رنگ در طراحی سایت

رنگ در طراحی سایت

رنگ نقش زیادی در تعریف دنیای اطراف دارد و متاسفانه خیلی از افراد از اهمیت رنگ در زندگی غافل می شوند و به اندازه ای که لازم است به رنگ ها و نقش آن ها در تعریف دنیای اطراف دقت نمی کنند. زمانی که شما تیرگی ابرها را در آسمان را می بینید، متوجه می شوید که به زودی قرار است باران بیاید یا چراغ سبزی که نشان می دهد می توانید از خیابان عبور کنید. همانطور که می بینید تاثیر رنگ در زندگی روزمره ما چنان عمیق است که ما خیلی از اوقات از آن غافل می شویم. همان نقشی که رنگ در زندگی روزمره ما دارد، در طراحی سایت نیز این نقش را ایفا می کند. طرح رنگی وب سایت شما می تواند تاثیر زیادی بر بازدید مخاطبان از وب سایت شما و محبوبیت وب سایت شما داشته باشد. نقش رنگ ها در طراحی وب سایت و افزایش محبوبیت بازدیدکنندگان به صورتی است که اگر از بسیاری از کاربران دلیل علاقه آن ها به وب سایت را پرس و جو کنید، به احتمال زیاد اسمی از رنگ نمی آورند. همانطور که متوجه شدید رنگ در طراحی سایت نقش زیادی دارد اما برای آن، به اندازه ای که لازم است ارزش قائل نمی شوند.

از آن جا که رنگ در طراحی سایت نقش مهمی دارد، در این مقاله سعی می کنیم تا همه چیزهایی را که باید در مورد پالت های رنگ وب سایت بدانید را به شما توضیح دهیم تا بتوانید به بهترین نحو از نقش رنگ در طراحی سایت استفاده کنید تا محبوبیت وب سایت خود را نزد بازدید کنندگان آن افزایش دهید و ترافیک وب سایت خود را بالاتر ببرید تا رتبه وب سایتتان در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش یابد. با خواندن این مقاله می توانید همه چیزهایی را که برای زنده کردن خلاقیت خود نیاز دارید را پیدا کنید.

 

رنگ بندی وب سایت چیست؟

رنگ در طراحی سایت

خیلی از افراد فکر می کنند که زمانی که ما از رنگ در طراحی سایت صحبت می کنیم، تنها منظورمان به رنگ لوگو یا حتی پس زمینه وب سایت است، در حالی که این طرز فکر کاملا اشتباه است. رنگ در طراحی سایت به مسائل بیشتر و گسترده تری مربوط می شود و تنها شامل رنگ لوگو و پس زمینه وب سایت نمی شود.

منظور ما از رنگ در طراحی سایت، هر رنگی است که در هر نقطه از وب سایت شما وجود دارد و بر روی بازدید کنندگان و کاربران شما تاثیر می گذارد. طبق این تعریف، رنگ بندی وب سایت علاوه بر رنگ لوگو و پس زمینه وب سایت، شامل رنگ های هدر، بخش های مختلف سایت و رنگ های متن و دکمه و حتی رنگ های استفاده شده در عکس های شما نیز می شود. همه این مسائل در کنار هم پالت رنگی کلی وب سایت شما را تشکیل می دهند که حس و حال و زیبایی وب سایت شما را شکل می دهد.

 

دلیل اهمیت رنگ در طراحی سایت چیست؟

دلیل اهمیت رنگ در طراحی سایت چیست؟

رنگ هایی که در وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد و پالت رنگی وب سایت، بر درکی که مخاطبان وب سایت شما از برند شما دارند بسیار تاثیرگذار است. نقشی که رنگ در طراحی وب سایت شما ایفا می کند در بخش های مختلفی می تواند کلیدی باشد. رنگ می تواند مدت زمانی که کاربران و بازدید کنندگان وب سایتتان در وب سایت شما وقت می گذارند را تعیین کند یا در این که کاربران و بازدید کنندگان وب سایت شما به خرید محصولات از وب سایت شما بپردازند نیز تاثیرگذار باشد. در این بخش به مسائلی که نشان دهنده اهمیت رنگ در طراحی سایت است می پردازیم.

  • زیبایی شناسی

زیبایی شناسی

این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما هیچ کس نمی خواهد مدت زمانی طولانی را در وب سایت شما که از نظر زیبایی شناسی ضعیف است، بگذراند. اگر رنگ هایی که در وب سایت شما مورد استفاده قرار گرفته است باعث چشم درد یا سردرد کاربران و بازدید کنندگان وب سایت شما شود، به احتمال زیاد بازدید کنندگان وب سایتتان پس از گذراندن مدت کوتاهی در وب سایتتان، آن را ترک می کنند. از طرف دیگر اگر وب سایت شما از نظر زیبایی شناسی از رنگ های مناسب و مرتبط با محتوای وب سایت استفاده کرده باشد، احتمال جذب مخاطب و بازدید کننده افزایش می یابد.

  • درک برند

درک برند

همانطور که می دانید، طرح های رنگی مختلف احساسات مختلفی را در کاربران و بازدید کنندگان وب سایت به وجود می آورند. به طور مثال، قرمز می تواند حس عشق یا اعتماد به نفس یا خشم، زرد حس سرگرم کننده و یا آبی حس قابل اعتماد بودن و آرامش را در بیننده ایجاد کند. بدیهی است که شما می توانید از این رنگ ها در طراحی وب سایت خود استفاده کنید تا احساساتی که مد نظر شما است را در کاربران و بازدید کنندگان وب سایتتان ایجاد کنید.

  • نرخ تبدیل

نرخ تبدیل

پالت رنگی وب سایت شما علاوه بر کمک های مختلفی که می تواند به شما بکند، می تواند در تعیین این موضوع که آیا کاربران و بازدید کنندگان وب سایت شما واقعا از شما خرید می کنند یا خیر نیز شما را راهنمایی کند. در واقع رنگ به اندازه ای قدرتمند است که یک مطالعه موردی اخیر نشان داده است که انتخاب رنگ های مناسب می تواند نرخ تبدیل را حتی تا 24 درصد افزایش دهد.

نظرات کاربران