نکات طلایی برای بهینه سازی سئو عکس

سئو عکس بهینه سازی سئو تصاویر برای دریافت ترافیک بیشتر از موتور های جستجوست. برای مثال بهینه سازی سئو تصاویر می تواند به رتبه بالاتر سایت شما در تصاویر گوگل و سئو سایت شما کمک کند. سئو عکس می تواند دسترسی به سایت شما را بهبود بخشد. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه متن جایگزین اضافه کنید، اندازه فایل تصویر را برای زمان بارگذاری کاهش دهید و از موارد دیگر بهره ببرید. بیایید بررسی کنیم که چرا بهینه سازی سئو تصاویر مهم است. سپس نکاتی کاربردی را که می توانید در وبسایت خود استفاده کنید توضیح می دهیم.

چرا تصاویر مهم هستند؟

جستجوی تصویر گوگل 22 درصد از کل جستجو ها را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که توجه به سئو عکس بسیار مهم است. اگر این کار را نکنید حجم زیادی از ترافیک را از دست خواهید داد. سئو تصاویر می تواند ترافیک قابل توجهی را به دو روش مختلف به سایت شما وارد کند. اولا استفاده از تصاویر بهینه شده شانس رتبه بندی در تصاویر گوگل را افزایش می دهد. ثانیا تصاویر بخش مهمی از سئو داخلی شما هستند.

 گوگل تصاویر را در نتایج جستجوی معمولی بیشتر از نتایج ارگانیک نشان می دهد. علاوه بر این سئو تصاویر می تواند به کاربران کمک کند تا محتوای نوشته شده شما را بهتر بفهمند و با آن درگیر شوند.

متن جایگزین چیست؟

سئو عکس

متن جایگزین توصیف نوشته شده یک تصویر است. متن جایگزین بهینه سازی شده برای رتبه بندی تصاویر Google Images  بسیار مهم است. متن جایگزین به شما امکان می دهد به گوگل بگویید تصویر چه چیزی را نشان می دهد و این امر در سئو عکس بسیار مهم است. همچنین می تواند به دسترسی کاربران به سایت شما کمک کند و به کاربران توضیح دهد که در صورت خراب شدن تصویر و بالا نیامدن آن چه چیزی را باید نشان دهد.

نحوه بهینه سازی متن جایگزین

متن جایگزین بهتر است بدون توصیفات زیاد باشد. به طور کلی بهتر است هنگام نوشتن متن جایگزین حداکثر 125 کاراکتر را رعایت کنید. گنجاندن کلمات کلیدی در متن جایگزین مفید است؛ اما مرز باریکی بین خاص بودن و هرزنامه شدن هست. هرزنامه تلاش می کند چند کلمه کلیدی مرتبط که تصویر را توصیف نمی کنند، در متن جایگزین جا دهد. متن جایگزین بهینه سازی شده می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه تصاویر شما را درک کند.

اضافه کردن متن جایگزین در وردپرس

سئو تصاویر

شما می توانید متن جایگزین را به سایت وردپرس خود اضافه کنید بدون اینکه چیزی درمورد html  بدانید. فقط کافی است قسمت جزئیات عکس را پر کنید و متن جایگزین را به آن اضافه کنید.

چند نکته برای بهینه سازی سئو تصاویر

درحالیکه متن جایگزین بسیار مهم است، نکات دیگری هم در مورد سئو عکس هست که باید بدانید.

  1. نامگذاری درست تصاویر

با توجه به راهنمای Google’s Image SEO استفاده از نامگذاری توصیفی بسیار مهم است. قبل از آپلود کردن تصاویر در سایت خود نام های توصیفی به آن ها بدهید. علاوه بر این گوگل توصیه می کند برای جدا کردن کلمات از خط تیره استفاده کنید.

  1. تغییر دادن اندازه تصاویر

وقتی از UX یا تجربه کاربر صحبت می شود، سرعت سایت بسیار مهم است. اگر به اندازه فایل توجه نکنید، سرعت سایت خود را کاهش می دهید. برای جلوگیری از این مشکل اندازه تصاویر را به حداکثر ابعاد نمایشی موردنیاز قبل از آپلود تغییر دهید. برای این کار ابزار های زیادی هست که می توانید از آن ها استفاده کنید.

  1. فشرده سازی تصاویر

شما می توانید تصاویر خود را با افزونه های کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت فشرده کنید که می تواند به کاهش زمان بارگذاری صفحه کمک کند. همچنین شما می توانید از ابزار های کم کردن حجم عکس استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر
  1. انتخاب فرمت مناسب

در این مورد همه چیز به تصویری که می خواهید استفاده کنید و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. چند فرمت محبوب عبارتند از:

JPEG و PNG برای عکس ها، WebP (اگر به فشرده سازی بیشتری نیاز دارید از این فرمت استفاده کنید.)، SVG برای نماد ها و لوگو ها.

  1. ایجاد یک نقشه سایت تصویری

ایجاد یک نقشه سایت تصویری شانس نمایش تصاویر شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد. این نقشه شامل URL های تصاویر است.

  1. استفاده از شبکه تحویل محتوا

شبکه تحویل محتوا (CDN) باعث می شود که تصاویر و سایر محتوا ها سریع تر بارگیری شوند. شبکه تحویل محتوا گروهی از سرورهاست که در مکان های مختلف در سراسر جهان قرار دارند. این امکان توزیع سریع تر محتوا در مکان های جداگانه را فراهم می کند. فرض کنید در ایالات متحده هستید. بارگیری محتوا از سرور ایالات متحده بسیار سریع تر از سرور مستقر در آسیا خواهد بود.

جمع بندی

صرف زمان برای بهینه سازی تصاویر سایت شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر ترافیک داشته باشد. به علاوه می تواند تجربه کاربر را از طریق زمان های بارگذاری سریع تر و دسترسی بهتر بهبود بخشد. ما در این مقاله متن جایگزین و نحوه استفاده از آن را برای شما توضیح دادیم و در آخر چند نکته را برای بهبود سئو عکس بررسی کردیم.

نظرات کاربران