طراح سایت سئو حرفه ای

طراح سایت سئو حرفه ای و ویژگی آن

آیا می خواهید سایت و کسب و کار اینترنتی خود را به رتبه یک گوگل برسانید؟ پس باید به دنبال یک طراح سایت سئو حرفه ای باشید. طراحی سایت و سئو به طراحی و توسعه وب سایت هایی اطلاق می شود که بهترین روش های سئو را دنبال می کنند. وقتی سایتی ایجاد می کنید که سئو در طراحی آن لحاظ شده است این امکان را برای کسب و کار شما فراهم می کند که در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید که در نهایت به معنای بازدید، هدایت و درآمد بیشتر است. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم ویژگی های یک طراح سایت سئو حرفه ای را بیان کنیم.

طراحی سایت سئو حرفه ای چیست؟

منظور از طراح سایت سئو حرفه ای، طراحی و توسعه سایت هایی با رابط کاربری مبتنی بر سئو است. یک سایت طراحی شده بر اساس سئو حرفه ای به الگوریتم های موتورهای جستجو مانند ارائه یک رابط کاربری خوب و دوستانه، ریسپانسیو بودن برای تلفن همراه، زمان بارگذاری سریع و طراحی URL های توصیفی آگاه است و بر اساس آنها فعالیت می کند. یک طراح سایت سئو حرفه ای کسب و کار شما را درک و نمایه سازی سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند که این امر می تواند منجر به افزایش رتبه و ترافیک سایت شود.

با این حال این بدان معنا نیست که سئو و طراحی سایت با هم کار نمی کنند و هماهنگ نمی شوند. این دو با هم می توانند تأثیر شگرفی در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشند. به همین دلیل اگر به فکر طراحی یک سایت جدید یا طراحی مجدد سایت خود هستید بسیار مهم است که بدانید چرا استخدام طراح سایت سئو حرفه ای مهم است و این برای سایت شما چه معنایی دارد.

طراح سایت سئو حرفه ای

طراح سایت سئو حرفه ای

اهمیت نقش طراحی سایت سئو حرفه ای

طراحی سئو سایت مهم است زیرا:

طراحی مجدد سایت می تواند به سئو شما یا آسیب برساند یا به طور کلی آن را پاک کند. بسیاری از شرکت ها یک سایت کاملا جدید راه اندازی می کنند یا نام تجاری دامنه خود را تغییر نام می دهند و پیشرفت های سئو خود را یک شبه از بین می برند زیرا فراموش کرده اند که کد 301 تغییر مسیر را تنظیم کنند. تغییر مسیر 301 به موتورهای جستجو می گوید که کجا می توانند صفحه منتقل شده را پیدا کنند.

سئو می تواند بر طراحی سایت شما تأثیر بگذارد زیرا هنگامی که شما بهترین روش های سئو را در نظر می گیرید که مربوط به طراحی سایت هستند مانند بهینه سازی سرعت صفحه و معماری سایت معمولا این عوامل را در طراحی سایت خود موثر خواهید یافت.

اگر فکر می کنید استخدام یک طراح سایت سئو حرفه ای غیر ضروری است بد نیست بدانید این تفکر به معنی اتلاف هزینه، وقت و از دست دادن رتبه سایت است. تلفیق سئو و طراحی سایت با هم دقیق تر است زیرا شما می توانید از طریق سایت و طراحی آن پایه و اساس محکمی برای استراتژی سئو خود بنا کنید.

طراحی سایت سئو حرفه ای

طراحی سایت سئو حرفه ایd

8 نکته در طراحی سایت سئو 

اکنون که ارتباط بین طراحی سایت و سئو را فهمیدید بیایید نگاهی به جنبه های خاص سایت که تحت تأثیر هر دو قرار گرفته اند و همچنین چگونگی بهینه سازی آنها در طراحی سایت سئو، بیاندازیم. البته عناصر اصلی سایت شما باید توسط یک طراح سایت سئو حرفه ای تعیین شود، با این حال در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای اهداف سئو به خاطر بسپارید:

  1. کد گذاری کنید.

طراحان در مورد کدی که برای ارائه عناصر اصلی طراحی سایت شما استفاده می کنند چند گزینه دارند. بیشتر این کدها مربوط به HTML و CSS است. اگرچه سایت های Flash جالب به نظر می رسند اما بهینه سازی سئو آنها بسیار دشوار است و در نتیجه موقعیت خوبی در موتورهای جستجو کسب نخواهند کرد.

  1. طراحی ریسپانسیو یا پاسخ گو را فراموش نکنید.

تعداد فزاینده ای از کاربران اینترنت با استفاده از تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه به مرور سایت ها می پردازند و سایت شما باید در دسترس همه ی آنها باشد. طراحی ریسپانسیو نه تنها تجربه کاربری بهتری را فراهم می کند بلکه به شما شانس بیشتری برای کسب یک رتبه خوب در گوگل را خواهد داد.

  1. خوانایی محتوا را جدی بگیرید.

گرچه طراحان ممکن است در درجه اول بر عناصر غیر متنی سایت شما تمرکز کنند اما مهم است که آنها فونت ها و اندازه هایی را انتخاب کنند که خواندن آن برای بازدید کنندگان سایت آسان باشد.

  1. پرونده ها را نامگذاری کنید.

تمام تصاویر شما باید دارای نام پرونده های توصیفی و منطقی باشد. این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تصاویر شما را “ببینند” و آنها را در فرآیند نمایه سازی قرار دهند.

  1. اندازه پرونده ها مهم است.

اگرچه تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا از نظر بصری جذاب هستند اما طراح سایت شما باید سعی کند اندازه پرونده ها را تا حد ممکن کوچک نگه دارد. پرونده های بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه را طولانی کنند که نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کند بلکه نرخ پرش سایت شما را نیز افزایش می دهد و به رتبه بندی آن آسیب می رساند.

  1. برچسب های Alt را فراموش نکنید.

علاوه بر نام پرونده، تصاویر شما باید دارای برچسب های alt نیز باشند. این توضیحات به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه به تصویر کشیده شده است را شناسایی کنند و کاربران می توانند هنگام مشاهده ماوس را روی آن حرکت دهند و این توضیحات را بخوانند.

برچسب های Alt همچنین به کاربران کم بینا و کاربرانی که مرورگرهای آنها از پرونده های شما پشتیبانی نمی کنند کمک می کنند آنچه نشان داده می شود را درک کنند و متوجه شوند تصویر و ویدیو شما دارای چه محتوایی است.

  1. پیمایش آسان را مد نظر قرار دهید.

پیمایش یکی از مهمترین مولفه های یک تجربه کاربری عالی است و به همین دلیل باید آن را ساده نگه دارید. بازدیدکنندگان سایت شما در این حالت آسان تر می توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و احتمال افزایش نرخ تبدیل شما بیشتر خواهد شد. همچنین طراحی پیمایش با کاربرد آسان ، احتمال گیج شدن بازدید کنندگان و ترک سایت شما را کاهش می دهد که می تواند نرخ پرش شما را کاهش داده و رتبه بندی شما را بهبود بخشد.

  1. ساختار URL را جدی بگیرید.

هر یک از صفحات شما باید یک URL توصیفی داشته باشد که محتوای صفحه را توصیف کند. کلمات را باید با خط تیره تقسیم کنید و می توانید در آن از چند کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

سئو چه کاربردی دارد ؟

چرا سئو مهم است ؟

نظرات کاربران