تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین

راهکار های کلیدی برای تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین

رویداد هایی که طی سال های اخیر اتفاق افتاده است، تأثیر عمیقی بر خرید و فروش صنعت خرده فروشی داشته است؛ به طوری که بسیاری از کسب و کار ها برای اولین بار آنلاین شدند یا حضور آنلاین خود را گسترش دادند. اگر یک یا چند فروشگاه فیزیکی دارید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که فروشگاه خود را وارد دنیای خرید آنلاین کنید. ما در این مقاله، به شما یاد می دهیم که چگونه تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین را انجام دهید.

مشتریان اصلی خود را تعیین کنید.

باید برنامه ریزی های زیادی برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق انجام شود؛ به همین دلیل است که نباید بدون انجام برنامه ریزی استراتژیک در ساخت ویترین فروشگاه مجازی خود عجله کنید. فروشگاه آنلاین شما می تواند دسترسی بیشتری به مشتریان نسبت به حضور فیزیکی شما در فروشگاه داشته باشد و احتمالاً برای بسیاری از مشتریانی که شما عادت کرده اید شخصاً به آن ها رسیدگی کنید، جذاب خواهد بود.

مشتریان اصلی خود را تعیین کنید.

  1. نام و آدرس سایت خود را انتخاب کنید.

یک نام جذاب و سئوپسند انتخاب کنید که در بین مخاطبان شما طنین انداز شود. انتخاب نام سایت مناسب برای سئو، می تواند دسترسی به مخاطبان بیشتری را برای شرکت شما آسان کند. به ویژه زمانی که با سایتی ترکیب شود که برای جستجوی متنی و صوتی بهینه سازی شده است. در حالی که برای ایجاد آگاهی بیشتر در مورد برند دیجیتالی خود در مراحل ابتدایی، کار بیشتری باید انجام شود؛ اما می تواند در دراز مدت به برند شما کمک کند؛ زیرا رتبه سئوی شما در آینده سریع تر افزایش می یابد.

  1. محصولات اولیه را برای قرار دادن روی سایت انتخاب کنید.

در حالت ایده آل، موجودی یا خدمات شما باید به طور استراتژیکی انتخاب شوند تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند؛ به خصوص، زمانی که تازه شروع به کار کرده اید. اگر طیف گسترده ای از محصولات را برای بارگذاری در نظر دارید، توصیه می کنیم موجودی خود را به 100 مورد از پرفروش ترین کالا های بازار آنلاین خود محدود کنید. یکی دیگر از راه های بهینه سازی موجودی آنلاین، ذخیره کردن آن با محصولاتی است که بیشتر محبوب هستند.

تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین

  1. عناوین صفحات سفارشی و توضیحات آن را بنویسید.

اگر کاتالوگی می خواهید که به سرعت گسترش یابد، زمان کافی برای نوشتن توضیحات محصول را نخواهید داشت. علاوه بر این، توضیحات کامل چیزی نیست که بخواهید با عجله بنویسید. از یک قالب مشخص و خاص برای نوشتن توضیحات آن استفاده کنید. اگر محصول شما در اندازه ها و رنگ های مختلف عرضه می شود یا اگر مهم است که خریدار ابعاد آن را بداند، می توانید آن جزئیات را در توضیحات فهرست اضافه کنید.

  1. از موجودی خود عکس بگیرید.

استفاده از عکس های اصلی به جای عکس های اينترنتی می تواند به شما در افزایش سئو سایت کمک کند. اگر یک دوربین یا گوشی هوشمند دارید، می توانید از محصول در سطح حرفه ای برای فروشگاه خود عکاسی کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه کاغذ سفید برای استفاده به عنوان پس زمینه است. علاوه بر یک دوربین با کیفیت خوب، داشتن ابزار هایی مانند نرم افزار های ویرایش عکس برای ایجاد تصاویر شفاف و جذاب که به وب سایت شما کمک می کنند، ضروری است.

  1. هزینه های حمل و نقل خود را تعیین کنید.

مشتریان شما نمی خواهند که در پایان تسویه حساب، شاهد افزایش سرسام آور هزینه ارسال باشند. مصرف کنندگان هزینه های غیرمنتظره را دوست ندارند. این چیزی است که شما باید هنگام تعیین هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها به آن توجه کنید. توصیه می کنیم با نرخ ثابت در حمل و نقل پیش بروید و همچنین برای مشتریانی که مقدار مشخصی پول خرج می کنند، ارسال رایگان یا تخفیف در نظر بگیرید.

  1. روش های پرداخت خود را انتخاب کنید.

در تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین هنگام انتخاب روش های پرداخت باید به دو نکته توجه کنید: ساده ترین روش پرداخت برای راه اندازی چیست؟ چگونه می توانید مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید؟

پلت فرم تجارت الکترونیک شما معمولاً به طور خودکار به تعدادی از درگاه های پرداخت محبوب متصل می شود. همچنین یکپارچه سازی کیف پول های دیجیتال می تواند کمک بزرگی به سهولت خرید مشتریان و در نتیجه آسان سازی تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین شما بکند.

  1. مراقب اطلاعات امنیتی و مالیاتی خود باشید.

مالیات و امنیت دو موردی هستند که باید قبل از راه اندازی فروشگاهتان از آن مطمئن شوید. در غیر این صورت، بعداً با مشکلاتی مواجه خواهید شد که می تواند مانع رشد و درآمد شما شود. شما همچنین باید مطمئن شوید که اطلاعات مشتریان شما در برابر نقض داده ها محافظت می شود.

  1. یک طرح برای وب سایت خود انتخاب کنید

اگر در زمینه هایی مانند طراحی یا مد فعالیت ندارید، نیازی به داشتن یک وب سایت بیش از حد پر زرق و برق نیز ندارید. اما همچنان نمی خواهید طراحی وب سایت خود را به طور کامل نادیده بگیرید و در عین حال هم می خواهید بسیار حرفه ای به نظر برسد. اگر نیازهای سفارشی خاص تری دارید، میتوانید از یک شرکت طراحی استفاده کنید تا به ظاهری که میخواهید برسید.

طرح برای وب سایت

  1. توضیحات محصول خود را با کلمات کلیدی جایگزین کنید

اکنون که تمام کارهای سنگین انجام شده است، زمان آن رسیده است که بهبود توضیحات محصول خود را شروع کنید. در حالی که توضیحات مناسب در هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما خوب عمل می کند، هیچ چیز مؤثرتر از یک توضیح محصول به جا نیست، چرا که می تواند توجه بازدید کننده را به سمت وب سایت شما جلب کند. به خصوص، زمانی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده می شود.

  1. محتوای سئو خاص بسازید

توسعه محتوای سئو محور کاری نیست که یک باره بتوانید انجام دهید چرا که یک فرآیند ادامه دار است. در ابتدا، روی تکنیک های بازاریابی تمرکز کنید. محتوای مناسب بسازید و در رسانه های اجتماعی با مشتریان تعامل ایجاد کنید و توضیحات محصول را، مبتنی بر سئو مرتبط بنویسید.

  1. عملکرد وب سایت خود را با موتور جستجوی گوگل بهبود ببخشید

کنسول جستجوی گوگل به شما این امکان را میدهد که فهرستی از کلمات کلیدی در سایت خود را با فهرستی از کلمات کلیدی که کاربران معمولاً جستجو میکنند مقایسه کنید و آماری از وب سایت شما از نظر کلیک و رتبه وبسایت شما ارائه می دهد.

  1. در نهایت بازاریابی آفلاین و آنلاین خود را ادغام کنید

اکنون شما یک تجارت آفلاین موفق دارید که مشتری جذب می کند. این می تواند کمک مفیدی به هدایت افراد به سمت کسب و کار آنلاین شما نیز باشد. هنگامی که بازاریابی آنلاین و آفلاین را با هم ترکیب میکنید، مهم است که مطمئن شوید گرافیک و پیامهای شما نیز یکسان هستند. برای اینکه واقعاً یک تجربه یکپارچه و همهکانالی داشته باشید، باید همه سیستمها و دادههایتان فعال و در هم تنیده شوند.

جمع بندی

یکپارچه کردن کیف پول های دیجیتال کمک بزرگی به خریداران می کند. این کار سبب سهولت خرید مشتریان و در نتیجه آسان سازی تبدیل فروشگاه آفلاین به آنلاین می شود. اگر صاحب کسب و کار و فروشگاه فیزیکی ای هستید، وقتش رسیده که یک فروشگاه آنلاین هم داشته باشید. در این مطلب از بیزون سعی کردیم تا مهم ترین نکات و مراحل تاسیس یک فروشگاه آنلاین را بررسی کنیم.

نظرات کاربران