شروع کسب و کار

 9 دلیل برای شروع کسب و کار

اینکه دنبال دلیل برای شروع یک کسب و کار بگردید کاملا بستگی به شما و شرایطتان دارد. اگر دنبال تحولی در سبک زندگی خودتان هستید، یا از بیکاری خسته شدید و یا حتی زندگی کارمندی به مذاقتان خوش نمی آید همه این ها دلیلی است که شروع کسب و کار خودتان را دنبال کنید. دنیای کسب و کار دنیایی پر از ناشناخته هاست و شاید همین که به فکر دست و پا کردن یک کسب و کار میافتید دست و دلتان می لرزد و واقعا نمی دانید که شروع یک کسب و کار برای شما مناسب است یا نه.

اگر دو به شک هستید که یک کسب و کار جدید را شروع کنید یا نه، این مطلب از بیزون را بخوانید و با 9 دلیلی که بخاطرش باید کسب و کاری را شروع کنید، آشنا شوید.

 

شروع کسب و کار

 9 دلیل برای شروع کسب و کار

  1. ایده ناب خود را با جهان به اشتراک بگذارید

قدر ایده کسب و کار عالی را بدانید. اگر ایده خوبی دارید که یک نیاز یا خواسته در جامعه پیرامونتان را برآورده می کند، بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن آن، زنده کردن ایده به عنوان کسب و کار است. به این فکر کنید که محصول یا خدمات شما می تواند زندگی افراد را آسان تر و لذت بخش تر کند. به ایده هایی فکر کنید که دنیا را تکان دادند، چرا ایده شما از این دسته نباشد؟

 

  1. با شروع کسب و کار خودتان، اشتیاق خود را به اشتراک بگذارید

وقتی به ایده خود اشتیاق دارید، سخت تر کار خواهید کرد، این موضوع به شما کمک می کند تا مسیر موفقیت را طی کنید. اشتیاق و علاقه شما مسری خواهد بود و به جذب مشتری و کارکنان مناسب کمک می کند. شب هایی را در ذهن داشته باشید که از ذوق پا گرفتن ایده تان خواب به چشمتان نمی آید. ایده و کاری که دوستش دارید همیشه اولویتی دوچندان در زندگی تان خواهد داشت.

 

  1. کار کامندی و وابسته را رها کنید

اگر از کار کردن 9 تا 5 هر روزه کار الانتان مریض و خسته هستید و روزهای جمعه هراس شنبه کاری را دارید، شروع کسب و کار خودتان باعث می شود تا از فکر این ساعت زدن های کارمندی خلاص شوید. هر روزتان فرصت ها و چالش های جدیدی را ارائه می دهد، با روبرو شدن با چالش های جدید زندگی روتین کارمندی را رها می کنید و درهای جدیدی از زندگی به روی شما باز می شود. کارتان مال خودتان است و هر چقدر که دلتان بخواهد وقت پای کار خواهید گذاشت.

 

  1. هر جا و مکانی كه دلتان می خواهد كار كنيد

هنگامی که یک کسب و کار را شروع می کنید، می توانید در هر کجا که می خواهید کار کنید – خانه ، کافی شاپ مورد علاقه تان یا حتی توی جاده چالوس و لب دریا. اگر به فکر باز کردن یک دفتر یا فروشگاه هستید، می توانید محلی را در نزدیکی خانه انتخاب کنید تا رفت و آمد خود را به حداقل برسانید.

وقتی برای اولین بار کار خود را شروع می کنید، احتمالاً می خواهید ساعت های طولانی کار کنید تا نام تجاری و محصول خود را بسازید، اما چون به این کار راغب هستید، احساس خستگی نخواهید کرد. وقتی شرکت خودتان را تأسیس کردید، در صورت تمایل می توانید فریلنسر شوید و اصلا کسب و کارتان را در منزل خودتان شروع کنید.

 

  1. با شروع کسب و کار خودتان، استقلال مالی بدست آورید

دیگر چشمتان به دست کارفرما نخواهد بود که حقوقتان را واریز کند. موفقیت در کسب و کارتان به کار سخت شما بستگی دارد. می توانید بیشتر از چیزی که در زندگی کارمندی داشتید به دست بیاورید و مسیر رشدتان را هموار کنید. وقتی کارمند یا زیر دست کس دیگری کار می کنید همیشه مقدار معینی درآمد دارید. این موضوع شاید به شما اطمینان قلبی بدهد ولی امکان رشد و پیشرفت شما را محدود می کند. چرا به درآمد بیشتری که ممکن است از شروع کسب و کار خودتان راه بیاندازید، فکر نمی کنید؟

 

 

  1. ایجاد محیط کار ایده آل خود

هنگام کار خودتان را شروع کردید، این فرصت را پیدا می کنید که خودتان تعیین کنید شرکت شما چقدر رسمی (یا غیر رسمی) باشد و یک فرهنگ شرکت مخصوص به خودتان ایجاد کنید که باعث ایجاد انگیزه برای شما و کارمندانت را درگیر و ایجاد انگیزه کند و حتی برای رضایت کارکنان قدم بردارید.

 

  1. ایجاد اشتغال در جامعه

هنگامی که شروع به استخدام کارمندان می کنید، مشاغل جدیدی در جامعه خود ایجاد می کنید که می تواند باعث تقویت اقتصاد محلی شما شود و این کارآفرینی یکی از نیازهای اصلی رشد یک جامعه پویا است.

 

  1. دریافت مزایای مالیاتی

در ایران طی شرایط خاصی که اگر دانش بنیان باشید یا کار خلاق داشته باشید و … می توانید از مزایای معافیت مالیاتی استفاده کنید.

 

  1. جاودانه شوید

میل به جاودانگی، میل غیر قابل انکاری در وجود انسان است. اگر کسب و کار خودتان را داشته باشید و رشد دهید، اسم و رسمتان همراه کارتان باقی می ماند. نکته دیگری که در این باره وجود دارد این است که میتوانید کسب و کارتان را به عنوان یک میراث برای فرزندان خود به جا بگذارید تا آنها روند رشد شرکت شما را پیش بگیرند.

 

 

نظرات کاربران