تست ریسپانسیو سایت

تست ریسپانسیو سایت چیست | آشنایی با تست ریسپانسیو سایت

در گذشته کاربران برای این که بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، مجبور بودند کامپیوترهای رو میزی خود را روشن کرده، منتظر بمانند تا اطلاعات بارگذاری شوند و تنها می توانستند اطلاعاتی محدودی را در آن جستجو کنند. اما امروزه برای پیدا کردن بدون محدودیت اطلاعات مورد نظر خود، فقط چند ثانیه نیاز دارید تا به سرعت و با استفاده از دستگاه های مختلف مانند: انواع لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت ها و حتی ساعت های هوشمند، آن را در سایت های مختلف جستجو کنید.

 

تست ریسپانسیو سایت چیست؟

تست ریسپانسیو سایت ، استفاده از وب سایت ها را برای کاربران در انواع دستگاه ها با ابعاد مختلف صفحه نمایش و بدون کاهش قابلیت استفاده، منطبق می سازد. تست ریسپانسیو سایت ، کیفیت متن، عناصر UI و تصاویر سایت را در صورت تغییر اندازه صفحه نمایش و با توجه به ابعاد آن صفحه نمایشگر متناسب می کند.

 تست ریسپانسیو سایت چیست؟

مزایای تست ریسپانسیو سایت چیست؟

تست ریسپانسیو سایت به شما اجازه می دهد تا به طور یکسان؛ محتوا، تصاویر و ویدیوهای موجود در سایت خود را به طور مستقل بر روی انواع دستگاه ها با قدرت های متفاوت و هر ابعادی از صفحه نمایش، ارائه دهید. تست ریسپانسیو سایت مشکل تغییر اندازه اشتباه، بزرگنمایی نامناسب و اسکرول کردن صفحه را برطرف می کند.

این ابزار اجازه می دهد تا توسعه دهندگان بتوانند مجموعه ای از کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت را برای انواع دستگاه ها، سیستم عامل ها و مرورگرها بنویسند.

 

چرا ریسپانسیو سایت مهم است؟

هر روزه به تعداد افرادی که به طور مداوم از گوشی های هوشمند خود برای خرید، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز، سرگرمی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، اضافه می شود. بنابراین، مهم است که سایت مورد استفاده شما با تلفن همراهتان و دستگاه های دیگری که از آن استفاده می کنید، سازگار باشد.

تست ریسپانسیو سایت شامل چک کردن موارد زیر است:

  • آیا همه پیوندها و URL ها، در انواع مرورگرها و دستگاه ها به شکل یکسان نمایش داده می شوند؟
  • آیا وب سایت شما بر روی دستگاه های مختلف، از نظر ظاهری متفاوت است؟
  • آیا تخصیص دینامیکی تغییرات محتوا، پس از تغییر وضوح صفحه نمایش تغییر می کند؟

 

چگونه از تست ریسپانسیو سایت استفاده کنیم؟

2 روش معمول برای تست ریسپانسیو سایت شما وجود دارد، که عبارتند از:

  1. استفاده از مرورگر گوشی هوشمند
  2. استفاده از مرورگر Google Chrome

8 ابزار برتر برای تست ریسپانسیو سایت با استفاده از مرورگر گوشی هوشمند، عبارتند از:

  1. Emulators

Emulators  یا شبیه ساز، یک ابزار است که به شما کمک می کند تا ببینید که چگونه وب سایت شما در مدل های مختلف تلفن همراه، سیستم عامل ها و مرورگرها نمایش داده می شود. برای دریافت داده ها، نیازی به نصب شبیه سازها ندارید.

  1. Responsinator

Responsinator یا پاسخگو ابزاری است که نشان می دهد، سایت شما چگونه در انواع خاصی از دستگاه ها نمایش داده می شود. URL سایت خود را در آن وارد کنید و چند ثانیه صبر کنید تا اطلاعات مربوط به صفحه خود را ببینید. این ابزار نشان دهنده تصویر پرتره و منظره در دستگاه های مختلف است.

  1. Viewport Resizer

ViewPort Resizer یک پسوند برای مرورگرها است که با استفاده از آن می توانید ببینید سایت شما در فرمت های مختلف چگونه به نظر می رسد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که این فرمت را به سایت اضافه کنید. با اضافه کردن این فرمت شما می توانید 47 گزینه مختلف برای اندازه صفحه نمایش اعمال کنید.

  1. Screenfly

ScreenFly یک گزینه عالی برای مشاهده سایت در اندازه های مختلف صفحه نمایش است. شما می توانید بدون هیچ مشکلی به صفحه نمایش سایت خود نگاه کنید. این قابلیت در انواع تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، رایانه ها و تبلت ها، با افزونه های مختلف صفحه نمایش در دسترس است. تنها کافیست URL سایت خود را وارد کنید و از این قابلیت استفاده کنید.

  1. BrowserStack

BrowserStack ابزاری است که توسط بیش از 36،000 کاربر در توییتر، مایکروسافت و MasterCard استفاده می شود. این مرورگر دائما در حال گسترش است و امروزه به شما اجازه می دهد تا سایت خود را در بیش از 2000 مرورگر و انواع گوشی های هوشمند تست کنید.

  1. Responsive design checker

Responsive design checker ابزاری است که انواع ابعاد صفحه نمایش را از کوچکترین تا بزرگترین سایز به کاربر ارائه می دهد و با استفاده از آن می توانید کیفیت طراحی سایت خود را مشاهده کنید. اما تمرکز آن بر روی صفحه نمایش های با ابعاد بزرگ است.

 

  1. Cross Browser Testing

Cross Browser Testing یا تست مرورگر متقابل، یک ابزار چند منظوره است که به شما این امکان را می دهد، تا به طور همزمان سایت خود را برای اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها تست کنید. با استفاده از تست مرورگر متقابل می توانید تصاویر تمام صفحه ایجاد کنید و سپس آن ها را با نسخه های قبلی مقایسه کنید.

  1. Google Resizer

با استفاده از Google Resizer و پس از ورود URL سایت خود می توانید، نمای کلی سایت را با تغییر سایز، در دستگاه های مختلف ببینید.

تست ریسپانسیو سایت

5 مرحله برای تست ریسپانسیو سایت با استفاده از مرورگر Google  Chrome عبارتند از:

  1. سایتی را که می خواهید در مرورگر Google Chrome تست کنید، باز کنید.
  2. برای باز کردن منو، روی صفحه سمت راست کلیک کنید.
  3. سپس منو را باز کرده و روی « Inspect » کلیک کنید.
  4. سپس بر روی ” Toggle device toolbar” کلیک کنید.
  5. در انتها با طی مراحل بالا شما می توانید ببینید، که آیا سایت شما با انواع دستگاه ها سازگار است یا خیر.

 

به طور کلی می توان گفت که تست ریسپانسیو سایت ، طراحی است که امروزه به طور کامل نیازهای کاربران را برآورده می کند و بدون هیچ گونه مشکلی در انواع دستگاه ها و مرورگرها نمایش داده می شود. این طرح به صورت خودکار با اندازه های مختلف صفحه نمایشگر و قابلیت های مختلف انواع دستگاه ها سازگار می شود.

نظرات کاربران