ریچ اسنیپت چیست

ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت که به عنوان Rich Results نیز شناخته می شود، نتایج جستجوی عادی گوگل با داده های اضافی نمایش داده شده است. داده هایی که تحت عنوان ریچ اسنیپت در صفحه نتایج موتو جستجو گوگل مشاهده می شوند، معمولا از داده های ساختار یافته موجود در HTML صفحه به دست می آیند. ریچ اسنیپت ها انواع مختلفی دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما توضیح دهیم که ریچ اسنیپت چیست و شما را با انواع مختلف ریچ اسنیپت که می تواند شامل نظرات، دستور العمل ها و رویدادها شود، آشنا کنیم.

دلیل اهمیت ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت چیست

حال که به طور کلی با مفهوم ریچ اسنیپت آشنا شدید، بهتر است به این موضوع بپردازیم که دلیل اهمیت ریچ اسنیپت چیست و چرا باید از آن ها استفاده کرد. ریچ اسنیپت ها از سایر نتایجی که در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP دیده می شوند، متفاوت است. ریچ اسنیپت ها از نظر ظاهری از جذابیت بیشتری نسبت به دیگر نتایج موجود در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل برخوردار هستند و کاربران با نگاه کردن به ریچ اسنیپت ها می توانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند. در نتیجه، ریچ اسنیپت ها می توانند در دیده شدن وب سایت شما نقش مهمی را ایفا کنند و استفاده از ریچ اسنیپت ها می تواند به افزایش نرخ بازدید و کلیک وب سایت شما منجر شود.

اما تنها دلیل اهمیت ریچ اسنیپت ها، مواردی نیست که در بالا ذکر کردیم. ریچ اسنیپت در بلند مدت نیز تاثیرات مفید و چشمگیری بر روی وب سایت شما می گذارند. یکی از استراتژی های بلند مدت بهبود سئو و رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، استفاده از ریچ اسنیپت ها است. همان طور که بیان کردیم، ریچ اسنیپت ها باعث می شوند که تعداد افرادی که بر روی وب سایت شما کلیک می کنند و از وب سایت شما بازدید به عمل می آورند، افزایش یابد. همین مسئله موجب می شود که ترافیک وب سایت شما بالاتر رود و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش یابد. در ادامه، گوگل متوجه می شود که کاربران اینترنتی صفحه شما را به صفحه های دیگر ترجیح می دهند و همین مسئله باعث می شود که وب سایت شما رتبه بهتری را در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل کسب کند.

تفاوت نتایج غنی یا Rich Results با ریچ اسنیپت چیست؟

تفاوت نتایج غنی یا Rich Results با ریچ اسنیپت چیست؟

در بیشتر مقالات، پاسخ ریچ اسنیپت چیست را با تعاریفی مثل نتایج غنی یا Rich Results یکسان می دانند. همین مسئله موجب شده است که بسیاری از کاربران اینترنتی که برای افزایش دانش خود در زمینه های جستجو و سئو سایت به این مقالات رو می آورند، این دو عبارات را یکی فرض کنند.

با وجود این که نتایج غنی یا Rich Results شباهت زیادی با ریچ اسنیپت دارد، اما تفاوت های ناچیزی بین این دو مفهوم وجود دارد که باعث می شوند Rich Results با ریچ اسنیپت متمایز شود. البته، هم Rich Results و هم ریچ اسنیپت، جزو ویژگی های صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP محسوب می شود. ممکن است با تعریف ویژگی های صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP آشنا نباشید. در زیر علاوه بر تعاریف Rich Results و ریچ اسنیپت، تعریف ویژگی های SERP را نیز بیان می کنیم.

تفاوت نتایج غنی یا Rich Results با ریچ اسنیپت چیست؟
  • ریچ اسنیپت:

نتایج جستجوی منظم با اطلاعات اضافی که در کنار عنوان، قطعه توصیفی و URL نمایش داده می شود.

  • نتایج غنی یا Rich Results:

هر نوع نتیجه جستجوی بهبود یافته بصری با اطلاعاتی که از داده های ساختار یافته مرتبط به دست می آید. به عبارتی ریچ اسنیپت ها نوعی نتایج غنی یا Rich Results محسوب می شوند.

  • ویژگی های SERP:

هر قطعه ای در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل که یک نتیجه جستجوی سنتی با پیوند آبی نباشد، یک ویژگی SERP به شمار می آید. اگر بخواهیم بعضی از ویژگی های SERP را نام ببریم، می توانید به تبلیغات PPC، ریچ اسنیپت ها، جعبه های توییت و Knowledge Panels اشاره کنیم.

 

نحوه اضافه کردن ریچ اسنیپت چیست؟

نحوه اضافه کردن

اگر داده های ساختار یافته را به وب سایت خود اضافه کنید، گوگل می تواند در بخش نتایج مربوط به شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، ریچ اسنیپت های مربوط به وب سایت شما را نمایش دهد. داده های ساختار یافته قطعه ای از کد در قالبی خاص است که به گونه ای نوشته شده است که موتورهای جستجو آن را درک می کنند. در واقع روشی که ریچ اسنیپت ها به نتایج وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل اضافه می شود به این صورت است که موتورهای جستجو کد هایی را که شما تحت عنوان داده های ساختار یافته به وسایت خود اضافه کردید را می خوانند و از آن برای ایجاد ریچ اسنیپت ها استفاده می کنند.

نظرات کاربران