ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

معرفی ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

اولین نکته ای که باید در مورد آن آگاهی لازم را به دست بیاوریم آن است که بهینه سازی و کم کردن سایز عکس ها موجب بارگذاری سریعتر سایت می شود و خب طبیعتاً سرعت بارگذاری بالا باعث کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو می شود. در این مقاله ما بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین را به شما معرفی می کنیم.

یکی از مزیت های ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین کم هزینه بودن و عملکرد بی نقص آنهاست. قطعاً روشهای زیاد دیگری برای فشرده سازی عکس ها مثل نرم افزار adobe photoshop وجود دارد ولی برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت کنید.

علت اصلی آنکه باید از ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین استفاده کرد، این است که سرعت بارگذاری سایت شما بالا می رود. هر چقدر که فشرده سازی تصاویر بهتر انجام شده باشد، مدت زمان بارگذاری صفحه به مراتب کمتر می شود و این موضوع در جذب کاربران تأثیر بسزایی دارد. چون تحقیقات نشان داده است که اگر بارگذاری صفحه برای کاربر بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، او سایت شما را ترک می کند.

در لیست زیر شما را با بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین، آشنا می کنیم.

ابزارهای کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

  1. بهینه سازی به استفاده از JPEG

بهینه‌ساز JPEG همان‌طور که از نامش مشخص است فقط روی فایل‌هایی با فرمت JPEG عمل می کند این ابزار به شما این امکان را می دهد تصاویر خود را به صورت آنلاین فشرده و بارگذاری کنید.

یکی از ویژگی های اصلی JPEG Optimizer این است که این امکان را به شما می دهد که در هنگام بارگذاری تصاویر، همزمان بتوانید سایز عکس ها را تغییر دهید. این موضوع در زمان صرفه جویی می کند و کار شما را راحت تر می شود.

از دیگر ویژگی های JPEG Optimizer می توان به کنترل کیفیت عکس ها اشاره کرد. این ابزار برای بهینه سازی شما سطح کیفیت در نظر می گیرد و شما با انتخاب سطح کیفیت مناسب، عکس را فشرده سازی می کنید. این موضوع برای عکاسان حائز اهمیت است، چرا که حفظ تعادل بین کیفیت عکس و فشرده سازی آن کار جذابی برای آنان می باشد.

  1. Optimizilla

Optimizilla

این ابزار به شما این امکان را می دهد که کیفیت عالی تصاویر را در کمترین اندازه ممکن داشته باشید و همینطور فرمت های PNG و JPEG برای آن قابل اجرا است. یکی دیگر از ویژگی های Optimizilla داشتن یک slider است که به کمک این slider می توانید نسخه قبل و بعد از عکس خود را ببینید. این موضوع به شما کمک می کند که کیفیت تصاویر را از پیش مشاهده کنید و با استفاده از آن می توانید تصمیم بگیرید که چه مقدار عکس خود را بهینه سازی کنید، تا لطمه قابل توجه ای به کیفیت آن وارد نشود.

پردازش همزمان چند عکس توسط این ابزار به راحتی انجام می شود. با استفاده از این ویژگی شما می توانید 20 عکس را همزمان بارگذاری کنید و سطح فشرده سازی را به طور مجزا برای هر عکس تنظیم کنید.

شاید یکی از نقاط ضعف Optimizilla قابل اجرا نبودن فایل ‌های PDF و بهینه سازی این فایل ها است چرا که این ابزار فقط شامل فرمت های JPEG و PNG می شود. در ادامه چند ابزار برای بهینه سازی PDF معرفی می کنیم.

  1. Kraken.io

Kraken.io

Kraken.io یکی دیگر از ابزار های بهینه سازی تصاویر می باشد. با این ابزار به جز فایل هایی با فرمت PNG و JPEG شما می توانید انیمیشن ها با فرمت GIF را نیز بهینه کنید.

یکی از تفاوت های Kraken.io با بقیه بهینه ساز های معرفی شده در این مقاله آن است که Kraken.io زمان کمتری برای بهینه سازی فایل های شما می گذارد و با این ابزار شما همیشه می توانید کوچک ترین نسخه عکس خود را دریافت کنید. تبدیل کردن عکس های فشرده به قالب .zip یکی دیگر از مزیت های kraken.io است.

یکی دیگر از امکاناتی که این ابزار در اختیار ما قرار می دهد، وارد و خارج کردن فایل ها ازdrop box یا google drive است.

علاوه بر آن kraken.io برای کسانی که مشتاق هستند به صورت حرفه ای برای این کار وقت بگذارند نسخه ای حرفه ای ارائه می کند که در آن می توانید از مزایای دیگری مانند تغییر اندازه تصویر، قابلیت ورود چندین تصویر از منبع های مختلف در یک زمان و بارگذاری اندازه تصویر به صورت نامحدود، استفاده کنید.

نسخه اولیه ای که از kraken.io موجود می باشد، به شما این اجازه را می دهد که فایل های عکس را تا حجم 32 مگابایت و حداکثر 100 مگابایت بهینه سازی کنید.

  1. Optimole

Optimole

این plugin توسط افرادی که از Themeisle پشتیبانی می کنند، ساخته شده است که یکی از رایج ترین عنوان ها برای بهینه سازی عکس می باشد. این فشرده سازی شامل: تغییر اندازه، بارگذاری سریع و همینطور host شدن برای تصاویر شما در CDN می شود.

البته لازم به ذکر است که خدمات SAAS این پلاگین رایگان نمی باشند، اما یک نسخه رایگان از Optimole برای شروع کار با سیستم آنها موجود می باشد. یکی از مزیت های اصلی که می توان به آن اشاره کرد، شما می توانید این Plugin ورد پرس رو در سایت خودتان نصب کنید و بدون انجام فرایند خاصی، از آن برای بهینه سازی عکس ها استفاده کنید.

  1. imageRecycle

با استفاده از دستورالعمل کشیدن و رها کردن، این امکان را به شما می دهد که بهینه سازی عکس ها را به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید.imageRecycle  تصاویر با قالب های GIF،PNG ،JEPG ،PDF  را به بهترین شکل ممکن فشرده سازی می کند.

یکی از ویژگی های کاربردی این سایت، تجزیه و تحلیل رایگان برای بهینه سازی عکس های شماست. این فرایند به شما کمک می کند که شما متوجه آن شوید که کدام تصاویر در سایت شما به بهترین شکل ممکن بهینه سازی شده اند.

  1. Compressnow

Compressnow

Compressnow یکی دیگر از ابزارهای کم کردن حجم به صورت آنلاین محسوب می شود. این نرم افزار امکان بارگذاری انبوه را میسر می کند و از نظر کاربری یکی از آسان ترین ابزار ها برای بهینه سازی عکس ها می باشد. شما به سادگی تصاویر GIF،PNG ،JEPG  از کامپیوتر شخصی خود بارگذاری می کنید و با استفاده از این ابزار میزان فشرده سازی آن را مشخص می کنید.

بهینه سازی همزمان 10 عکس از جمله مزیت های این ابزار است. تفاوت این ابزار با Optimizilla در آن است که Compressnow یک سطح استاندارد برای بهینه سازی همه عکس ها در نظر می گیرد و این قابلیت زمانی کار شما را آسوده می کند که به هم سطح کردن فشرده سازی همه عکس ها به یک مقدار مشخص نیاز پیدا می کنید.

نظرات کاربران