبان کسب و کار نمی توانستند از میان تبلیغات در گوگل و فیسبوک یکی را انتخاب کنند. رسانه های فناوری رقابت طولانی مدت و خصمانه این دو پلتفرم را به نمایش می گذاشتند و تصمیم گیری صاحبان مشاغل را در این زمینه سخت تر و سخت تر می کردند. همه آن ها دچار دوگانگی می شدند و نمی توانستند تشخیص دهند که کدام پلتفرم برایشان مناسب تر است؛ خصوصا کسانی که تازه وارد حوزه تبلیغات آنلاین شده بودند. اما امروزه بیشتر کسب و کار ها با در نظر گرفتن نقاط قوت تبلیغات در گوگل و فیسبوک از هر دوی آن ها بهره می برند تا بهتر و بیشتر دیده شوند. همچنین استراتژی هایی را به کار می گیرند که با عملکرد هر دو پلتفرم سازگاری دارد. در این مقاله قصد داریم درمورد این دو پلتفرم توضیح دهیم و نقاط قوتشان را برشماریم.

 تبلیغات در گوگل با تبلیغات در فیسوبک چه تفاوت هایی دارد؟

برای مقایسه هرچه بهتر این دو ابتدا به بررسی تفاوت هایشان می پردازیم.

  • تبلیغات در گوگل

بزرگ ترین و محبوب ترین پلتفرم تبلیغاتی جهان تبلیغات گوگل است که به دلیل گستردگی، آن را با عبارت «جست و جوی پولی» هم معنا دانسته اند. امروزه این دو اصطلاح به جای یکدیگر نیز به کار می روند. تبلیغات در گوگل با هدف گذاری کلمات کلیدی و استفاده از تبلیغات متنی صورت می گیرد.  کلمات کلیدی کلمات و عبارات خاصی هستند که در جملاتی که کاربران گوگل جست و جو می کنند، گنجانده شده اند. آن دسته از صاحبان کسب و کار که از گوگل استفاده می کنند، امید دارند که تبلیغات آن ها در خلال نتایج جست و جوی کاربران نمایش داده شود. تبلیغاتی که بر کلمات کلیدی متمرکز هستند، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک نامیده می شوند؛ زیرا تبلیغ کننده با هر بار کلیک کاربر باید مبلغ مشخصی را پرداخت کند.

تبلیغات در گوگل

  • تبلیغات در فیسبوک

اکنون که با تبلیغات در گوگل آشنا شدید، لازم است برای مقایسه بهتر میان این دو، تبلیغات در فیسبوک را نیز توضیح دهیم. به این مورد، عمل تبلیغات در شبکه های اجتماعی می گویند. فیسبوک در حقیقت در میان شبکه های اجتماعی بیشترین تعداد کاربر فعال ماهانه (MAU) را دارد و همین امر آن را به عنصری بسیار رقابتی و سودآور در استراتژی های تبلیغات مشاغل بدل کرده است.

تنها شباهتی که میان تبلیغات در گوگل و فیسبوک به چشم می خورد این است که کسانی که از این دو پلتفرم استفاده می کنند تجارت خود را از طریق اینترنت در معرض دید دیگران قرار می دهند.

درمورد تفاوت این دو روش می توانیم بگوییم که در جست و جوی پولی هدف پیدا کردن مشتری های جدید به وسیله کلمات کلیدی است؛ در حالی که تبلیغات در فیسبوک به کاربران کمک می کند تا کسب و کار ها را بر اساس علاقه مندی های خود بیایند. به عبارت ساده تر تبلیغات در گوگل به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را بیابید؛ اما فیسبوک به مشتریان جدید کمک می کند تا شما را پیدا کنند.

نقاط قوت تبلیغات در گوگل

نقاط قوت تبلیغات در گوگل

همان طور که می دانید گوگل محبوب ترین و پر کاربرد ترین موتور جست و جوی جهان و در تبلیغات آنلاین کاملا پیشرو است. روزانه بیش از 3.5 میلیارد جست و جو در گوگل انجام می شود. این مقدار اعجاب انگیز به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا به مشتریان بالقوه بی سابقه و کاربرانی که فعالانه به دنبال کالا ها و خدمات می گردند، دسترسی بیابند.

یکی دیگر از فواید بسیار مهم گوگل این است که میان تبلیغ کنندگان عدالت را برقرار می کند؛ از این جهت که باعث نمی شود هر کس که بودجه تبلیغاتی بیشتری در اختیار دارد در رقابت برنده شود. تمرکز اصلی این موتور جست و جو بر کیفیت و کارایی محتوا هاست نه بر مبلغی که برای تولیدشان هزینه شده است.

نقاط قوت تبلیغات در فیسبوک

نقاط قوت تبلیغات در فیسبوک

اگر بخواهیم این دو پلتفرم را از نظر قدمتی که دارند مقایسه کنیم، تبلیغات در فیسبوک خیلی جدید تر است. اما فیسبوک در چندین سال اخیر تلاش کرده تا راه حل های تبلیغاتی خود را بهبود ببخشد و تا حد زیادی هم موفق بوده است. تا اندازه ای که امروزه یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی بسیاری از مشاغل شناخته می شود.

فیسبوک نیز مانند گوگل مخاطبان واقعی بسیار زیادی دارد. بیش از 1.55 میلیارد مخاطب حقیقی و فعال ماهانه از این پلتفرم برای رسیدن به اهداف خود بهره می برند. اما تعداد زیاد این مخاطبان نیست که اهمیت دارد؛ بلکه جزئیات بالقوه ای است که تبلیغ کنندگان با آن ها کاربران فیسبوک را هدف قرار می دهند. افراد مختلف در فیسبوک تمام جنبه های زندگی خود را آن هم به صورت جزئی منتشر می کنند. تمام قرار هایی که با دوستانشان می گذارند، جشن تولد، جشن عروسی، موفقیت های شغلی و … . این افراد به دنبال محتوا هایی می گردند که با ارزش ها، باور ها، علایق و ترجیحاتشان سازگار باشد. در نتیجه برای تبلیغ کنندگان فرصتی فراهم می شود تا تبلیغات خود را متناسب با نیاز های روز طراحی کنند.

جمع بندی

امروزه صاحبان کسب و کار به دنبال روش هایی برای تبلیغ محصولاتشان به صورت آنلاین می گردند. تبلیغات در گوگل یکی از مهم ترین روش هایی است که مخاطبان بالقوه بسیاری را در اختیار تبلیغ کننده قرار می دهد. فیسبوک نیز از آنجایی که با جزئیات زندگی کاربران سروکار دارد، می تواند به آسانی علایق آن ها را شناسایی و بر اساس آن ها کالا ها و محصولاتی را در اختیارشان قرار دهد. به طور خلاصه بخواهیم بگوییم تبلیغات در گوگل برای صاحبان مشاغل مشتری های جدید پیدا می کند؛ در حالی که فیسبوک به مشتریان کمک می کند تا این تبلیغ کنندگان را بیابند. شما نیز بهتر است استراتژی های خود را متناسب با هر دوی این روش ها طراحی کنید؛ زیرا هر کدام فواید منحصر به فرد خود را دارند.

نظرات کاربران