تولید محتوای حقوقی چیست

تولید محتوای حقوقی چیست و چگونه محتوای حقوقی بنویسیم؟

وکلا و کسانی که داخل حوزه حقوقی و قضایی هستند به اهمیت حضور در فضای دیجیتال پی برده اند. این مشاغل هم مانند تمام مشاغل دیگر نیاز به مشتری های جدیدی دارند. اینترنت این فضا را در اختیارشان قرار می دهد تا بتوانند مشتری های جدیدی جذب کنند. البته همچنان این موضوع جای کار دارد. فضای رقابتی در این حیطه زیاد بالا نیست و کمی خلاقیت و تولید محتوای حقوقی مناسب به رشد کار این مشاغل کمک می کند. البته تولید محتوای حقوقی جزء دسته تولید محتوای متنی تخصصی قرار می گیرد، به همین دلیل رقابت کمتری هم دارد و با تولید محتوا در این حوزه باعث رشد کسب و کار خود می شوید. به همین دلیل اگر خواهان تولید محتوای متنی در زمینه قضایی و حقوقی هستید این مورد می تواند انگیزه ای مضاعف برای شما ایجاد کند. ما در این مقاله بررسی می کنیم که تولید محتوای حقوقی چیست و چگونه باید یک محتوای حقوقی را بنویسید.

بیایید با مفهوم تولید محتوای حقوقی کاملا آشنا شویم:

هزینه تولید محتوا به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ 

تولید محتوای حقوقی چیست؟

تولید محتوای حقوقی

تولید محتوای حقوقی شامل تولید هر نوع محتوایی است که در مشاغل حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد. این کار در دسته امور تخصصی قرار قرار دارد و باید با حساسیت و دقت بالایی انجام شود. حقوقدانان، قضات و قانون گذاران از این نوع تولید محتوا برای تصریح قوانین، بیان حقوق، وظایف و سایر تحلیل های قانونی استفاده می کنند. برخی از انواع مشاغل تولید محتوای حقوقی در این بخش قرار دارند:

  • خلاصه نویس ها: آن ها در اسناد حقوقی خلاصه وقایع و یادداشت ها را می نویسند.
  • تحلیلگران حقوقی: وظایف آنها شامل جمع بندی قوانین پرونده ها، اخبار و تجزیه و تحلیل رویدادهای این حوزه است.
  • خبرنگاران حقوقی: این افراد اخبار مربوط به صنعت حقوقی را گزارش و تحلیل می کنند.

در باقی موارد، تولید محتوای حقوقی شکل فنی کمتری به خودش می گیرد. برای مثال:

  • نویسندگان مرتبط: این افراد مقالات کاملا مرتبط با قانون و مقالات حقوقی را به صورت آنلاین و آفلاین منتشر می کنند.
  • نویسندگان محتوا: کارشناسان تولید محتوا، محتوای قابل انتشار در اینترنت را برای شرکت های حقوقی، وب سایت های مرتبط با قوانین حقوقی و سایر نشریات آنلاین ارائه می دهند.
  • نویسندگان تخصصی: این افراد برای صنعت حقوقی در مقیاس گسترده می نویسند، دامنه نوشتنشان شامل همه چیز از جمله از انتشارات مطبوعاتی، بروشورها، جزوات، گزارش ها و حتی مطالب دانشگاهی می شود.

چگونه در زمینه حقوقی تولید محتوا کنیم؟

برای تبدیل شدن به یک نویسنده تولید محتوای حقوقی، به صلاحیت های بیشتری نسبت به یک نویسنده محتوای کلی نیاز دارید. صرفا این که نویسنده خوبی باشید کافی نیست. حداقل لازم است که از اصطلاحات قانونی آگاهی داشته باشید. برای مشاغل فنی تر ، حتی ممکن است احتیاج به یک مدرک آکادمیک هم در این زمینه داشته باشید. به طور کلی در این نوع نوشتار استانداردها بالاست، و همین محتوای تخصصی باعث شده که عموما تولید محتوای حقوقی نرخ بالاتری داشته باشد.

اگر هیچ یک از شرایط را ندارید و همچنان علاقه دارید که یک نویسنده در زمینه حقوق باشید، یک سری از همایش و کلاس ها به شما در این مورد کمک می کند. حتی می توانید محتوایی را که کمتر تخصصی است و عمومیت دارد انتخاب کنید و برای سایت هایی که نیاز به ترافیک سایت و تولید محتوا دارند بنویسید.

چه مهارت هایی را باید توسعه دهید؟

مهارت های تولید محتوای حقوقی

برای تبدیل شدن به یک نویسنده حقوقی، شما باید مهارت های خاصی داشته باشید.

نیازی به گفتن نیست که شما باید به نوشتار ادبی و اداری تسلط داشته باشید. همچنین برای نوشتن محتواهای بین المللی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. باید اصطلاحات قانونی را بدانید. در کل باید این مهارت را داشته باشید که مفاهیم پیچیده و قانونی را به محتویات قابل فهم تبدیل کنید.

شما به مهارت های پژوهشی بالایی احتیاج دارید و باید بلد باشید که چطور به منابع دسترسی پیدا کنید و به آن ها استناد کنید.

برای تولید محتوای حقوقی از کجا شروع کنیم؟

خلاصه تمام چیزی که برای تولید محتوا در زمینه حقوقی لازم است، دو کلمه است: تحقیق کنید.

به معنای واقعی کلمه هزاران وب سایت وجود دارد که می توانید آن ها را بخوانید تا درمورد تولید محتوای حقوقی اطلاعات بیشتری کسب کنید. به وب سایت های موسسات حقوقی، سایت هایی که مشاوره حقوقی می دهند و پورتال های دولتی مراجعه کنید. برای شروع می توانید درگاه خدمات الکترونیک قضایی ایران را چک کنید. در این مکان ها و سایت ها می توانید با قوانین و احکام آشنا شوید و سایت هایی که فرم های آماده قانونی را ارائه می دهند ببینید. خواندن مطالب حقوقی شروع آموزش شماست.

قدم بعدی این است که به دنبال شغل بگردید و هدفتان را فقط همین موضوع قرار دهید. اگر جایی مشغول به کار شدید هم سعی کنید خودتان را ارتقا بدهید. اگر گمان می کنید توانایی بالاتری دارید به عنوان کسب تجربه به موضوع نگاه کنید. تبدیل شدن به یک نویسنده حقوقی تقریباً به همان معنی نویسنده تولید محتوا در بقیه فضا هاست. به عبارتی یعنی چیزی که بیشتر از هر چیزی احتیاج دارید تکرار است و تمرین.

جمع بندی

ما در این مقاله توضیح دادیم تولید محتوای حقوقی چیست و شما چگونه می توانید برای کسب درآمد از این حوزه استفاده کنید. باید توجه کنید که محتوای حقوقی بسیار تخصصی است و نیاز به مهارت های زیادی دارد. پس اگر به دنبال تولید محتوای حقوقی هستید، باید در ابتدا آموزش ببینید. حوزه های مختلفی در حقوق هستند. مانند حقوق خانواده یا حقوق جزا. یکی از این حوزه ها را انتخاب کنید و شروع به تحقیق و نوشتن کنید. اگر از دسته افرادی هستید که در حیطه حقوقی کار می کنید و برای سایت یا موسسه احتیاج به تولید محتوای حقوقی دارید، نگران نباشید. تیم تخصصی بیزون برای تولید محتوای متنی با بهترین شرایط در خدمت شماست. کافیست با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران