روش های تبلیغات در فضای مجازی

روش های تبلیغات در فضای مجازی

با وجود پیشرفت هایی که امروزه در حوزه بازاریابی اینترنتی شاهد هستیم، دیگر روش های سنتی و قدیمی کارایی خود را از دست داده اند و نمی توانید از آن ها انتظار عملکرد پیشین را داشته باشید. در حال حاضر بازاریابان فناوری برای نمایش و ارائه محصولات خود به مخاطبان روش های گوناگونی در اختیار دارند که می توانند با توجه به نیاز، بودجه و نیرویی که دارند، دست به انتخاب بزنند. انتخاب قالب های تبلیغاتی مناسب برای ارتباط با مخاطب مناسب، در زمان مناسب و با پیام مناسب است که برای کمپین ها موفقیت به همراه می آورد. برای این که شما را در این تصمیم گیری یاری کرده باشیم، در این مقاله روش های تبلیغات در فضای مجازی را یک به یک توضیح می دهیم.

تبلیغات در فضای مجازی چیست و چه فوایدی دارد؟

روش های تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی روش جدید و سازنده ای برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کار هاست. صاحبان کسب و کار ها در روش های سنتی معمولا فقط قسمت خاصی از یک منطقه را پوشش می دهند؛ در حالی که در تبلیغات دیجیتال مرز های جغرافیایی از میان برداشته می شوند و تبلیغات در حوزه گسترده تری صورت می گیرد.

 یکی دیگر از فواید تبلیغات در فضای مجازی تمرکز کاربران است. مخاطبان معمولا هیچ تمایلی به تبلیغات تلویزیونی نشان نمی دهند؛ زیرا آن ها تمرکزشان را در حین تماشای فیلم یا مسابقات ورزشی مورد علاقه شان بر هم می زنند. در حالی که مردم خود در فضای مجازی به دنبال محصولات مورد علاقه شان می گردند و در حقیقت انتظار هر چیزی را دارند. گاهی این افراد از روی کنجکاوی تمایل دارند درمورد برخی محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنند. تمام کاربران مشتریان بالقوه ای هستند که به مشتریان اصلی بدل می شوند.

روش های تبلیغات در فضای مجازی

برای تبلیغات در فضای مجازی امروزه روش های گوناگونی ارائه شده است که به بررسی برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • تبلیغات نمایشی

به قرار دادن بنر های تبلیغاتی در وب سایت هایی که این تبلیغات را انجام می دهند، تبلیغات نمایشی می گویند. این تبلیغات ممکن است اجزای گرافیکی داشته باشند یا به صورت ویدیوی، صوتی یا متنی به نمایش در آیند. در این صورت کاربران تشویق می شوند که روی آن ها کلیک کنند و از URL مقصد به صورت کامل مشاهده شان کنند. معمولا یک شبکه تبلیغاتی نمایشگر مانند Google Display Network تبلیغات بنری را در وب سایت های انتشار آگهی به اشتراک می گذارد.

  • تبلیغات جست و جوی پولی

اگر شما از میان روش های تبلیغات در فضای مجازی از این روش استفاده کنید، تبلیغاتتان در بالای نتیجه جست و جو در موتور جست و جو مانند گوگل و بینگ برای عبارات مرتبط نشان داده می شوند. آگهی جست و جوی پولی تبلیغ متنی است که معمولا از یک عنوان، توضیحات و پیوند به URL مقصد ایجاد شده است.

تبلیغات جست و جوی پولی

  • تبلیغات موبایلی

این نوع روش تبلیغات در آمریکای شمالی بسیار رایج است. مردم این کشور زمان زیادی را صرف تبلیغات موبایلی می کنند و آن را رسانه ایده آلی می دانند که می شود برای بازاریابی محصولات و خدمات استفاده کرد. این تبلیغات، تبلیغات پیام کوتاه، بنر های تلفن همراه و تبلیغات درون برنامه ای را در بر می گیرند.

  • هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد

این نوع روش روش های تبلیغات در فضای مجازی در واقع یکی از زیر مجموعه های تبلیغات نمایشی است. این روش کاربرانی را هدف قرار می دهد که از پیش با وب سایت یا برند شما آشنایی دارند. در هدف گیری مجدد از کوکی ها کمک می گیرند و کاربرانی را که در گذشته از وب سایتتان دیدن کرده اند، شناسایی می کنند. سپس آن تبلیغات را مجددا به این کاربران نشان می دهند تا توجه شان جلب شود، باز گردند و خرید خود را تکمیل کنند.

هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد

  • تبلیغات ویدیویی

در ادامه بررسی روش های تبلیغات در فضای مجازی به تبلیغات ویدیویی می پردازیم. این نوع تبلیغ شامل تمام انواع و اَشکال تبلیغات آنلاین که به صورت ویدیو هستند، می شود. تبلیغات ویدیویی که در ابتدا یا وسط محتوای پخش ویدیو در پلتفرم هایی مانند یوتیوب ظاهر می شوند، بازده بیشتری نسبت به سایر روش ها دارند.

جمع بندی

بازاریابان امروزی می توانند به راحتی از روش های تبلیغات در فضای مجازی بهره ببرند و زود تر از آنچه تصور می کنند به مخاطبان هدف خود دست یابند. این روش های به روز رسانی شده دیگر اشکالات روش های سنتی را ندارند. برخی از این اشکالات عبارت اند از محدود بودن به منطقه ای خاص یا بر هم زدن تمرکز مخاطب در هنگام تماشای تلویزیون. این روش های نوین و پر بازده انواع گوناگونی دارند که در این مقاله هر یک را ارزیابی کردیم و توضیح دادیم. مهم ترین آن ها عبارت اند از: تبلیغات نمایشی، تبلیغات جست و جوی پولی، تبلیغات موبایلی، هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد و تبلیغات ویدیویی.

نظرات کاربران