تفاوت alt و tittle در تصاویر

تفاوت alt و tittle در تصاویر چیست؟

امروزه تصاویر بخش جدا نشدنی از دنیای وب هستند. تصاویر در سایت ها با هدف های مختلفی از جمله سرگرمی کاربران، نشان دادن یک محصول و یا تبلیغ خدمات مختلف از آن ها استفاده می شود. پس اهمیت دارد که آن ها هم در هنگام بهینه سازی سایت مورد توجه واقع شوند. زیرا موتور های جست و جو قسمت متن جایگزین و عنوان تصویر شما را برای سنجش کیفیت سایت در نظر می گیرند. همچنین می توان گفت هر چه در این زمینه بهتر عمل کرده باشید امتیاز بهتری از سوی موتور جست و جو دریافت خواهید کرد. کاربران نیز در صورت بهینه بودن این قسمت می توانند راحت تر از سایت استفاده کنند. خوشبختانه وردپرس به صورت پیش فرض مواردی را برای بهینه سازی قرار داده تا شما از آن ها استفاده کنید. برای تفاوت alt و tittle در تصاویر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

متن جایگزین

تفاوت alt و tittle در تصاویر و فواید استفاده از آن در متن جایگزین چیست؟

متن جایگزین یک اصطلاح است. این اصطلاح در مواقعی استفاده می شود که در سایت یک تصویر به هر دلیلی رندر نشود و یک محتوای جایگزین به جای آن نمایش داده شود. به محتوای نمایش داده شده به جای آن تصویر، محتوای جایگزین می گویند. این کار اکثرا در ایمیل هایی دیده می شود که دارای html یا گرافیک غیر فعال هستند. البته متن جایگزین فقط در صورت بارگیری نشدن تصویر نمایش داده نمی شود. ممکن برای بارگیری تصویر به کمی زمان نیاز باشد یا اصلا حجم تصویر زیاد باشد و زمان ببرد. در این مواقع نیز تا هنگام بارگذاری تصویر برای کاربر متن جایگزین نشان داده می شود. در اکثر مواقع متن جایگزین وقتی می تواند اهمیت و فواید خود را نشان دهد که فردی از سایت استفاده می کند اینترنت کند یا سیستم ضعیفی داشته باشد. که در این صورت، کمی طول می کشد تصاویر بارگیری شوند.

بهبود سئو با متن جایگزین

تفاوت alt و tittle در تصاویر چیست و چگونه یک متن جایگزین می تواند سئو را بهبود دهد؟

یک متن جایگزین خوب به بهبود سایت نیز کمک می کند. اما چگونه؟ در این قسمت موتور جست و جو نیز می تواند بفهمد تصویری که در سایت قرار داده اید چیست و اصلا ارتباطی با محتوای سایت دارد یا خیر. پس بهتر است همیشه یک متن جایگزین به جای تصاویر خود داشته باشید تا موتور های جست و جو راحت تر بتوانند سایت شما را دسته بندی کنند و در سئو به آن رتبه بدهند.

بهبود سئو با متن جایگزین تفاوت alt و tittle در تصاویر

 

tittle در تصاویر

برای درک تفاوت alt و tittle در تصاویر و برای استفاده از آن در جایگزین ابتدا باید هر کدام از این موارد به صورت جداگانه آشنا شوید. در این قسمت سعی می کنیم نحوه استفاده از tittle در تصاویر را به شما آموزش دهیم تا بتوانید راحت بتوانید متوجه تفاوت آن ها شوید.

tittle در تصاویر چیست و چگونه استفاده می شود؟

در یک سایت هنگامی که نشانگر موس را بر روی تصویر نگه می دارید یک متن ظاهر می شود. این متن نمایش داده شده همان tittle است. دقیقا برخلاف alt اگر تصویر به هر دلیلی بارگیری نشود tittle هرگز نشان داده نخواهد شد. اما هرگز استفاده از آن را فراموش نکنید. tittle در سایت نقش مهمی دارد و می تواند مخاطب را مطلع کند از این که چه مفهومی را در عکس قرار داده شده در سایت در نظر دارید. به این ترتیب کاری کنید او راحت بتواند تصویر را درک کند. همچنین tittle می تواند برای افرادی که به علت مشکل های مختلف مانند اختلالات بینایی از صفحه خوان استفاده می کنند، بسیار مفید باشد.

اگر هنوز هم متوجه تفاوت alt و tittle در تصاویر نشده اید بگذارید بیشتر در مورد tittle توضیح دهیم.

از tittle می توان برای یافتن تصویر در پایگاه داده وردپرس استفاده کرد در حالی که alt چنین قابلیتی ندارد. برای پیدا کردن تصاویر به کمک tittle ابتدا باید قسمت “media” در داشبورد وردپرس بروید. البته دقت داشته باشید که عنوان تصاویر را هیچ وقت با نام آن ها اشتباه نگیرید. tittle یک تصویر را می توان تغییر داد اما نام فایل همیشه ثابت است. برای مثال من می توانم یک تصویر با نام (Chicken. jpg) را در سایت قرار دهم اما tittle آن را به مرغ شکم پر تغییر دهم. به طور کلی وقتی تصویری را در سایت قرار می دهید، وردپرس به صورت خودکار نام فایل را برای tittle آن انتخاب می کند اما می تواند آن را تغییر نیز داد.

نحوه استفاده از alt در تصاویر

برای درک بهتر تفاوت alt و tittle در تصاویر نوبت به توضیح alt می رسد. در ابتدا بگذارید کمی در مورد تغییر تصاویر در وردپرس بگوییم. روند تغییر تصویر در وردپرس بسیار آسان است. وقتی تصویری را در سایت قرار می دهید، هم به alt و هم به tittle آن ها دسترسی دارید و خیلی راحت می توانید آن را ویرایش کنید. اما alt چیست؟ alt همان توضیحی کوتاه است که در زیر تصاویر برای آن ها قرار دارد یا هنگامی عکس بارگیری نشود یک نوشته مرتبط با آن به جای عکس قرار می گیرد.

نحوه استفاده از alt در تصاویر تفاوت alt و tittle در تصاویر

 

پایگاه داده رسانه ها

حال که متوجه تفاوت alt و tittle در تصاویر شده ایم نوبت به این می رسد که چگونه باید آن را ویرایش کرد. برای ویرایش تصاویر باید روی “Media”در داشبورد وردپرس کلیک کنیم. حال در قسمت باز شده تمامی تصاویری که در سایت قرار داده اید نمایش داده می شود. با کلیک بر روی هر کدام از این تصاویر تمامی اطلاعات آن ها در اختیار شما گذاشته می شود. این اطلاعات از مواردی مثل نام فایل، اندازه، ابعاد و حتی اسم شخصی که آن را آپلود کرده است می باشد. در سمت راست صفحه می توانید Tittle و alt تصاویر را مشاهده کنید و هر کدام از آن ها را با توجه به استراتژی و محتوایی که در سایت دارید تغییر دهید.

امیدواریم با این توضیحات تفاوت alt و tittle در تصاویر را متوجه شده باشید. همیشه سعی کنید از هر دو مورد برای پیشرفت سایت خود استفاده کنید.

نظرات کاربران