طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی

در گذشته، برای آن که بیمارستان ها کیفیت تخت ها و اتاق ها و وسایل پزشکی خود را به بیماران و مردم اثبات کنند، تنها چیزی که مورد نیاز بود مدارک معتبر و ارجاع های عالی از دیگران بود. پس از گذشت زمانی، وب سایت با اطلاعات و داده های کافی که خدمات پزشکی شما را به کاربران و مردم نشان دهد، برای پیشرفت بیمارستان ها و محیط های درمانی الزامی شد. اما امروزه، دیگر داشتن یک وب سایت که مردم را از خدمات و تجهیزات پزشکی آگاه کند، کافی نیست. امروزه برای این که مردم حس خوبی نسبت به بیمارستان یا محیط پزشکی شما داشته باشند، زیبایی بصری و طراحی سایت پزشکی شما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

دنیای وب و اینترنت با سرعتی هشدار دهنده در حال تغییر، رشد و جابجایی است. اکنون همه یک وب سایت دارند و اکثر آن ها بسیار آموزنده و زیبا هستند. موفق ترین وب سایت ها آن دسته از وب سایت هایی هستند که از قابلیت های مختلفی که دنیای اینترنت و وب در اختیار آن قرار می دهند استفاده می کنند تا در زمینه های جستجو، تولید محتوا، گرافیک و بخش های مختلف دیگری تجربه خوشایندی برای کاربران رقم بزنند.

همانطور که متوجه شدید،‌ کیفیت یک وب سایت پزشکی نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است و طراحی سایت پزشکی و تولید محتوای پزشکی به حرفه ای تخصصی تبدیل گشته است. در این مقاله قصد داریم شما را با چند عنصر اصلی در دیزایت و طراحی سایت پزشکی آشنا کنیم که این عنصر ها می تواند وب سایت شما را به وب سایتی با کیفیت تبدیل کند که با کمک آن ترافیک وب سایت شما و رتبه آن در صفه نتایج موتور جستجو گوگل بالاتر رود.

عنصر اول: استراتژی

طراحی سایت پزشکی

اولین کاری که در این بخش باید انجام دهید این است که زمان و بودجه ای را به بررسی مخاطبان خود اختصاص دهید تا متوجه شوید که چه قشری از مردم وارد وب سایت شما می شوند و مخاطبان شما چه کسانی هستند. اگر وب سایت شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار نمی کند و با آن ها هیچ آشنایی ندارید، در ادامه جذب مشتری و ترافیک دچار مشکل خواهید شد. برای درک دقیق نوع مشتریانی که وارد حوزه فعالیت شما می شوند، جستجویی دقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما متناسب با آن ها و با در نظر گرفتن آن ها ایجاد شده است.

بعد از آن که متوجه شوید چه کسانی وارد وب سایت شما می شوند، اولین کار این است که اهداف خود را به درستی تعریف کنید. این مهم است که بدانید اهداف وب سایت شما چیست. شاید به طور خاص یک منبع آموزشی برای بازدیدکنندگان شما باشد. هدف خیلی از وب سایت ها تنها ارتباط برقرار کردن با بازدید کنندگان است، یا بعضی از وب سایت ها به دنبال نشان دادن جوایز، مدارک و گواهینامه های خود هستند. طراحی سایت پزشکی متناسب با هدفی که دنبال می کند انجام می شود. در نتیجه، مرحله هدف گذاری و تعیین آن ها را به هیچ وجه ساده و بی اهمیت فرض نکنید.

پس از آن که مخاطبان هدف خود را پیدا کردید و متناسب با آن ها و با در نظر گرفتن آن ها هدفی را برای خود تعریف کردید، نوبت مرحله برنامه ریزی و اجرای آن هدف می رسد. در این مرحله مهمترین مسئله ای که وجود دارد جذاب بودن وب سایت است. سعی کنید در طراحی سایت پزشکی، وب سایت شاد و پر انرژی ایجاد کنید.

عنصر دوم: رابط کاربری (UI)

رابط کاربری (UI)

این روزها طراحی سایت پزشکی چیزی فراتر از زیبایی است. بسیاری از عناصر حیاتی در طراحی وب سایت وجود دارند تا اطمینان حاصل شود که نه تنها سایت شما بر بازدید کنندگان تاثیر می گذارد، بلکه آن ها را به مشتریانی بالقوه نیز تبدیل می کند. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه استنفورد انجام شده است، 46.1 درصد از مردم طراحی یک وب سایت را معیار اصلی برای تصمیم گیری در مورد معتبر بودن یا نبودن یک شرکت می دانند.

یکی از مسائلی که در طراحی سایت پزشکی باید به آن دقت کنید، طراحی نسخه تلفن همراه وب سایت است. امروزه مردم بیشتر از طریق تلفن همراه خود از اینترنت استفاده می کنند تا از طریق کامپیوتر. به همین دلیل در طراحی سایت پزشکی توجه به رابط کاربری نسخه تلفن الزامی است.

هویت برند یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد یک وب سایت است که تاثیر ماندگاری بر بازدیدکنندگان شما می گذارد. هویت برند شامل لوگو، طرح رنگ و فونت شما می شود. مهم است که همه این ها منحصر به فرد و خاص باشد. 65 درصد از مردم یادگیرنده بصری هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که برند سازی شما را از رقبا جدا می کند.

عنصر سوم: تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری (UX)

هنگامی که بازدیدکننده به سایت شما می رسد، مرز بین نگه داشتن آنها و از دست دادن آنها بسیار کم است. تجربه یک وب سایت به راحتی می تواند نقطه عطف یا شکست باشد. این روزها، کاربران انتظار دارند که وب سایت سریع، آسان برای پیمایش و پاسخگو به هر ورودی باشد.

مسئله دیگری که در تجربه کاربری (UX) باید به آن دقت کنید، زمان بارگذاری وب سایت است. زمان بارگذاری کند می تواند موجب شود که کاربران از سایت شما نا امید شوند و وب سایت شما را ترک کنند.

نظرات کاربران